RDR 2 TAA ve grafiklerin bulanması

İşletim sistemi
Windows 10

Deadshot87

Hectopat
Katılım
29 Nisan 2020
Mesajlar
67
Arkadaşlar herkese merhaba. Ben Red Dead Redemption 2'ye yeni başladım. RTX 2080 Super + i7 9700K işlemcim ve 16 GB RAM'im var. 1440P'de oynuyorum ve çoğu ayarım Ultra'da. Yalnız sıkıntı anti aliasing metodunda. TAA bildiğiniz üzere netliği kaybettiriyor ve grafikleri bulandırıyor. Bu konu zaten yerli olsun yabancı olsun forumlarda aylarca tartışılmış. Ben de çoğunu okudum ama kafam karıştı bir de buraya sormak istedim. Şu ana kadar en iyi çözüm taa medium(High çok bulanık yapıyor), TAA sharpening barı sonuna kadar açık fakat hala bulanıklık söz konusuydu. En son çare NVIDIA ayarlarından "sharpening" açmaktı onu da yaptım. Çoğu kişi 0.40 kullanın demiş. Ben 40 ve 50 yaptım evet gözle görülür bir netleşme var nesnelerde hemen belli oluyor fakat bana çok keskin gibi geldi. Yani biraz fazla sert gözüktü. Sizin bu konuda önerileriniz nedir? En iyi görüntü nasıl elde edilir? NVIDIA sharpening en iyi kaç oranında açmalıyım bilenler yardımcı olursa sevinirim teşekkür ederim.
 
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
2 de olan bariz bir sorun bu.Bu video bitirmiyor ama azaltıyor.
 
Son düzenleme:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Oyunda bariz bir sorun bu.Yukarıdaki video bitirmiyor ama biraz azaltıyor.
Spoiler var. Doğrudan spoiler değil ama kafa yorarsan anlayacağın bir şey. Sadece ayarlara bak bence.
Arthur ile değil, John Marston ile çekmişler videoyu. Sırf böyle bir video yüzünden Arthur un başına bir şey geleceğini anlamıştım.
 
Bu sorunu birçok kişi yaşamış, ama ben ne zaman YouTube'dan RDR2 ile ilgili bir video izlesem onlarda bu sorun yok olarak görünüyor.

Bu sorunu bende yaşadım ve hâlen de yaşıyorum. Üstteki videodaki denileni yaptıktan sonra çözünürlük ölçeklendirmeyi 5/4(x1.250) değil de, 2/1(x2.000) olarak yaparsam sorun tamamen çözülüyor. Ama bu zaman da oyun 45 Fps'e kadar düşüyor. Oyunun akıcılığı tam hissedilmiyor. Bunun yerine,
FXAA: Açık
MSAA: X2
TAA: Kapalı,
olarak kullanıyorum. Güneş doğumu sırasında çimler ve ağaçlar bir tık kötü olduğunu belirtmeliyim. Uzaktaki ağaçlarda biraz kötü gözüküyor. TAA yerine bunu tercih ederim.

Çözünürlük ölçeklendirmeyi ne kadar yükseltirsen o kadar sorun çözülüyor. RTX2080S'de belki 2/1(x2.000) çözünürlük ölçeklendirmesinde fps daha yüksek olabilir.
 
Bu sorunu birçok kişi yaşamış, ama ben ne zaman YouTube'dan RDR2 ile ilgili bir video izlesem onlarda bu sorun yok olarak görünüyor.

Bu sorunu bende yaşadım ve hâlen de yaşıyorum. Üstteki videodaki denileni yaptıktan sonra çözünürlük ölçeklendirmeyi 5/4(X1.250) değil de, 2/1(X2.000) olarak yaparsam sorun tamamen çözülüyor. Ama bu zaman da oyun 45 FPS'e kadar düşüyor. Oyunun akıcılığı tam hissedilmiyor. Bunun yerine,
FXAA: Açık
MSAA: X2
TAA: Kapalı,
Olarak kullanıyorum. Güneş doğumu sırasında çimler ve ağaçlar bir tık kötü olduğunu belirtmeliyim. Uzaktaki ağaçlarda biraz kötü gözüküyor. TAA yerine bunu tercih ederim.

Çözünürlük ölçeklendirmeyi ne kadar yükseltirsen o kadar sorun çözülüyor. RTX2080S'de belki 2/1(X2.000) çözünürlük ölçeklendirmesinde FPS daha yüksek olabilir.

MSAA çok ağır oluyor. Çünkü ben bütün ayarları neredeyse Full lediğim için zaten bazı yerlerde 40 ve altı alıyorum onu da yaparsam iyice çöker. Ayar kısmış olsaydım dediğini yapmak mantıklı olurdu. Çözünürlük te çok ağır kaçar. Şu andaki haliyle zorluyor zaten. Tek çözüm taa medium sharpening sonda bir de NVIDIA sharpening le oluyor. Fakat oranlamayı ayarlayamadım ben onu sormuştum. Ölçeklendirmeye ben 3080 alınca geçeceğim :D
 
NVIDIA Sharpening olarak bundan bahsediyorsun sanırım.(Ek-1)
Bunu böyle kullanıyorum, aslında farklı ayarlarda da denedim ama yine de pek bir fark olmadı. En iyi bu gibi gelmişti bana.
 

Dosya Ekleri

  • Ekran Görüntüsü (11).png
    Ekran Görüntüsü (11).png
    314,4 KB · Görüntüleme: 278
NVIDIA Sharpening olarak bundan bahsediyorsun sanırım.(Ek-1)
Bunu böyle kullanıyorum, aslında farklı ayarlarda da denedim ama yine de pek bir fark olmadı. En iyi bu gibi gelmişti bana.

Evet o ayar fakat seninki direk sıfır neredeyse hiç açık değil. Etkisi oluyor mu bilmem. Belki gözün oyundakine alışmıştır. Bana 0.40 biraz fazla keskin geldi. Yani dokuları nesnelerı açıyor ama kristalleşme gibi yapıyor. Belki 20-25 arasında denersem bir farklılık olabilir. Denediğimde yazarım yine.
 
O ayarı öyle yapmamın sebebi, TAA açıkken çok aşırı kötü bir yumuşatma oluyordu. Dokular, ağaçlar, Arthur'un saçı, yüzü, hava bile çok kötü oluyordu. En düşüğe düşürüp denemiştim. Yine de pek fark olmamıştı.
 
O ayarı öyle yapmamın sebebi, TAA açıkken çok aşırı kötü bir yumuşatma oluyor. Dokular, ağaçlar, Arthur'un saçı, yüzü, hava bile çok kötü oluyordu. En düşüğe düşürüp denemiştim. Yine de pek fark olmamıştı.

Aynen haklısın o tip ufak tefek şeylerde maalesef değişiklik olmuyor oyun motorunun sorunu. Ghosting, pop up ne ararsan var oyunda zaten. Benim taktığım konu hani şu blur olayı gitsin biraz nesneler çamurlu gözükmesin keskinleştireyimdi. Başardım ama yine de fazla kaçıyor. Belki de film grain ayarını yanlış yaptım. İbre baştayken çok kumlu oluyor acaba aksine onu sona mı çekmek gerekiyor şu pullanma ve kristalleşmenin gitmesi için :)
 

Yeni konular

Geri
Yukarı