"Tanrı neden kötülüğün meydana gelmesine izin veriyor?" sorusuna felsefi bir yanıt

Doğal afetler aslında bizim nüfusumuzu ve teknolojimizi geliştiriyor. Belki o yüzden iyi olabilir.
Tanrı iyiliği hakim kılsaydı o zaman dünyada değil cennette olurduk.
 
Kötülük olmasaydı Kötü bir şey yapmayacak olan bir insanla yapacak bir insan arasında bir fark kalmazdı, bu yüzden iyi kötü kavramı var. Tanrı kötülüğü engelleseydi irademizi kısıtlamış olurdu, ama anlamadığım şeylerden biri 3 yaşında tecavüze uğrayıp öldürülen küçücük bir kızın kaderi ne olabilir ki? Hep diyorlar "Allah kurtardı, Allah korudu" peki Allah neden bu küçücük melekleride korumuyor, bazen bazı şeylerin cevaplarını bulmak çok zor.
 
Kötülük olmasaydı Kötü bir şey yapmayacak olan bir insanla yapacak bir insan arasında bir fark kalmazdı, bu yüzden iyi kötü kavramı var. Tanrı kötülüğü engelleseydi irademizi kısıtlamış olurdu, ama anlamadığım şeylerden biri 3 yaşında tecavüze uğrayıp öldürülen küçücük bir kızın kaderi ne olabilir ki? Hep diyorlar "Allah kurtardı, Allah korudu" peki Allah neden bu küçücük melekleride korumuyor, bazen bazı şeylerin cevaplarını bulmak çok zor.
Haklısınız sizin söylediğinizden biraz uzak ama aklıma geldi. Her şeyi Allah'a bağlayan insanlar var ve bunlar gerçekten nefret edilmelik keşke ölseler diyorum.
Örnek; Araba çarptı hiç bir şey olmadı.(Allah kurtardı Allah'ın kudreti işte!). Araba çarptı iki kemiği kırıldı.(Daha kötüsü olabilirdi Allah'ın kudreti işte!). Araba çarptı sakat kaldı.(Ölebilirdi en azından yaşıyor Allah'ın kudreti işte!). Araba çarptı öldü.(Allah'ın yanına gitti o kurtuldu Allah'ın kudreti işte!).
Midem bulandı.
 
İyilik ve kötülük kavramları göreceledir. Sana iyi olan bana kötü gelir. İnsana iyi olan diger canlilara kötü sonuçlar doğurabilir. Kanalizasyonun sokaktan akmamasi iyidir ama Marmaraya boşalttigin için Marmara için kötü olur. Dolayli olarak insan icin de kötü olur. Doğa insana degil insan dogaya muhtactir. Doga kendini yeniler vs. Sonuc olarak bu bir denge meselesidir. İyilik kotuluk değil.
Haklısınız sizin söylediğinizden biraz uzak ama aklıma geldi. Her şeyi Allah'a bağlayan insanlar var ve bunlar gerçekten nefret edilmelik keşke ölseler diyorum.
Örnek; Araba çarptı hiç bir şey olmadı.(Allah kurtardı Allah'ın kudreti işte!). Araba çarptı iki kemiği kırıldı.(Daha kötüsü olabilirdi Allah'ın kudreti işte!). Araba çarptı sakat kaldı.(Ölebilirdi en azından yaşıyor Allah'ın kudreti işte!). Araba çarptı öldü.(Allah'ın yanına gitti o kurtuldu Allah'ın kudreti işte!).
Midem bulandı.
Zaten onlarin gorusune gore gore belayi da kazayida veren Allah degil mi. Bu suna benziyor senden cok guclu biri seni dovuyor ve sen ona tesekkur ediyorsun beni öldürmedin sakat biraktin diye.
 
Eğer engel olsaydı imtihanın anlamı kalır mı? Eğer hemen cezalendırma olsaydı dünya üzerinde tek insan kalır mı? Mesela ateşin yaratılması hayırdır. Ancak bir insan gidip elini ateşin içine sokarsa, ateş o insan hakkında şer olmuş olur. Halbuki Allah ateşi, insanlar onunla ihtiyaçlarını görebilsinler diye yaratmıştır. Ancak o insan kandi iradesiyle elini ateşe sokmuşsa artık Allah neden bu ateşi yaratmış, neden bu ateş benim elimi yaktı, Allah neden buna müsade etti gibi bir iddiada bulunmaz.
 
Peki bütün insanlara farklı davranmasının nedeni nedir? Yani neden bir insanı çok zorluklarla sınarken birini kolaylıkla sınıyor? Zorluklarla sınanan insanın tanrıya isyan etmesi daha meyilli olmaz mı?

Baştan belirteyim bu soruyu Müslüman'lık inancı olarak kendime sordum.

Kendime bu soruyu çok sordum birçok kişiye danıştım, ürettiğim ve beni tatmin eden cevap şuydu: Ahiretin var olması.
Şöyle açıklıyım: Kendim şöyle düşünürdüm İsveç'te dünyaya gelen çocuk ile Suriye'de dünyaya gelen çocuk arasındaki fark neydi, Allah neden ona avantaj vermişti sonra ulaştığım durum şu oldu.

Suriye de doğan çocuk Müslüman bir ailede dünyaya gelmişti müslümanlığı keşfetmesi zor değildi ahiret yönünden avantajlıydı fakat dünyevi olarak şansızdı İsveç'teki çocuk ile evet dünyevi olarak şanslıydı fakat müslümanlığı keşfetmesi ona inanması zordu ön yargısı fazla olacaktı ahiret yönünden dezavantajlıydı, kafamda bu şekilde bir adalet terazisi oluşturdum.
 
Baştan belirteyim bu soruyu Müslüman'lık inancı olarak kendime sordum.

Kendime bu soruyu çok sordum birçok kişiye danıştım, ürettiğim ve beni tatmin eden cevap şuydu: Ahiretin var olması.
Şöyle açıklıyım: Kendim şöyle düşünürdüm İsveç'te dünyaya gelen çocuk ile Suriye'de dünyaya gelen çocuk arasındaki fark neydi, Allah neden ona avantaj vermişti sonra ulaştığım durum şu oldu.

Suriye de doğan çocuk Müslüman bir ailede dünyaya gelmişti müslümanlığı keşfetmesi zor değildi ahiret yönünden avantajlıydı fakat dünyevi olarak şansızdı İsveç'teki çocuk ile evet dünyevi olarak şanslıydı fakat müslümanlığı keşfetmesi ona inanması zordu ön yargısı fazla olacaktı ahiret yönünden dezavantajlıydı, kafamda bu şekilde bir adalet terazisi oluşturdum.
Peki ya Dinler insanları belirli bir düzen içerisinde tutmak için oluşturulduysa? İsviçre'de doğan çocuğun yıllar boyu inandığı İnanç bizim müslümanlığımız gibi ona mantıklı gelecek, her şeye Allah kurtardı diyorlar mesela. Allah peki neden Suriye de, Filistinde ki çocukları da kurtarmıyor örnek veriyorum. Aklımda o kadar çok soru var ki..kısacası eğer bir tanrı varsa cevabı çok iyi gizlemiş olmalı.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı