Sabit FPS olmasına rağmen kasma hissiyatı

LuPPiTeR

Centipat
Katılım
11 Ekim 2020
Mesajlar
164
Ryzen 5 3500X.
RX 580 8 GB.
8 GB RAM.
144 Hz 1ms IPS monitör.

Arkadaşlar FreeSync kapalı kullanıyorum, LoL oynarken 144 FPS sabitleyerek oynuyorum. Bunun altını görmüyorum zaten. Sorunum 144 FPS altına inmemesine rağmen yırtılma olmamasına rağmen bir anlığına bazen FPS 144 altına düşmüş gibi bir hissiyat veriyor fakat düşmüyor. Biliyorum çok garip acaba bu benim takıntılığımdan, huyumdan dolayımı yoksa başka bir şey mi var. UFO testinde de 144 Hz çalışır durumda hiçbir sıkıntı yok ama bazen masaüstünde faremi sağa sola götürürken bir kasma hissi varmış gibi hissediyorum. O da bazen oluyor.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Yüksek ve orta üstü donanımlarda FreeSync açık oynamanızı öneririm. Daha stabil yenileme hızı alırsınız.
Eğer kötü bir sisteminiz olsaydı Frame Rate düşüyor derdim ama sisteminiz iyi. FreeSync açıp denemenizi tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
RTSS (Riva Tuner Statistics Server) ile LOL'ün FPS değerini 139, 140 veya 141'e sabitleyin/limitleyin derim. Bu bilinen bir sorun. Mesela ben Apex oynarken r5apex.exe (oyunun .exe dosyası) için 139 FPS'e limitleyerek oynuyorum. 144 yapınca FreeSync açık olsa bile kasma hissiyatı ve ekranda ciddi kırılmalar oluyor. 139-141 arasında herhangi bir değere sabitleyebilirsiniz. Birkaç FPS eksik olması problem yaratmayacaktır. Apex'te profesyonel oyuncuların da kullandığı bir program bu. Birçok oyun için kullanılabilir.

fps2.png


RTSS indirmek için: Guru3D RTSS Rivatuner Statistics Server Download 7.3.0 Beta 6
 
Son düzenleme:
Başka oyunda oluyor mu?

Rtss (riva tuner statistics server) ile LoL'ün FPS değerini 139, 140 veya 141'e sabitleyin/limitleyin derim. Bu bilinen bir sorun. Mesela ben Apex oynarken r5apex.exe (oyunun .exe dosyası) için 139 FPS'e limitleyerek oynuyorum. 144 yapınca FreeSync açık olsa bile kasma hissiyatı ve ekranda ciddi kırılmalar oluyor. 139-141 arasında herhangi bir değere sabitleyebilirsiniz. Birkaç FPS eksik olması problem yaratmayacaktır.

Eki Görüntüle 772467

Rtss indirmek için: Guru3D RTSS Rivatuner Statistics Server Download 7.3.0 Beta 6

Hocam LoL'de oluyor sadece sanırım.

Hocam nasıl yani 144 olunca zaten direkt daha iyi olmuyor mu sanırım derdimi biliyorsunuz bunu daha detaylı anlatır mısınız? Neden 144 değil de 139 gibi. İlginiz için çok teşekkür ederim.
 
Hocam nasıl yani 144 olunca zaten direkt daha iyi olmuyor mu sanırım derdimi biliyorsunuz bunu daha detaylı anlatır mısınız? Neden 144 değil de 139 gibi. İlginiz için çok teşekkür ederim.

Aslında öyle olması gerek, evet. Sonuçta 144 FPS alabiliyorsunuz ve 144 Hz monitörünüz de var. Her şey düzgün olmalı. Ama birçok oyunda bu şekilde olmuyor.

Açıklamadan önce, FreeSync ayarı açık olarak mı kullanıyorsunuz?

Yerli yabancı birçok kaynakta (daha çok yabancı forumlar ve videolarda) FreeSync / G-Sync kullanılırken veya bazı oyunlarda duruma göre FreeSync kapalıyken bile, 144 FPS yerine 139-141 arası, tercihen 141 FPS'e limitlenmesi gerektiği söyleniyor.

