"Tanrı neden kötülüğün meydana gelmesine izin veriyor?" sorusuna felsefi bir yanıt

Peki ya Dinler insanları belirli bir düzen içerisinde tutmak için oluşturulduysa? İsviçre'de doğan çocuğun yıllar boyu inandığı İnanç bizim müslümanlığımız gibi ona mantıklı gelecek, her şeye Allah kurtardı diyorlar mesela. Allah peki neden Suriye de, Filistinde ki çocukları da kurtarmıyor örnek veriyorum. Aklımda o kadar çok soru var ki..kısacası eğer bir tanrı varsa cevabı çok iyi gizlemiş olmalı.
Kurtarmıyor çünkü o bunun imtihanı. O, imtihanda bile Allah'ı bırakmıyorsa kazanacak diğeri de Allah'ı bulursa... Yani bana soracak olursan bir Müslüman olarak hristiyanlığa dönmem çok zor ve buna bağlı olarak ne şartlarda olursa olsun Allah'ı terk etmem imkansıza yakın. Hoş tanrıdan Allah'tan bahsediyoruz elbet sunduğu imkansızlıkların zorluğu ile ödüllendirmenin güzelliği açısından bir bağlantı bulunacaktır dediğim gibi bu sorunun içinden çıkmanın tek cevabı ahiretin varlığı ve oradaki dünya aksi taktirde bu dünyada işin içinden çıkmamız aşırı zor.
 
Kurtarmıyor çünkü o bunun imtihanı. O, imtihanda bile Allah'ı bırakmıyorsa kazanacak diğeri de Allah'ı bulursa... Yani bana soracak olursan bir Müslüman olarak hristiyanlığa dönmem çok zor ve buna bağlı olarak ne şartlarda olursa olsun Allah'ı terk etmem imkansıza yakın. Hoş tanrıdan Allah'tan bahsediyoruz elbet sunduğu imkansızlıkların zorluğu ile ödüllendirmenin güzelliği açısından bir bağlantı bulunacaktır dediğim gibi bu sorunun içinden çıkmanın tek cevabı ahiretin varlığı ve oradaki dünya aksi taktirde bu dünyada işin içinden çıkmamız aşırı zor.
Küçücük melek gibi çocukların imtihanı ne olabilir ki?, Onların kaderi bu mu?, Doğduğu gibi öldürülen çocuklar ya da.
 
Küçücük melek gibi çocukların imtihanı ne olabilir ki?, Onların kaderi bu mu?, Doğduğu gibi öldürülen çocuklar ya da.
Bence onlar en şanslıları günahsız bir biçimde ölüp direkt olarak cennete gidiyor hani aşırı dindarlık ve Müslüman'lık yapmak istemem. Onların neden öldüğüne gelecek olursak şahsi düşüncem geride kalanlar için bir uyarı ölümü hatırlatmak adına.
 
Bence onlar en şanslıları günahsız bir biçimde ölüp direkt olarak cennete gidiyor hani aşırı dindarlık ve Müslüman'lık yapmak istemem. Onların neden öldüğüne gelecek olursak şahsi düşüncem geride kalanlar için bir uyarı ölümü hatırlatmak adına.
Siz asla başka bir dine geçmem demişsiniz, yani çok zor demişsiniz. Çünkü siz burada doğdunuz ve doğduğunuz günden itibaren bu din aşılanıyor size, Amerika da doğan çocuk için de aynı şey geçerli anlatmak istediğim bu, sen de biraz araştırıp diğer dinleri aklını çeldirebilirsin örnek veriyorum, öldüğüm zaman sorunun cevabını öğreneceğim en azından, şu an sadece sorgulamakla yetiniyorum.
 
Ölene kadar savaşmaya ve kan görmeye mecbur değilim.
 
Felsefe melsefe deyip lafı dolandırmaya gerek yok. Bahsettiğin tanrı İslam dininin tanrısı olan Allah.
Allah mutlak iyi değildir.
Öldükten sonra ebediyen yakacak ve mutlak iyi mi olacak 😳
 
"Tanrı neden kötülüğün meydana gelmesine izin veriyor?" ( Felsefede buna "kötülük problemi" denir.) sorusundan önce "iyi" ve "kötü" kavramlarının iyice açığa çıkarılması, anlaşılması gerek. İyi nedir, ne değildir? Bir şey iyi olduğu için mi Tanrı ona iyi demiştir. Yoksa Tanrı ona iyi dediği için mi o şey iyidir. Bunlar Teolojinin çekirdeğinde yer alan en büyük sorudur, gerisi bunun üzerine inşa edilerek gelmiştir.
Öldükten sonra ebediyen yakacak ve mutlak iyi mi olacak
İşte bunu demeden önce "iyi"nin ne olduğunu belirtmen gerek. Şimdi bir aslan ceylanı öldürdüğü zaman bu bize göre iyi midir yoksa kötü müdür? Biz burada aslana sen kötü bir hayvansın diyebilir miyiz? Kime göre neye göre? Aynı şekilde Tanrı'yı da insan gibi değerlendirip bunun üzerine ona bazı "iyi" ve "kötü" kavramlarını kullanarak değerlendirme yapmamız mutlak anlamda mümkün değildir.
Ölene kadar savaşmaya ve kan görmeye mecbur değilim.
Hayır görmek zorundasın çünkü bu bir olgu, yani doğal bir süreç. Artı ve eksi, çekim ve itim, yaşam ve ölüm...
Herkesin özgürlüğü var. O zaman özgürlüğümüz var diyemezdik. Herkes istediğini yapmakta özgür ve her koyun kendi bacağından asılır.
Tanrı haricinde kalan bütün varlıklarda mutlak anlamda özgürlük söz konusu değildir. Özgürüm demeden önce özgürlüğün tanımını yapman gerek, nasıl bir özgürlük? Özgürlüğün sınırı var mı? Varsa ne kadar özgürsün? Bunlar cevaplanması gereken sorular. Herkes istediğini yapmakta özgür demişsin, herkes istediğini yapma konusunda özgür değil sadece cüz'i bir imkâna sahip. Bazılarında bu imkân daha fazla iken bazılarında daha az. Sonuç itibariyle her koyun kendisine verilen imkânlar çerçevesinde kendi bacağından asılacak.
 
Son düzenleme:
Aynı şekilde Tanrı'yı da insan gibi değerlendirip bunun üzerine ona bazı "iyi" ve "kötü" kavramlarını kullanarak değerlendirme yapmamız mutlak anlamda mümkün değildir.
Konuyu açan kişinin bahsettiği tanrının Allah olduğu apaçık belli. Allah bizimle iletişime geçmiş ve iyi ile kötü hakkında bilgi vermiş. Ceza olarak yakacağını söylemiş. Her şey apaçık ortada, Allah mutlak iyi değildir.
Rastgele bir tanrıdan bahsediyorsan evet ama ben mesajımın başında belirtmiştim Allah hakkında yazdığımı. Konuyu açan Allah'ı kastediyor.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Geri
Yukarı