Şüpheli laptoptan hazırlanan USB'yle atılan format sonrası bir sorun olur mu?

efew0

Picopat
Katılım
25 Eylül 2022
Mesajlar
807
Makaleler
2
Çözümler
1
Yer
Kocaeli
Konularımı takip eden arkadaşlar bilir bir sorunum vardı, kafaya takma hastası gibi bir şey olduğum için, bunu toplu halde başlıkta görmüş olduğunuz soruyu sormak istiyorum.

Format öncesi, sonrası diye ayırdım sorumu daha rahat anlamanız için.

Format öncesi: Bir SA:MP server paketi indirdim içinde güvendiğim bir dosya olan pawno.exe vardı tıkladım ve çıkartma başladı ve çıkarma işlemi dosya bozuk olduğu için hata verdi ve ZIP çıkmadı, ardından Win Defender Ramnit. J engellendi diye bir uyarı verdi, hemen dosyayı sildim ve tarama yaptım 2-3 kere Malwarebytes taramasında bir şey çıkmadı ve şüpheli olduğunu düşündüğum bu laptoptan format flash ı hazırlayıp format attım.

Formattan sonra: 1 ESET 2 Malwarebytes taraması gerçekleştirdim hepsi temiz çıktı, hâlâ virüs olma olasılığı var mı?

Şüpheli PC'den flash hazırladım sorun olur mu yani?
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Dutchman

Megapat
Katılım
9 Ocak 2018
Mesajlar
7.759
Makaleler
10
Çözümler
168
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Sorun yok, Ramnit türevleri sistem disklerine geniş yayılma yeteneğine sahip değil, kaldı ki aktif güvenlik ürünü kullanıyorsunuz böyle bir durumda bloklardı. Sadece zararlıyı bloklamış sorun yok.
 

chaturanga

Centipat
Katılım
17 Ağustos 2021
Mesajlar
397
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Konularımı takip eden arkadaşlar bilir bir sorunum vardı, kafaya takma hastası gibi bir şey olduğum için, bunu toplu halde başlıkta görmüş olduğunuz soruyu sormak istiyorum.

Format öncesi, sonrası diye ayırdım sorumu daha rahat anlamanız için.

Format öncesi: Bir SA:MP server paketi indirdim içinde güvendiğim bir dosya olan pawno.exe vardı tıkladım ve çıkartma başladı ve çıkarma işlemi dosya bozuk olduğu için hata verdi ve ZIP çıkmadı, ardından Win Defender Ramnit. J engellendi diye bir uyarı verdi, hemen dosyayı sildim ve tarama yaptım 2-3 kere Malwarebytes taramasında bir şey çıkmadı ve şüpheli olduğunu düşündüğum bu laptoptan format flash ı hazırlayıp format attım.

Formattan sonra: 1 ESET 2 Malwarebytes taraması gerçekleştirdim hepsi temiz çıktı, hâlâ virüs olma olasılığı var mı?

Şüpheli PC'den flash hazırladım sorun olur mu yani?

Yani bahsi geçen şüpheli laptopta özel bir virüs, Windows formatı için hazırlanan ISO dosyasına sızıp kendisini sonraki nesillere aktarmak üzere ayarlanmışsa evet sorun olabilir. Ama hiç sanmam...
 

'Gladyo

Hectopat
Katılım
10 Ekim 2018
Mesajlar
346
Çözümler
3
Yer
Turkey
Defender tarafından dosya engellendiyse ve tarama temiz çıktıysa formata gerek yoktur.
Windows Defender bile bulduysa diğerleri mutlaka taramada bulurdu.
 

Intervice

Kilopat
Katılım
26 Nisan 2015
Mesajlar
774
Çözümler
5
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Bu kadar korumacı davranıyorsan, bilmediğin dosyayı açmadan önce taramasını yapıp öyle açabilirsin.

Her virüs gördüğünde format atarsan diskin ömrünü kısalır.
 

558memoli

Hectopat
Katılım
18 Kasım 2019
Mesajlar
1.731
Çözümler
7
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Bol Diplomalı Çok Bilmiş İşsizin Biri
Şu bilgisayarlara her virüs şüphesi sonrası format atmayın. Basit bir virüs herhangi antivirüs programıyla temizlenebilir.
 
KS
KS
efew0

efew0

Picopat
Katılım
25 Eylül 2022
Mesajlar
807
Makaleler
2
Çözümler
1
Yer
Kocaeli
Bu kadar korumacı davranıyorsan, bilmediğin dosyayı açmadan önce taramasını yapıp öyle açabilirsin.

Her virüs gördüğünde format atarsan diskin ömrünü kısalır.
Hocam dosyayı telden indirmiştim bi sorun yoktu.

Şu bilgisayarlara her virüs şüphesi sonrası format atmayın. Basit bir virüs herhangi antivirüs programıyla temizlenebilir.
Tarama yapmıştım ama emin olamadım zaten laptopa format gerekiyordu.
 

'Gladyo

Hectopat
Katılım
10 Ekim 2018
Mesajlar
346
Çözümler
3
Yer
Turkey
Format atmıştım dün engellendi yazmasına rağmen, sorun olmaz ama demi kafaya takmama gerek yok.

Hayatındaki hiçbir şeyi kafana takma. Bırak başkaları taksın. Beynimiz tak-çıkart çalışmıyor. Takınca takılı kalıyor :)

Ayrıca cihazın bir şirket bilgisayarı veya senin çok özel resim ve ses kayıtlarını videolarını falan içermiyorsa -ki içermemeli- çok da endişe etmene gerek yok. Neredeyse hiçbir virüs bilgisayarı kolay kolay kullanılamaz hale getirmez. Hele de internetteki download sitelerindeki virüsler özellikle farkedilmeyecek şekilde dizayn edilir ki ne kadar az fark edilirse o kadar çok yayılsın.

Etkili virüs fazla uzun yaşamaz fazla da yayılmaz. Tıpkı gerçekteki gibi.
Yüksek otoritelerde görev ve sorumluluk almadığın sürece hiçbir şeyi kafana takmana gerek yok.
Hayati sorumluluklarını ihmal etme yeter.
 
KS
KS
efew0

efew0

Picopat
Katılım
25 Eylül 2022
Mesajlar
807
Makaleler
2
Çözümler
1
Yer
Kocaeli
Hayatındaki hiçbir şeyi kafana takma. Bırak başkaları taksın. Beynimiz tak-çıkart çalışmıyor. Takınca takılı kalıyor :)

Ayrıca cihazın bir şirket bilgisayarı veya senin çok özel resim ve ses kayıtlarını videolarını falan içermiyorsa -ki içermemeli- çok da endişe etmene gerek yok. Neredeyse hiçbir virüs bilgisayarı kolay kolay kullanılamaz hale getirmez. Hele de internetteki download sitelerindeki virüsler özellikle farkedilmeyecek şekilde dizayn edilir ki ne kadar az fark edilirse o kadar çok yayılsın.

Etkili virüs fazla uzun yaşamaz fazla da yayılmaz. Tıpkı gerçekteki gibi.
Yüksek otoritelerde görev ve sorumluluk almadığın sürece hiçbir şeyi kafana takmana gerek yok.
Hayati sorumluluklarını ihmal etme yeter.
Böyle şeyleri bende takmak pek istemiyorum, hayatımı olumsuz etkiliyor genelde, böyle şeyleri takmamın sebebi yani şu ekonomik şartlarda yeni bir cihaz almak zor o yüzden bir sorun olsun istemiyorum, buda kafaya takmama yol açıyor maalesef.
 
Yukarı