TL, Dolar karşısında nasıl değer kazanır?

Blackbeard

Hectopat
Katılım
24 Ocak 2013
Mesajlar
727
Mesajınızı dikkatle okudum, haklı olduğunuz yerler var bunları kimse ama kimse inkar edemez ama siz de benim yazımı dikkatle okuyunuz.
Muhalefet ek olarak tavsiye verir demişsiniz, muhalefetin eleştiriden öteye gittiğini ben görmedim. Yani bu işin sorumluluğunun devlet başkanına olduğunun farkındayım müsterih olun.
RTE adamakıllı hamle yapsa kimse suçlamaz demişsiniz, bunu yazarken sizin bile inandığınızı zannetmiyorum. İHA, TOGG, doğal gaz ve petrol rezervleri, S-400 vb. bunlar sizce eleştirilecek şeyler mi? Ama eleştiriliyor.

RTE politikaları Amerikan Yatırımcıları küstürdü, 2007-2013 yılları arasında Amerika'nın yatırımları sayesinde ülke en refah yıllarını yaşadı demişsiniz, ama bu cümlenizden yıllardır ülke ekonomimizin Amerika'nın keyfine bağlı olduğu anlamını çıkaramıyorsunuz.
Malum partinin seçmenlerinin bir bilgiye sahip olduğunu gördünüz mü demişsiniz, bu aslında şuna dayanıyor, malum muhalefet seçmenleri aileleri tarafından çocukluktan itibaren serbest yetiştirildi. Yıllardır istedikleri gibi başbakana, Cumhurbaşkanı'na, Müslüman'lara, şehitlere istediği gibi sövdü saydı, ama iktidar partinin seçmenlerinin çocukları, çocukluktan itibaren "aman oğlum öyle şeyler yazma, aman kızım şikayet falan ederler" diye ikaz edilip suskunlaştırılmasından kaynaklı. Bu endişenin sebebi de malum muhalefet ve aynı görüşteki partilerin yıllarca süren "başörtüsü vb." eziyetleridir, hazımsızlığıdır. Yani aslında o iş sizin bildiğiniz gibi değil.
Yatırımcılara ve tarıma destek olunması lazım demişsiniz, ama bu destek zaten Cumhuriyet tarihimizin hiç olmadığı kadar yüksek seviyelerde. Bunu köyde yaşayan akrabalarımdan çok iyi biliyorum. Yatırımcılara yapılan destekde zaten faizin indirilmesinden geçiyor. Faiz indirimini sadece dövizin artması olarak anlayanlar yanıldığı nokta bu.
Tüm bu anlattıklarım bir yana, ben "SD neden cezaevinde?" diye soran bir KK, şehit yakınına küfreden vekiline sahip çıkan bir MA, İtalya ve İspanya'ya bilgi satan kurucu üyesine sahip çıkan AB yerine tüm garibanların, şehit yakınlarının, Müslüman ülkelerin, Türk ülkelerinin, askerimizin sevdiği, İHA, SİHA TOGG'a teşviklerin sunan mevcut başkanımızı desteklemeyi daha rasyonel buluyorum. Bugünün değil yarının peşindeyim. Saygılar

Arkadaşımızın yazdığına ek bir şey söyleyim. Türkün Türkten başka dostu yoktur arkadaşlar sövüp saymak veya böyle böyle demekle iş çözülmez. Şu an elinizde paranız varsa dolar, altına yatırın en azından daha az etkilenirisiniz. Şu an değişik bir yol izliyorlar pek tutacak gibi gelmiyor bana ama umarım tutar ve ben yanılırım sonuçta bu ülke hepimizin partiler, baştakiler değişir ama ülke her zaman aynı yerinde kalacak.
 

