Ray Tracing'in Dinamik Işıklandırma İle Farkı Ne?

Morruk

Kilopat
Katılım
25 Aralık 2014
Mesajlar
750
Makaleler
1
Çözümler
3
Yer
Şişli
Konu yanlış yerde olabilir, tam olarak nereye açacağımı bilemedim :)

Şimdi arkadaşlar "Ray tracing" ile ilgili hep ışığın gerçek zamanlı hesaplanması falan deniyor ama zaten dinamik ışıklandırma çok uzun zamandan beri oyunlarda var. Yani eskiden sabit ışıklandırma olurdu, sonra dinamik ışıklandırma ile ışığın yönü ve etkisi değişir oldu. Oyunlarda gün batımında doğumunda vs. ışıklandırma gölgeler vs. değişiyor. Silahların üstüne ışık yansıması falan vs. hepsi önceden beri olan şeyler. Ray tracingde fark ne? Ondan öncede dinamik ışıklandırmada ışık gerçek zamanlı hesaplanmıyor muydu? Fark birinde ışığın dinamik olsa bile texture gibi kullanılması, diğerinde ışığın gerçekten ışık gibi hesaplanıp oluşturulması mı? Eğer öyleyse bize görsel getirisi çok az iken, götürüsü performans olarak çok fazla.
Uplamak serbest mi?
 
Son düzenleme:
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı