Superonline FTTH GPON Bufferbloat testi

HUSEYIN7

Zeptopat
Katılım
14 Ocak 2022
Mesajlar
26
Merhaba. Bugün Bufferbloat testi yaptım ve sonuçlar böyle çıktı. İnternetim B seviyede gösteriyor fakat nedense Gaming kısmında 2 tane uyarı var ve böyle bir uyarı yazısı çıkıyor. Ben çok fazla Online oyun oynayan birisiyim ve kafaya taktım açıkçası oyun kısmında uyarı gözükünce. Neden uyarı veriyor, normal mi bu? Daha önce yapan arkadaşlar aydınlatırsa beni çok sevinirim.

buffer bloat test 2.png


uyarı 1.png


uyarı 2.png


Uyarılar bunlar.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
KS
KS
H

HUSEYIN7

Zeptopat
Katılım
14 Ocak 2022
Mesajlar
26
Admin yerine Root.
O menüde kısıtlama yok, girmek için wan bağlantısını kesip, reset atmak gerekiyor.
Wan kablosunu TR069'u kapatana dek takmamak gerek, aksi takdirde şifre değişir ve Root'tan girilemez.
Kullanıcı adı: Root
Şifre: fbr_2016_SoL
Fiber şifresini almadan yapma, çünkü interneti kullanabilmek için şifreyi kendin girmen lazım.
Biraz karmaşık duruyor bakmaya çalışacağım fakat pek anladığımı söyleyemem. TR069 ne hiç anlamadım yeni yeni öğreniyorum bu konuları hocam kusura bakmayın acemeliğim için. Şifreyi almak için sanırım bir kaç uygulama indirmek gerekiyormuş yukarda bir arkadaş rehber attı ona bakıp şifreyi almam lazım önce.
 

Gestus

Centipat
Katılım
8 Kasım 2020
Mesajlar
758
Çözümler
4
Biraz karmaşık duruyor bakmaya çalışacağım fakat pek anladığımı söyleyemem. TR069 ne hiç anlamadım yeni yeni öğreniyorum bu konuları hocam kusura bakmayın acemeliğim için. Şifreyi almak için sanırım bir kaç uygulama indirmek gerekiyormuş yukarda bir arkadaş rehber attı ona bakıp şifreyi almam lazım önce.
O rehberden şifreyi al, TR069 ayarı zaten Root menu içinde.
 
KS
KS
H

HUSEYIN7

Zeptopat
Katılım
14 Ocak 2022
Mesajlar
26
O rehberden şifreyi al, TR069 ayarı zaten Root menu içinde.
Yani anladığım kadarıyla interneti kesip Root menü arayüzüne girip TR069'u kapatmam gerekiyor. TR069'un tam olarak işlevi nedir?

Düzenleme : Bir video izleyip öğrendim. TR069 ISS'mizin bizi uzaktan kontrol etmesi için lazım olan şeymiş. Sanırım bu interneti bir noktada kötü etkiliyor
 

Gestus

Centipat
Katılım
8 Kasım 2020
Mesajlar
758
Çözümler
4
Yani anladığım kadarıyla interneti kesip Root menü arayüzüne girip TR069'u kapatmam gerekiyor. TR069'un tam olarak işlevi nedir?
Superonline'nın Router'ı yönetmesini, uzaktan bağlanılması(müşteri hizmetlerini arayınca yeniden başlatmaları gibi.) sağlıyor. Ayrıca bunu reklam basmak için kullandıklarını söyleyenler var, ama reklam olayı hakkında bilgim yok.
 

Gestus

Centipat
Katılım
8 Kasım 2020
Mesajlar
758
Çözümler
4
Yani anladığım kadarıyla interneti kesip Root menü arayüzüne girip TR069'u kapatmam gerekiyor. TR069'un tam olarak işlevi nedir?

Düzenleme : Bir video izleyip öğrendim. TR069 ISS'mizin bizi uzaktan kontrol etmesi için lazım olan şeymiş. Sanırım bu interneti bir noktada kötü etkiliyor
Interneti kesip resetlemek ve Root'tan girip TR069'u kapatana kadar interneti bağlamamak gerekiyor.
 

Research

Picopat
Katılım
13 Aralık 2021
Mesajlar
281
Modem değiştirdikten sonra bağlantı kaliteniz daha iyi oldu mu?

Maalesef her yere baktım göremiyorum QoS kısmını. Arayıp müşteri hizmetlerine sorucağım bakalım.
Hayır değişmedi, sorun sol fiber kaynaklıymış bunu tespit ettim, o yüzden TT VDSL'e geçiş yaptım gibi bir şey kısacası.

Bu nedir hocam? Hayırdır? Sizin değerler sapıtmazdı şaşırdım bu değerlere.
 
KS
KS
H

HUSEYIN7

Zeptopat
Katılım
14 Ocak 2022
Mesajlar
26
O rehberden şifreyi al, TR069 ayarı zaten Root menu içinde.
Ek olarak merak ettiğim bir şey var hocam. QoS ayarını var mı yok mu diye kontrol etmek için Root menüsüne girmeden şifre almama gerek var mı yoksa sadece TR069'u kapatırsam diye mi şifreyi al dediniz? Hala şifreyi almadım fakat root menüsünde QoS var mı merak ediyorum açıkcası.
 

Gestus

Centipat
Katılım
8 Kasım 2020
Mesajlar
758
Çözümler
4
Ek olarak merak ettiğim bir şey var hocam. QoS ayarını var mı yok mu diye kontrol etmek için Root menüsüne girmeden şifre almama gerek var mı yoksa sadece TR069'u kapatırsam diye mi şifreyi al dediniz? Hala şifreyi almadım fakat root menüsünde QoS var mı merak ediyorum açıkcası.
Şifre almaya gerek yok, şifre almadan internete bağlanılmaz. Menuye bakılabilir.
Root menuye sürekli erişmek için 069 u kapatmak gerek.
 

Yeni konular

Yukarı