Çözüm Texture Shimmering Sorunu

Bu konu bir çözümü açıklamaktadır. Herhangi bir çözüm açıklanmadığını düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.
Çözümü defalarca söylendi lakin verilen cevapları beğenilmiyor. Shimmering donanım ile alakalı bir sorun değil. Shimmeringin çözümleri şuanda bunlar;

VSR/DSR(driver seviyesinde AA çözümü)
SMAA-FXAA(reshade injector)
TAA+Sharpening - Render Resolution(Grafik moturunun bu özellikleri desteklemesi oyun yapımcılarının elinde)
DX9-11 API kullanan oyunlar için NVIDIA Inspector üzerinden AA injection (e.g: NVidia Anti-Aliasing Guide (updated))

Aynı zamanda TAA injector şuanda reshade üzerinden oyunlara inject edilebiliyor lakin shader şuanda yapım aşamasında olduğu için genel kullanım için önerilmiyor.(En büyük sorunlarından bi tanesi ghosting lakin shader'ın arkasındaki dev bu sorunun çözümüne yaklaştığını söylemişti)

NVIDIA halihazırda bu problem için DLSS teknolojisini çıkardı. Tek sıkıntısı sınırlı sayıda oyunun bu özelliği desteklemesi. AMD de DLSS benzeri bir teknoloji olan Super Resolution üzerinde çalışmakta. Bu teknolojilerin mainstream hale gelmesi ise tahmini 1,5-2 sene olucaktır.
 
Bunlara çözüm değil de üstünü örtmek desek daha doğru olur. Dediklerinizden bazılarını yapsak bile tamamen gitmiyor, sadece azalıyor. DLSS'in bu problem için çıktığını da düşünmüyorum.
Çözümü defalarca söylendi lakin verilen cevapları beğenilmiyor. Shimmering donanım ile alakalı bir sorun değil. Shimmeringin çözümleri şuanda bunlar;

VSR/DSR(driver seviyesinde AA çözümü)
SMAA-FXAA(reshade injector)
TAA+Sharpening - Render Resolution(Grafik moturunun bu özellikleri desteklemesi oyun yapımcılarının elinde)
DX9-11 API kullanan oyunlar için NVIDIA Inspector üzerinden AA injection (e.g: NVidia Anti-Aliasing Guide (updated))

Aynı zamanda TAA injector şuanda reshade üzerinden oyunlara inject edilebiliyor lakin shader şuanda yapım aşamasında olduğu için genel kullanım için önerilmiyor.(En büyük sorunlarından bi tanesi ghosting lakin shader'ın arkasındaki dev bu sorunun çözümüne yaklaştığını söylemişti)

NVIDIA halihazırda bu problem için DLSS teknolojisini çıkardı. Tek sıkıntısı sınırlı sayıda oyunun bu özelliği desteklemesi. AMD de DLSS benzeri bir teknoloji olan Super Resolution üzerinde çalışmakta. Bu teknolojilerin mainstream hale gelmesi ise tahmini 1,5-2 sene olucaktır.
 
Bunlara çözüm değil de üstünü örtmek desek daha doğru olur. Dediklerinizden bazılarını yapsak bile tamamen gitmiyor, sadece azalıyor. DLSS'in bu problem için çıktığını da düşünmüyorum.
Elbette söylediklerim bu sorunun üstüne örtmek için getirilmiş çözümler. Sorunun ana kaynağı grafik motorlarının deferred rendering tekniğini kullanmasından kaynaklanıyor. Tabi bu demek değil ki bu teknik iyi değil, sadece getirdiği avantajların yanında- masaya koyduğu dezavantajlarda var. Bunlardan bir taneside shimmering sorunu.

DLSS ve SR tam olarak shimmering için geliştirilmiş bir teknoloji değil ancak klasik AA çözümlerinin yerini alıcak bir teknoloji olduğundan onu da eklemek istedim.
 
Sorun oyun motorundan kaynaklansa bu tüm sistemlerde olması gerekmez mi? Bazı kullanıcılar sorunsuz bir şekilde oynarken, aynı sisteme sahip diğer kullanıcılar ise sorun yaşıyor.
Elbette söylediklerim bu sorunun üstüne örtmek için getirilmiş çözümler. Sorunun ana kaynağı grafik motorlarının deferred rendering tekniğini kullanmasından kaynaklanıyor. Tabi bu demek değil ki bu teknik iyi değil, sadece getirdiği avantajların yanında- masaya koyduğu dezavantajlarda var. Bunlardan bir taneside shimmering sorunu.

DLSS ve SR tam olarak shimmering için geliştirilmiş bir teknoloji değil ancak klasik AA çözümlerinin yerini alıcak bir teknoloji olduğundan onu da eklemek istedim.
 
Sorun oyun motorundan kaynaklansa bu tüm sistemlerde olması gerekmez mi? Bazı kullanıcılar sorunsuz bir şekilde oynarken, aynı sisteme sahip diğer kullanıcılar ise sorun yaşıyor.
Ben doku filtreleme ve örtüşme önleme seviyesini 4x yapınca az da olsa düzeldi ancak FPS kaybı çok fazla.Yakında CyberPunk çıkacak o oyunda da böyle bir sorun yaşamak istemiyorum.Witcher 3'de diğer oyunlara göre daha azdı bu sorun umarım aynı oyun motorunu bunun için de kullanırlar.
 