WitcherFate

Picopat
Katılım
22 Mart 2021
Mesajlar
145
Arkadaşımızın yazdığına ek bir şey söyleyim. Türkün Türkten başka dostu yoktur arkadaşlar sövüp saymak veya böyle böyle demekle iş çözülmez. Şu an elinizde paranız varsa dolar, altına yatırın en azından daha az etkilenirisiniz. Şu an değişik bir yol izliyorlar pek tutacak gibi gelmiyor bana ama umarım tutar ve ben yanılırım sonuçta bu ülke hepimizin partiler, baştakiler değişir ama ülke her zaman aynı yerinde kalacak.
Ağzınıza sağlık
 

Bura.K

Hectopat
Katılım
19 Ekim 2020
Mesajlar
7.250
Makaleler
8
Çözümler
41
Mesajınızı dikkatle okudum, haklı olduğunuz yerler var bunları kimse ama kimse inkar edemez ama siz de benim yazımı dikkatle okuyunuz.
Muhalefet ek olarak tavsiye verir demişsiniz, muhalefetin eleştiriden öteye gittiğini ben görmedim. Yani bu işin sorumluluğunun devlet başkanına olduğunun farkındayım müsterih olun.
RTE adam akıllı hamle yapsa kimse suçlamaz demişsiniz, bunu yazarken sizin bile inandığınızı zannetmiyorum. İha, togg, Doğalgaz ve petrol rezervleri, S-400 vb. bunlar sizce eleştirilecek şeyler mi? Ama eleştiriliyor.

RTE politikaları Amerikan Yatırımcıları küstürdü, 2007-2013 yılları arasında amerikanın yatırımları sayesinde ülke en refah yıllarını yaşadı demişsiniz, ama bu cümlenizden yıllardır ülke ekonomimizin amerikanın keyfine bağlı olduğu

anlamını çıkaramıyorsunuz.
Malum partinin seçmenlerinin bir bilgiye sahip olduğunu gördünüz mü demişsiniz, bu aslında şuna dayanıyor, malum muhalefet seçmenleri aileleri tarafından çocukluktan itibaren serbest yetiştirildi. Yıllardır istedikleri gibi başbakana, cumhurbaşkanına, müslümanlara, şehitlere istediği gibi sövdü saydı, ama iktidar partinin seçmenlerinin çocukları, çocukluktan itibaren "aman oğlum öyle şeyler yazma, aman kızım şikayet felan ederler" diye ikaz edilip suskunlaştırılmasından kaynaklı. Bu endişenin sebebi de malum muhalefet ve aynı görüşteki partilerin yıllarca süren "başörtüsü vb." eziyetleridir, hazımsızlığıdır. Yani aslında o iş sizin bildiğiniz gibi değil.
Yatırımcılara ve tarıma destek olunması lazım demişsiniz, ama bu destek zaten Cumhuriyet tarihimizin hiç olmadığı kadar yüksek seviyelerde. Bunu köyde yaşayan akrabalarımdan çok iyi biliyorum. Yatırımcılara yapılan destekde zaten faizin indirilmesinden geçiyor. Faiz indirimini sadece dövizin artması olarak anlayanlar yanıldığı nokta bu.
Tüm bu anlattıklarım bir yana, ben "SD neden cezaevinde?" diye soran bi KK, şehit yakınına küfreden vekiline sahip çıkan bi MA, İtalya ve İspanya'ya bilgi satan kurucu üyesine sahip çıkan AB yerine tüm garibanların, şehit yakınlarının, müslüman ülkelerin, Türk ülkelerinin, askerimizin sevdiği, iha, siha togg'a teşviklerin sunan mevcut başkanımızı desteklemeyi daha rasyonel buluyorum. Bugünün değil yarının peşindeyim.. Saygılar
Evet, bazı yerler de haklısınız ancak bazı yerler de kendimi ifade edememişim. Mesela:
Malum partinin seçmenlerinin bir bilgiye sahip olduğunu gördünüz mü
Burada demek istediğim "Doları" takmayanlar ve ekonomiden bir gram anlamadan karşıdakini eleştirenler. Gidip C partisine çok bilgili demiyorum. RTE adam akıllı hamle yapsa kimse suçlamaz dem
işsiniz, bunu yazarken sizin bile inandığınızı zannetmiyorum. İha, togg, Doğalgaz ve petrol rezervleri, S-400 vb. bunlar sizce eleştirilecek şeyler mi? Ama eleştiriliyor.
RTE sadece Savunma Sanayi'de atılımlar yaptı. Ona lafım yok. S-400'ü inanılmaz erken ve yanlış zamanda aldık. Bunun bir ton sebebi var. TOGG'u yıllardır yollarda göremedik. Yalan haberlerle hep oyaladılar. Yok "2018'de sokaklardaymış, yok 2020'de sokaklardaymış" ve artık ben dahil hiç kimsenin güvencesi kalmadı ki TOGG yurt dışına oynayacak olan bir araba. Fiyatını zaten az çok tahmin ediyoruz. Doğal gaza inancım 0. 2007'den beri Doğal gaz çıkartıyoruz, hala bir faydasını göremedik. Hayır "Ambargo" desek böyle bir Ambargo mu var arkadaş? 1940'ların Almanyası bile savaşı kaybedince böyle bir Ambargo yemedi. Ha, çıkaramıyoruz diyeceksen o yıllardan beri hep "çıkarıyoruz, çıkartacağız" gibi söylemlerle oyaladılar. Madem çıkaramıyorsun yalan haber yapma, değil mi? Onun dışında İHA cidden iyi bir atılım oldu. Diğer yerli üretimlere lafım yok.
RTE politikaları Amerikan Yatırımcıları küstürdü, 2007-2013 yılları arasında amerikanın yatırımları sayesinde ülke en refah yıllarını yaşadı demişsiniz, ama bu cümlenizden yıllardır ülke ekonomimizin amerikanın keyfine bağlı olduğu anlamını çıkaramıyorsunuz.
Hayır, gayet iyi anlam çıkıyor. Biz ne ülkesiyiz? NATO ülkesiyiz. NATO arasında en iyi Coğrafi konuma sahibiz. NATO bizim için şu anda altın değeri taşıyor, yanlış mıyım? ABD zaten Süper Güç. Adam yatırıma "teşvik" ediyor Yatırımcılar da yatırım yapıyor. Hadi diyelim Amerika ekonomik savaş açtı, be arkadaşım madem bunu iddia ediyorsun neden "araştırılsın" önergesini reddediyorsun. Değil mi? Bu Politika mı daha iyi yoksa şu anki Politika mı? Amerika'nın şu an ekonomik savaşıymış falan umurumda değil. Yanlış politikalar izledik mi? İzledik, devam ediyor muyuz? Ediyoruz. Diplomatik İlişkiler de NATO'da zayıf mıyız? Evet, zayıfız.
Yatırımcılara ve tarıma destek olunması lazım demişsiniz, ama bu destek zaten Cumhuriyet tarihimizin hiç olmadığı kadar yüksek seviyelerde. Bunu köyde yaşayan akrabalarımdan çok iyi biliyorum. Yatırımcılara yapılan destekde zaten faizin indirilmesinden geçiyor. Faiz indirimini sadece dövizin artması olarak anlayanlar yanıldığı nokta bu.
Bende çiftçiyim, çiftliğim ve köyüm var. Her yıl, her ay gidiyorum. Ekinleri ekiyorum vesaire. Üzüm kesiyorum, 50,000 TL kalıyor. İşçi parası o bu derken elde kalıyor 40, ilaç milaç 10 desen elde kaldı 30 daha saymadığım onlarca şey var. Benim üzümden aldığım ne kadar biliyor musun? 70,000'den 25-30,000 kaldı. Yarısını zaten kredilere verdim. Tarıma destek vereceksen "yerli tohum" yasallaştır. Tarıma destek vereceksen "çiftçiye" desteğini arttır. Faizli kredilerle geride kalma be hocam. Kredi de kredi olsa :D
Yatırımcılara yapılan destek de zaten faizin indirilmesinden geçiyor.
Buraya sözüm yok. İkisini dengede tutmak lazım. Ancak Türkiye'nin 2021 dış borcu inanılmaz fazla. Her yıl 200-300 Milyon $ Açık veriyoruz. İşçi politikaları falan desen rezalet zaten. İş güvenliği desen "İ"si yok.
"SD neden cezaevinde?" diye soran bi KK, şehit yakınına küfreden vekiline sahip çıkan
Tepkilerimi bir kere sertçe göstermiştim. Burada tekrar gösterirsem uyarı alırım :)
Türk ülkelerinin, askerimizin sevdiği,
Ülkeler sevebilir ancak önemli olan halkın sevmesidir. Erdoğan gidince Diplomatik ilişkiler de fazla bir eksik olacağını sanmıyorum. Azerbaycan belki biraz gerileyebilir. Azerbaycan ile ciddi ilişkilerimiz var. Ben oyunu KK'ye ver demiyorum. Zaten KK aday olursa boş atarım ya da zorla veririm. Mahsur yavaş gibi kişilik dehası birisi olursa anında basar geçerim. KK'nin zaten CHP'yi yönetmesi hata. Erdoğan'ın çok ciddi ekonomik, diplomatik hataları var. Mesela Ekonomik olarak Suriye ve Afganları Ülkeye sokmamız. En azından sadece çocuklu aileleri sokabilirdik. Ya da barınaklarla özel yerlere koyabilirdik. Suriye ve Afganların gelmesi demek Suç oranında artış, Ekonomi de düşüş, halk moralin de düşüş, orantısız nüfus gibi bir ton şeye yol açıyor. İhtiyacı olanlar gelecekti. Yaşı 25-27'ye dayanmış elinde bıçak, silah taşıyan adam askerliğini yapıp ülkesini koruyacağına Türkiye'ye gelmiş ahkam kesiyor. Üstüne orantısız sınır girişleri de var. 3 metre tek zıplamalık gösterişli duvarlar inşa etmekten başka hiçbir şey yapmadık. Diplomatik alanda zaten hatalarımız inanılmaz fazla.

Ben sırf Muhalefetlik yapmak için zıt düşünen birisi değilim. Adam gibi eleştiririm. CHP, AKP hepsinin yanlışları var. Ancak AKP'yi eleştirmek asıl işimiz. Çünkü İktidar da, eğer CHP iktidara geçerse onu eleştiririz. Ha, "CHP'yi hiç eleştirmeyelim" falan demiyorum. Ancak %51 kitlenin %45'i bak abartmıyorum %45'i futbol takımı tutar gibi parti tuttuğundan kendi partisini eleştiremiyor bile.
 

Taptic

Gigapat
Sosyal Tayfı
Katılım
28 Aralık 2016
Mesajlar
8.873
Makaleler
6
Çözümler
110
TL'nin tek derdi Dolar karşısında değer kazanması değil. TL'nin asıl derdi şu an bütün birimler karşısında değer kaybetmesi.
 

WitcherFate

Picopat
Katılım
22 Mart 2021
Mesajlar
145
Evet, bazı yerler de haklısınız ancak bazı yerler de kendimi ifade edememişim. Mesela:

Burada demek istediğim "Doları" takmayanlar ve ekonomiden bir gram anlamadan karşıdakini eleştirenler. Gidip C partisine çok bilgili demiyorum. RTE adam akıllı hamle yapsa kimse suçlamaz dem

RTE sadece Savunma Sanayi'de atılımlar yaptı. Ona lafım yok. S-400'ü inanılmaz erken ve yanlış zamanda aldık. Bunun bir ton sebebi var. TOGG'u yıllardır yollarda göremedik. Yalan haberlerle hep oyaladılar. Yok "2018'de sokaklardaymış, yok 2020'de sokaklardaymış" ve artık ben dahil hiç kimsenin güvencesi kalmadı ki TOGG yurt dışına oynayacak olan bir araba. Fiyatını zaten az çok tahmin ediyoruz. Doğal gaza inancım 0. 2007'den beri Doğal gaz çıkartıyoruz, hala bir faydasını göremedik. Hayır "Ambargo" desek böyle bir Ambargo mu var arkadaş? 1940'ların Almanyası bile savaşı kaybedince böyle bir Ambargo yemedi. Ha, çıkaramıyoruz diyeceksen o yıllardan beri hep "çıkarıyoruz, çıkartacağız" gibi söylemlerle oyaladılar. Madem çıkaramıyorsun yalan haber yapma, değil mi? Onun dışında İHA cidden iyi bir atılım oldu. Diğer yerli üretimlere lafım yok.

Hayır, gayet iyi anlam çıkıyor. Biz ne ülkesiyiz? NATO ülkesiyiz. NATO arasında en iyi Coğrafi konuma sahibiz. NATO bizim için şu anda altın değeri taşıyor, yanlış mıyım? ABD zaten Süper Güç. Adam yatırıma "teşvik" ediyor Yatırımcılar da yatırım yapıyor. Hadi diyelim Amerika ekonomik savaş açtı, be arkadaşım madem bunu iddia ediyorsun neden "araştırılsın" önergesini reddediyorsun. Değil mi? Bu Politika mı daha iyi yoksa şu anki Politika mı? Amerika'nın şu an ekonomik savaşıymış falan umurumda değil. Yanlış politikalar izledik mi? İzledik, devam ediyor muyuz? Ediyoruz. Diplomatik İlişkiler de NATO'da zayıf mıyız? Evet, zayıfız.

