Anakin SkywaIker
Kilopat
- Katılım
- 5 Haziran 2015
- Mesajlar
- 1.614
- Makaleler
- 5
- Çözümler
- 2
Bu konu oyunun bug ve optimizasyon sorunlarıyla alakalı değildir. Spoiler içerir.
Birçoğunuz gibi ben de oyun çıkana kadar yayımlanan fragmanları tekrar ve tekrar izledim. Seçtiğimiz hayat ile hikayeyi bitirmek en az bir haftamı alır diye umdum ancak oyunu oynarken kendimi tester gibi hissettim.
Hikayede birden çok açık kapı varken hiçbiri hikayenin sonuna, bize, şehre etki etmiyor. Yakın dostumuz Jackie'den tutunda belediye başkanına kadar. Açıkçası oyunun sonunda Jackie'nin, adam smasher gibi bir 'varlığa' dönüşeceğini, onunla kapışacağımızı, hatta bu teknolojiyle Johnny'i ve kendimizi kurtarabileceğimizi düşünmüştüm. O kadar teknoloji ve imkanın olduğu bir dönemde bilincimizi bir çipe aktarabiliyorken, beden üretme/klonlanma olmaması da ayrı bir komedi bana kalırsa.
Daha temel bir örnek, şehirde olanca ikonik bölge var. Bir baraj, elektrik santralleri vs. hikayeyi oynarken bu yerlerle bir şekilde etkileşime geçebilirdik. Mesela bir amaç uğruna barajı yıkardık ancak bunun sonucunda o bölgeyle ilişkilerimiz, hatta oyundaki diğer karakterle ilişkilerimiz etkilebilirdi. Saygınlığımız düşebilir, bize tavır alabilirlerdi. İşbitiricilerden görev almamızı ya da edindiğimiz kazancı etkileyebilirdi. Hatta daha uç bir örnek; sevgilimiz bizi terk edebilirdi.
Sevgilimiz olduğunda ve görevleri bittiğinde bir daha konuşmuyoruz, diğer karakterlere bir etkisi olmuyor. Bir anda karakter resmen yok oluyor. Çevremizdeki diğer karakterler için de geçerli bir durum. Kendi kendime şunu sordum, neden CDPR bu karakterle ortak olarak görevlere gitmemize olanak vermemiş? Yanlarına gidip, arayarak ya da mesaj atarak yardım isteyebilirdik. Evet biraz basit ama bu şekilde yok olmalarından daha iyi olurdu bence.
Ve merak ettiğim bir diğer konu hikaye bitince neden night City'de kalamıyoruz? Sonların farkındayım ve çok saçma değil mi bu durum? Mesela bir nomad olarak Panam'in klanına katılıp, Afterlife'ı yönetmeye devam eden bir efsane olarak neden oynayamıyorum? Kendi içkimden neden sipariş edemiyorum? Oyundaki işbitiriciler neden bana mesaj atıp tebrik/tehdit etmiyor? Farklı karakterler neden benden iş istemiyor? Oyun boyunca kazandığımız 'saygı' ne işe yarıyor?
Verilecek çok örnek, sorulacak çok soru var ancak şu an için yeter diye düşünüyorum. Biraz da siz örnek verin. Başlıkta sorduğum soruya geçerken iki örnek video ekliyorum, izlerseniz daha iyi anlayabilirsiniz. Bu oyuna bug ve optimizasyon güncellemelerinin dışında hikaye güncellemesi gelir mi? Vaat ettikleri oyunun %40'ını görmüş gibiyim. Ben mi yanlış bir beklentiye girdim?
Hikayede birden çok açık kapı varken hiçbiri hikayenin sonuna, bize, şehre etki etmiyor. Yakın dostumuz Jackie'den tutunda belediye başkanına kadar. Açıkçası oyunun sonunda Jackie'nin, adam smasher gibi bir 'varlığa' dönüşeceğini, onunla kapışacağımızı, hatta bu teknolojiyle Johnny'i ve kendimizi kurtarabileceğimizi düşünmüştüm. O kadar teknoloji ve imkanın olduğu bir dönemde bilincimizi bir çipe aktarabiliyorken, beden üretme/klonlanma olmaması da ayrı bir komedi bana kalırsa.
Daha temel bir örnek, şehirde olanca ikonik bölge var. Bir baraj, elektrik santralleri vs. hikayeyi oynarken bu yerlerle bir şekilde etkileşime geçebilirdik. Mesela bir amaç uğruna barajı yıkardık ancak bunun sonucunda o bölgeyle ilişkilerimiz, hatta oyundaki diğer karakterle ilişkilerimiz etkilebilirdi. Saygınlığımız düşebilir, bize tavır alabilirlerdi. İşbitiricilerden görev almamızı ya da edindiğimiz kazancı etkileyebilirdi. Hatta daha uç bir örnek; sevgilimiz bizi terk edebilirdi.
Sevgilimiz olduğunda ve görevleri bittiğinde bir daha konuşmuyoruz, diğer karakterlere bir etkisi olmuyor. Bir anda karakter resmen yok oluyor. Çevremizdeki diğer karakterler için de geçerli bir durum. Kendi kendime şunu sordum, neden CDPR bu karakterle ortak olarak görevlere gitmemize olanak vermemiş? Yanlarına gidip, arayarak ya da mesaj atarak yardım isteyebilirdik. Evet biraz basit ama bu şekilde yok olmalarından daha iyi olurdu bence.
Ve merak ettiğim bir diğer konu hikaye bitince neden night City'de kalamıyoruz? Sonların farkındayım ve çok saçma değil mi bu durum? Mesela bir nomad olarak Panam'in klanına katılıp, Afterlife'ı yönetmeye devam eden bir efsane olarak neden oynayamıyorum? Kendi içkimden neden sipariş edemiyorum? Oyundaki işbitiriciler neden bana mesaj atıp tebrik/tehdit etmiyor? Farklı karakterler neden benden iş istemiyor? Oyun boyunca kazandığımız 'saygı' ne işe yarıyor?
Verilecek çok örnek, sorulacak çok soru var ancak şu an için yeter diye düşünüyorum. Biraz da siz örnek verin. Başlıkta sorduğum soruya geçerken iki örnek video ekliyorum, izlerseniz daha iyi anlayabilirsiniz. Bu oyuna bug ve optimizasyon güncellemelerinin dışında hikaye güncellemesi gelir mi? Vaat ettikleri oyunun %40'ını görmüş gibiyim. Ben mi yanlış bir beklentiye girdim?