Sorun oyun motorundan kaynaklansa bu tüm sistemlerde olması gerekmez mi? Bazı kullanıcılar sorunsuz bir şekilde oynarken, aynı sisteme sahip diğer kullanıcılar ise sorun yaşıyor.
Bu sorun zaten herkeste var. Donanım ile uzaktan yakından alakası yok. En fazla kullanılan monitörün kalitesinin etkisi vardır ve varsa da bunun etkisi çok azdır. Eninde sonunda herşey oyun yapımcılarında bitiyor.

Daha önce de bu konu üzerinde defalarca tartışıldı ve hatta Recep Baltaş dahi bu konu üzerine yorum yaptı ancak bu sorunun donanımsal olduğu asla kanıtlanamadı. Hurafeden başka birşey değil.
 
Valla çok ilginç. Zamanında 1080ti Ryzen7 2700X li sistemimi bu sorun midemi bulandırdığı için satmıştım. üstünden 1.5 yıl kadar geçti, tekrar sistem topliyim idare eder bişe olsun CSGO PUBG oyniyim yeter dedim. Ryzen5 2600 ve GTX 1650 li bir sistem topladım ama aynı sorun hala yakamda, ince çizgilerdeki titremeler beni kör ediyor resmen. Eski sistem monitörüm 144hz BenQ'ydi, şuanda da 144hz rampage monitör ile oynuyorum. Çimlerdeki tellerdeki titremeler kanser edecek beni. Çözümü yok diye sistem sattık, yeni topladığımız sistem aynı sorunla beni karşıladı. Umarım sağlayıcılar yakın gelecekte bu sorunu çözüme kavuştururlar.
 
Çözümü defalarca söylendi lakin verilen cevapları beğenilmiyor. Shimmering donanım ile alakalı bir sorun değil. Shimmeringin çözümleri şuanda bunlar;

VSR/DSR(driver seviyesinde AA çözümü)
SMAA-FXAA(reshade injector)
TAA+Sharpening - Render Resolution(Grafik moturunun bu özellikleri desteklemesi oyun yapımcılarının elinde)
DX9-11 API kullanan oyunlar için NVIDIA Inspector üzerinden AA injection (e.g: NVidia Anti-Aliasing Guide (updated))

Aynı zamanda TAA injector şuanda reshade üzerinden oyunlara inject edilebiliyor lakin shader şuanda yapım aşamasında olduğu için genel kullanım için önerilmiyor.(En büyük sorunlarından bi tanesi ghosting lakin shader'ın arkasındaki dev bu sorunun çözümüne yaklaştığını söylemişti)

NVIDIA halihazırda bu problem için DLSS teknolojisini çıkardı. Tek sıkıntısı sınırlı sayıda oyunun bu özelliği desteklemesi. AMD de DLSS benzeri bir teknoloji olan Super Resolution üzerinde çalışmakta. Bu teknolojilerin mainstream hale gelmesi ise tahmini 1,5-2 sene olucaktır.
Hocam biraz daha detaylandırır misiniz ? Mesela Smma ve Fxaa için Reshade İnjectör demişsiniz ama ETS 2 oyunu için Reshade denedim yine düzelmedi. Yanlış da yapmış olurum biraz daha detaylandırursanız çok sevinirim.
 
An itibariyle tarihin tozlu sayfalarına girecek olan sorunun çözümünü sizlerle paylaşıyorum. Texture shimmering, flickering ve çalışmayan anti aliasing sorunu tarih oldu.

Grafiklerdeki titremeler, kötü kalite ve çalışmayan kenar yumuşatma sorununun altında yatan temel nedenler Windows'un uygulamaya özgü yapmış olduğu "tam ekran ölçeklendirmesi" ve "dpi ölçeklendirmesi". Bu iki sinir bozucu özellikten haberimiz yokken defalarca kez sürücü kaldırdık, format attık ama işe yaramadı.

Yapmanız gereken tek şey hangi oyunu açacaksanız o uygulamaya sağ tıklayıp özelliklerden uyumluluk sekmesindeki "tam ekran iyileştirmelerini devre dışı bırak" kutucuğunu işaretleyin ve yüksek DPI ayarlarını değiştire tıklayıp "yüksek DPI ölçeklendirme davranışını geçersiz kıl" alt kısımda sistem (gelişmiş) seçin ve kaydedin. Bu ayarlar sayesinde en net ve orijinal görüntüyü elde edeceksiniz.

Not: Özellikle DPI ayarı çok önemli. Dots Per Inch yani inç başına nokta sayısı detayı etkileyen en önemli etken...

Eki Görüntüle 484528Eki Görüntüle 484529
HER ŞEYİ DENEDİM BUNU DA AMA R6 DA HİÇ Bİ ŞEKİLDE DÜZELTEMEDİM
Arkadaşlar çözümü buldum sanırım,

Her bilgisayarda belli bi Hz değerinde bu sorun ortadan kalkıyor yüksek Hz a sahip bir monitörünüz varsa windows ayarlarından yavaş yavaş düşürmeyi deneyin. Ben de bu sorunu birazcık yaşıyorum.60Hz monitörüm var. 144Hz da deneyeceğim olmassa kartı garantiye göndereceğim.Bu arada ev değiştirip kurtulamayan var ne saçma cümle ya . öyle şey mi olur.İnternette gördüğünüz her şeye inanmayın lütfen.Bu arada Discord'da da jagged life diye bir sunucu yok.Birisi demişti bu forumda.Sorunu yaşayanların olduğu bir server.İnternet yalanlarla dolu.
arkadaşlar bu arada sorunu 1080p 60Hz monitör dışında yaşayan oldu mu çok önemli bu soru benim için bu işlerden anlayan bi tanıdğım Hz'dan dolayı dedi.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı