Yırtılma( diğer tabirle kırılma) ekrana panelin verebileceğinden daha fazla FPS gelince olur. G-SYNC veya FreeSync ise çözüm olarak buna değil çözüm olduğu şey gösterilebilen FPS aralığındaki dalgalanmalardan oluşan ve takılma dediğimiz olaydır. Yazından anladığım kadarıyla bu konulara hakimsin. Yırtılmayı (kırılma) önlememek için seçenekler:
1- V-Sync (önermem çünkü input lagi arttırıyor)
2- Oyun içinde ayar varsa maksimum kare hızını sınırlandırın. Maksimum kare hızını limitlemek yani maksimum kare hızını monitör Hz'ine göre seçmek lazım ama burada dikkat edilecek husus var. Örneğin monitör 144 Hz ise maksimum kare hızını 144 FPS değil 1-2 FPS aşağısına ayarlayın. 144 Hz olarak tanıtılan monitörler genellikle 143 FPS falan oluyorlar. (Kare hızı sınırlandırmada veya V-Sync'e kıyasla en az input lagi bu seçenek yapıyor)
3- NVIDIA denetim masasından da maksimum kare hızı sınırlandırılabiliyor. (Önermem çünkü input lagi arttırıyor)
4- RTSS gibi programlarla da maksimum kare hızı sınırlandırılabiliyor. (Önermem çünkü input lagi arttırıyor)
Bu dört maddeyle ilgili yapılan testler var, element uydurmuyorum:
Bu dört seçenekten biriyle Yırtılmalardan kurtulurken üstüne FreeSync veya G-SYNC açınca takılmalardan da kurtulmuş olursun.
En ideal ve düşük input lagli seçenek Gsync/Freesync+ Varsa ayarı oyun içinden maksimum kare hızını sınırlamak.