Basit olarak açıklamak gerekirse, "frametime" dediğimiz bir değer var. Bir de "framerate" dediğimiz yani diğer adıyla "FPS" olarak bildiğimiz değer var. Bu ikisinin arasında "frametime" biraz daha önemli. Frame time, yani ekrandaki iki karenin arasındaki oluşturulma süresi. Veya karelerin işlenmesi için gereken süre olarak da söylenebilir. Örnek olarak, bir kare 7ms'te oluşuyor, sonraki kare 3ms'te oluşuyor. Düşünün, bir kare 7ms'te üretiliyor, sonraki kare 3ms'te üretiliyor. Bir sonraki 4, 5 veya herhangi bir ms değeri olabilir. Yani stabil, eş zamanlı olarak üretilmiyor kareler. İşte tam da bu yüzden biz de ekranda kırılmalar varmış veya FPS drop olmuş gibi hissediyoruz. LoL'de denemedim çünkü daha önce oynamadım ama demek onda da oluyormuş. Bu durumun daha açık ve net, anlaşılır açıklamaları mevcut tabi ama burada kısaca anlatmaya çalıştım. Biz 141'e sabitleyerek bundan sonraki tüm karelerin "7 ms" ile üretileceğini ve bozulmayacağını garantilemiş oluyoruz. 144 FPS için 6.9 ms gerekli zaten.

Şu aşağıdaki mesajda da güzel açıklamalar var, mutlaka okuyun.


Ayrıca arkadaşın dediği %1 ve %0.1 FPS değerleri ile de ilgili olabilir.
 
Son düzenleme:
Aslında öyle olması gerek, evet. Sonuçta 144 FPS alabiliyorsunuz ve 144 Hz monitörünüz de var. Her şey düzgün olmalı. Ama birçok oyunda bu şekilde olmuyor.

Açıklamadan önce, FreeSync ayarı açık olarak mı kullanıyorsunuz?

Yerli yabancı birçok kaynakta (daha çok yabancı forumlar ve videolarda) FreeSync / G-Sync kullanılırken veya bazı oyunlarda duruma göre FreeSync kapalıyken bile, 144 FPS yerine 139-141 arası, tercihen 141 FPS'e limitlenmesi gerektiği söyleniyor.

Basit olarak açıklamak gerekirse, "frametime" dediğimiz bir değer var. Bir de "framerate" dediğimiz yani diğer adıyla "FPS" olarak bildiğimiz değer var. Bu ikisinin arasında "frametime" biraz daha önemli. Frame time, yani ekrandaki iki karenin arasındaki oluşturulma süresi. Veya karelerin işlenmesi için gereken süre olarak da söylenebilir. Örnek olarak, bir kare 7Ms'te oluşuyor, sonraki kare 3Ms'te oluşuyor. Düşünün, bir kare 7Ms'te üretiliyor, sonraki kare 3Ms'te üretiliyor. Bir sonraki 4, 5 veya herhangi bir MS değeri olabilir. Yani stabil, eş zamanlı olarak üretilmiyor kareler. İşte tam da bu yüzden biz de ekranda kırılmalar varmış veya FPS düşmesi olmuş gibi hissediyoruz. LoL'de denemedim çünkü daha önce oynamadım ama demek onda da oluyormuş. Bu durumun daha açık ve net, anlaşılır açıklamaları mevcut tabii ama burada kısaca anlatmaya çalıştım. Biz 141'e sabitleyerek bundan sonraki tüm karelerin "7 ms" ile üretileceğini ve bozulmayacağını garantilemiş oluyoruz. 144 FPS için 6.9 ms gerekli zaten.

Şu aşağıdaki mesajda da güzel açıklamalar var, mutlaka okuyun.


Ayrıca arkadaşın dediği %1 ve %0.1 FPS değerleri ile de ilgili olabilir.

Freesyncn kapalı hocam gerçekten ilgin için teşekkür ederim aydınlatıcısın.
Buyurun bir bakın.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Teşekkür ederim çok yardımcı oluyorsunuz.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı