RTX 3070, Doom Eternal Ray Tracing testinde RTX 3060 ve RX 6800'ün gerisinde kaldı

RTX 3070, Doom Eternal Ray Tracing testinde 8 GB VRAM sınırına takılıp 2K çözünürlükte RTX 3060, 6700 XT ve RX 6800 tarafından geçildi. 1080P çözünürlükte rakibi RX 6800'ün gerisinde kaldı. 4K çözünürlükte ise 10 GB altı tüm kartlar RTX 3060, 6700 XT gibi kartlardan ciddi fark yedi.

2K çözünürlük performans değerleri;
image-21.png


4K çözünürlük performans değerleri;
image-23.png


1080P çözünürlük değerleri,
image-22.png


Ekran kartlarının 1080P, 2K ve 4K çözünürlükte VRAM kullanım değerleri;
image-24.png


Kaynak;
 
Son düzenleme:
Biz 6700XT önerince de bize fanboy diyorlar :D.
4GB RX 550 önerdiğimde o VRAM'i işleyemez o diyorlardı, bu testler bu tip önyargıların boşluğunu kanıtlar nitelikte. 3060 normalde güç olarak tek kelimeyle berbat, ama gel gör ki o bile 12GB VRAM'i kullanabiliyor.

Doğru RTX 2060 Super'in, düz 2060'a karşı Ray Tracing performansının çok yüksek olması fazladan 2 GB VRAM'inden kaynaklanıyordu örneğin. RTX 3060 gibi kırpılmış bir kart bile VRAM ihtiyacı doğunca üst modellerini ezip geçiyor.
 
Nvidia'nın bu saçma sapan VRAM politikasından oldum olası nefret ettim. AMD RX 470 için 8 GB veriyorken bunlar 3070 için 8 GB veriyor. (Bu örneğin dışında bir sürü örnek verilebilir, tek tek yazmaya gerek yok.)

Pascal mimarili kartlar NVIDA'nın ustalık eseriydi ama sonrasında VRAM konusunda sapıttılar hatta bunun sinyalini GTX 970'de vermişlerdi de tepki sert olunca GTX 1000 kartları mükemmele yakın çıkardılar, tabii bir de Polaris mimarisiyle gelen AMD'ye diş göstermek lazımdı.

GTX 1070'i ele alıyorum 4 yılda performansı ikiye katladın, serinin hedeflediği çözünürlük 1080P'den 2K'ya çıktı, Ray Tracing diye teknoloji çıkarttın kartlar GTX'den RTX'e evrildi ama hala 8 GB VRAM. 3070 Ti çıkardın o da 8 GB. Yani şirkette kimse bu ne demiyor sanırım.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı