Rango Filmi NVIDIA Quadro’nun Yardımıyla Vahşi Batı’ya Gidiyor

'Konu Dışı' bölümünde Recep Baltaş tarafından 11 Nisan 2011 tarihinde başlatılan konu.

Etiketler:
  1. Recep Baltaş

    Recep Baltaş Technopat Yönetici

    Katılım:
    14 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    51.928
    Beğenileri:
    42.551
    Yer:
    İstanbul
    Profesyonel GPU’lar Çeviri (Render) Sürelerini Büyük Ölçüde Azaltıyor ve 120 Bilgisayar ile Oluşturulmuş Çöl Yaratığından Oluşan Bir Kadroya Hayat Vermeye Yardımcı Oluyor


    TÜRKİYE, İstanbul—6 Nisan 2011— Animasyonlarnı Paramount Pictures ve Nickelodeon şirketlerinin yaptığı ve Gore Verbinski tarafından yönetilen yeni Rango filminde görsel efekt şirketi olan Industrial Light & Magic (ILM) yapım konusundaki beklentilerin ve zaman sorununun üstesinden NVIDIA® Quadro® profesyonel grafik çözümlerinin yardımı ile geldi.

    Rango ‘da, San Francisco ve Singapur’da bulunan ve her biri NVIDIA Quadro çözümleri ile donatılan bir iş istasyonunda çalışmalarını sürdüren yaklaşık 450 ILM sanatçısı çalıştı. Sanatçılar, ILM tarafından geliştirilmiş bir dizi uygulama ile birlikte Autodesk Maya gibi animasyon araçlarını kullanırken grafik işlem birimini (GPU) hızından yararlandılar.

    Rango, Görsel Efektler yöneticisi Tim Alexander, “Bu ölçekte bir film yapımında ve özellikle karakter animasyonu çalışmaları söz konusu olduğunda, üretim hattınız mümkün olduğu kadar verimli bir şekilde çalışmalıdır” dedi ve şöyle devam etti, “NVIDIA Quadro işlemcilerini kullanarak ve GPU ile hızlandırılmış süreçleri iş akışımıza dahil ederek önemli ölçüde çevirme (rendering) süresi kazandık.”

    ILM’in GPU ile hızlandırılmış akışkan çözücü/çevirici “Plume” ürünü, Harry Potter and the Half-Blood Prince ve The Last Airbender dahil olmak üzere birkaç filmde kullanıldı. Rango’da, gölge ve ışıklandırma efektlerinin toz ve ateş simülasyonlarını daha gerçekçi kılmak üzere Plume ile işlenerek film için öngörülen ortamların özgün görüntüsüne katkıda bulunması sağlanmıştır.

    Alexander, “Ana ışıkta duran bir karaterimizin gölgesi, aslında toz, duman veya ateşe doğru olacaktır. Geçmişte bu biyometrik ışın tipindeki efektleri veya her türlü gölgelemeyi birleştirme aşamasında hile ile yapıyorduk. Gölgeleri ve ışıklandırmayı simülasyona dahil etmek için GPU kullanarak büyük ölçüde zaman tasarrufu elde ettik ve gölgesi görünen kişi veya nesnenin tüm ayrıntılarını gölgeye yansıtarak daha gerçekçi bir efekt elde ettik” diye açıkladı.

    Plume ayrıca ateş simülasyonu için de kullanıldı; bir sahnede, ana karakter Rango ağzından alevler püskürterek bar patronunu tutuşturmaktadır. Alexander sözlerine şunları ekledi, “Plume’da NVIDIA GPU hızlandırma ile toz ve ateş için gerçek zamanlı geri bildirim elde ediyoruz. Eskiden, böyle bir sahnenin simülasyonu bir veya iki günümüzü alırdı.”

    Rango’daki kalabalık sahneler, her biri vücudunda kıllar veya tüyler olan 75 karakterin 120 varyasyonunu içermektedir. ILM, bu kareleri oluşturmak için gerekli büyük miktarlardaki görüntülerin çevrilmesi için, ışıklandırma oklüzyonunu hesaplamak üzere GPU ile hızlandırılan bir süreç geliştirdi. Oklüzyon verileri, saçların veya tüylerin önizlemesine olanak verdi ve son bir gözden geçirme için Pixar’ın Renderman çeviricisinden geçti. Üretim hattındaki bu kısayol, belirli bir dizideki saçların veya tüylerin karmaşıklığına bağlı olarak 100 kata kadar hız artışları ile sonuçlandı.

    Ayrıca, her sanatçının iş istasyonundaki yüzlerce GPU çekirdeği, iş dışı saatlerde ILM’nin GPU çeviri performansında da artış sağladı. ILM’nin Akademi Ödüllü render kuyruk sistemi “ObaQ” ile NVIDIA işlemciler gün sonunda bir sanatçı giriş yaptığında otomatik olarak kullanıldı.

    NVIDIA Dijital Film Grubu teknoloji müdürü Dominick Spina, “Görsel efektler ve bilgisayarlı grafik oluşturma için GPU optimizasyonu elde etmek üzere ILM ile sürmekte olan çalışmalarımız inanılmaz sonuçlar verdi” dedi ve devam etti, “ILM’nin artan GPU entegrasyonu ve iş akışlarında sağladığı heyecan verici etki, ILM’nin yenilikçi görsel efektleri tarafından büyülenmeye devam eden filmseverlere ayrıcalıklar getirmektedir.”

    ILM’nin tamamen animasyon ilk filmi olan Rango, 4 Mart 2011 tarihinde sinemalarda gösterime girdi ve aynı haftasonu en çok izlenen filmler listesinde ön sırada yer aldı. ILM, bu filmin gereksinimlerini karşılamak üzere geliştirdiği GPU ile hızlandırılan araçlara ek olarak, bunu izleyen yapımları için yeni GPU tabanlı araç setleri geliştirmektedir.

    NVIDIA Quadro Profesyonel Grafik Çözümler hakkında daha fazla bilgi için lütfen Workstation PC - Professional Graphics for Mobile Workstations and Desktop Workstations adresini ziyaret edin.

    NVIDIA Quadro’yu YouTube ve Twitter’da NVIDIAQuadro adresinde takip edin.
     
    1 kişi bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş