Savcılığa incelemeye giden bilgisayar ne zaman gelir?

tanererenx

Centipat
Katılım
6 Ağustos 2020
Mesajlar
11
Merhaba bir olay üzerine savcılık tarafından evdeki dijital aletlere el konuldu, normalde dava bittikten sonra teslim edilmesi gerekirken henüz ortada yaptığıma dair kanıt olmadığı için dava bile açılmadı yani ne zaman geri alacağımı bilmiyorum, daha önce böyle bir durum yaşayan var mı?
Ayrıca dosya farklı bir şehirde ve buradaki karakola 4-5 defa gitmemize rağmen farklı şehirde olduğu için bilgi alamıyoruz ve el konulalı 1 ay 2 hafta oldu.
 

zekeriya

Kilopat
Katılım
26 Ekim 2013
Mesajlar
637
Makaleler
1
Çözümler
5
Yer
İzmir, Türkiye
Merhaba,

Bir dilekçe ile başvuruda bulunman gerekiyor. Telefonunun, bilgisayarının imajını alıyorlar ondan sonra sana teslim ediyorlar. Bulunduğun ile ve ilçeye göre bekleme süren değişebilir. Ama genelde 30 gün ile 90 gün içerisinde teslim edilir. Dilekçe yazın diyorum çünkü kanunen geri teslim için belirli bir yasal süre kanunda belirtilmiş değil. Elinde "kavuşturmaya yer yoktur." diye bir karar varsa onuda dilekçene eklemen iyi olacaktır.

Ref:
 

anlakgunes

Hectopat
Katılım
10 Mart 2019
Mesajlar
208
Makaleler
1
Çözümler
2
Merhaba bir olay üzerine savcılık tarafından evdeki dijital aletlere el konuldu, normalde dava bittikten sonra teslim edilmesi gerekirken henüz ortada yaptığıma dair kanıt olmadığı için dava bile açılmadı yani ne zaman geri alacağımı bilmiyorum, daha önce böyle bir durum yaşayan var mı?
Ayrıca dosya farklı bir şehirde ve buradaki karakola 4-5 defa gitmemize rağmen farklı şehirde olduğu için bilgi alamıyoruz ve el konulalı 1 ay 2 hafta oldu.

Kardeşim geçmiş olsun. 27 Mayıs 2021 tarihinde başıma geldi böyle bir olay hiçbir şeyden habersiz ifade verdim 2 günde misafir ettiler sonra bıraktılar beni dava falan açılmamış ne UYAP'ta ne e-Devlet'te temiz. 4-5 ay sonra aradılar gittim aldım emanetleri.
 
KS
KS
T

tanererenx

Centipat
Katılım
6 Ağustos 2020
Mesajlar
11
Merhaba,

Bir dilekçe ile başvuruda bulunman gerekiyor. Telefonunun, bilgisayarının imajını alıyorlar ondan sonra sana teslim ediyorlar. Bulunduğun ile ve ilçeye göre bekleme süren değişebilir. Ama genelde 30 gün ile 90 gün içerisinde teslim edilir. Dilekçe yazın diyorum çünkü kanunen geri teslim için belirli bir yasal süre kanunda belirtilmiş değil. Elinde "kavuşturmaya yer yoktur." diye bir karar varsa onuda dilekçene eklemen iyi olacaktır.

Ref:
Böyle bir yol izlemem gerektiğini biliyorum fakat adıma ne dava var ne bir şey yapmadığımdan eminim ve üstüne yks öğrencisi olduğum için mağdur bir durumdayım. Eğer ortada bir dava olsa dilekçe gerekiyor fakat böyle bir durumda ne yapılır onu öğrenmem lazım, yine de teşekkürler.
Kardeşim geçmiş olsun. 27 Mayıs 2021 tarihinde başıma geldi böyle bir olay hiçbir şeyden habersiz ifade verdim 2 günde misafir ettiler sonra bıraktılar beni dava falan açılmamış ne UYAP'ta ne e-Devlet'te temiz. 4-5 ay sonra aradılar gittim aldım emanetleri.
Öncelikle teşekkür ederim, benim adıma da bir dava yok almaya geldiklerinde 2 haftaya geri getiricez demişlerdi ama malum.. En azından başından böyle bir olay geçmiş birinin "bir kaç yıl" dememesi biraz da olsa mutlu etti, teşekkürler.
 

ZeZeZe

Picopat
Katılım
21 Aralık 2021
Mesajlar
103
Çözümler
2
Böyle bir yol izlemem gerektiğini biliyorum fakat adıma ne dava var ne bir şey yapmadığımdan eminim ve üstüne yks öğrencisi olduğum için mağdur bir durumdayım. Eğer ortada bir dava olsa dilekçe gerekiyor fakat böyle bir durumda ne yapılır onu öğrenmem lazım, yine de teşekkürler.

Öncelikle teşekkür ederim, benim adıma da bir dava yok almaya geldiklerinde 2 haftaya geri getiricez demişlerdi ama malum.. En azından başından böyle bir olay geçmiş birinin "bir kaç yıl" dememesi biraz da olsa mutlu etti, teşekkürler.
Kuvvetle muhtemeldir ki sizin ağınızda bulunan bir cihazda bir trojen var ve bu trojen aracılığı ile sizin cihazlarınızı da kullanan bir hacker bir saldırı düzenledi yahut illegal bir şeye karıştı. Ha, çeşitli yorumlar yapmışsınızdır, önce sizin o kişi olduğunuzu doğrulamaya çalışır ve öyle de sizi alabilirler de... Duruma ve mevzuya göre değişir bu süre diyebilirim kısaca.
 

anlakgunes

Hectopat
Katılım
10 Mart 2019
Mesajlar
208
Makaleler
1
Çözümler
2
Böyle bir yol izlemem gerektiğini biliyorum fakat adıma ne dava var ne bir şey yapmadığımdan eminim ve üstüne YKS öğrencisi olduğum için mağdur bir durumdayım. Eğer ortada bir dava olsa dilekçe gerekiyor fakat böyle bir durumda ne yapılır onu öğrenmem lazım, yine de teşekkürler.

Öncelikle teşekkür ederim, benim adıma da bir dava yok almaya geldiklerinde 2 haftaya geri getireceğiz demişlerdi ama malum. En azından başından böyle bir olay geçmiş birinin "birkaç yıl" dememesi biraz da olsa mutlu etti, teşekkürler.

Hocam öyle dediklerine bakma ararlar seni haber ederler.
 

Yeni konular

Yukarı