Bethesda firmasının The Elder Scrolls ve Fallout serileri modlanabilirliğiyle meşhur zaten. Yanılmıyorsam Skyrim oyununun 2011 versiyonu halen daha dünya'da en çok mod üretilmiş oyun tiltine sahip.
Lakin modlama mevzusu biraz hızaşırtma mevzusuna benziyor benim gözümde. Eğer ciddi kazanımlar amaçlanmıyor, donanım sonuna kadar zorlanmaya çalışılmıyorsa çok da baş ağrıtmıyor. Fakat mümkün olan en iyi içerik, en iyi kalite elde edilmeye çalışılıyorsa bir miktar mesai harcamak gerekiyor.
Harcanacak bu mesainin en büyük kısmını da bolca okumak ve anlamak kısmı alıyor. Modlama işlemleri etkin bir son kullanıcı açısından çok zor işlemler değil aslında. Ama modlama yaparken sınırı iyi çizmek gerekli. Beklentinin ne olduğu, bunu karşılayabilecek modların neleri kapsadığı ne gibi gereksinimleri olduğunu düzgüncü okur ve anlarsan canın sıkılmaz.
Morrowind'e dönüp bakmayalı epey bir vakit oldu ama görsel açıdan epey bir güzelleştirilebildiği doğrudur. Fakat benim sana tavsiyem modlama üzerine kafa yormak istiyorsan daha güncel bir oyundan başlayıp geriye doğru gitmen. Çünkü eski oyunların grafik ve fizik motorlarının mecburi sınırlarını tam olarak anlaman daha zorlayıcı olabilir.