Bende çiftçiyim, çiftliğim ve köyüm var. Her yıl, her ay gidiyorum. Ekinleri ekiyorum vesaire. Üzüm kesiyorum, 50,000 TL kalıyor. İşçi parası o bu derken elde kalıyor 40, ilaç milaç 10 desen elde kaldı 30 daha saymadığım onlarca şey var. Benim üzümden aldığım ne kadar biliyor musun? 70,000'den 25-30,000 kaldı. Yarısını zaten kredilere verdim. Tarıma destek vereceksen "yerli tohum" yasallaştır. Tarıma destek vereceksen "çiftçiye" desteğini arttır. Faizli kredilerle geride kalma be hocam. Kredi de kredi olsa :D

Buraya sözüm yok. İkisini dengede tutmak lazım. Ancak Türkiye'nin 2021 dış borcu inanılmaz fazla. Her yıl 200-300 Milyon $ Açık veriyoruz. İşçi politikaları falan desen rezalet zaten. İş güvenliği desen "İ"si yok.

Tepkilerimi bir kere sertçe göstermiştim. Burada tekrar gösterirsem uyarı alırım :)

Ülkeler sevebilir ancak önemli olan halkın sevmesidir. Erdoğan gidince Diplomatik ilişkiler de fazla bir eksik olacağını sanmıyorum. Azerbaycan belki biraz gerileyebilir. Azerbaycan ile ciddi ilişkilerimiz var. Ben oyunu KK'ye ver demiyorum. Zaten KK aday olursa boş atarım ya da zorla veririm. Mahsur yavaş gibi kişilik dehası birisi olursa anında basar geçerim. KK'nin zaten CHP'yi yönetmesi hata. Erdoğan'ın çok ciddi ekonomik, diplomatik hataları var. Mesela Ekonomik olarak Suriye ve Afganları Ülkeye sokmamız. En azından sadece çocuklu aileleri sokabilirdik. Ya da barınaklarla özel yerlere koyabilirdik. Suriye ve Afganların gelmesi demek Suç oranında artış, Ekonomi de düşüş, halk moralin de düşüş, orantısız nüfus gibi bir ton şeye yol açıyor. İhtiyacı olanlar gelecekti. Yaşı 25-27'ye dayanmış elinde bıçak, silah taşıyan adam askerliğini yapıp ülkesini koruyacağına Türkiye'ye gelmiş ahkam kesiyor. Üstüne orantısız sınır girişleri de var. 3 metre tek zıplamalık gösterişli duvarlar inşa etmekten başka hiçbir şey yapmadık. Diplomatik alanda zaten hatalarımız inanılmaz fazla.

Ben sırf Muhalefetlik yapmak için zıt düşünen birisi değilim. Adam gibi eleştiririm. CHP, AKP hepsinin yanlışları var. Ancak AKP'yi eleştirmek asıl işimiz. Çünkü İktidar da, eğer CHP iktidara geçerse onu eleştiririz. Ha, "CHP'yi hiç eleştirmeyelim" falan demiyorum. Ancak %51 kitlenin %45'i bak abartmıyorum %45'i futbol takımı tutar gibi parti tuttuğundan kendi partisini eleştiremiyor bile.
Merhabalar, ben mevcut iktidarın sıfır hata ile 20 yıldır ülkeyi yönettiğini zaten hiç savunmadım, geçmişe şöyle baktığımda benimde sizinde hatalı olduğumuz yerler muhakkak vardır. Sadece muhalefetin şu an ki mevcut iktidardan ülkeyi daha iyi yöneteceği bana mantıklı gelmiyor. S-400 yorumunuza hiç katılmıyorum bu arada, Bush'un tabiriyle "Orta Doğu" denen bir kaos coğrafyasında bizim hava savunma sistemimizin olmaması düşünülemezdi. Geç bile kaldık. YouTube da coğrafya kaderdir başlığı altında Avrupa ve Amerika'daki alım gücüyle Türkiye'miz arasında karşılaştırma yapılıyor ya, o aslında öyle değil. Coğrafya kaderdir evet. Biz de üstümüzde Norveç altımızda Fransa sağımızda İtalya solumuzda ispanya olsun istersin ama altımızda Irak, doğuda Ermenistan, onun yanında Afganistantan Irağın yanında Mısır'ın Lübnan'ın bulunduğu bir coğrafyada yaşıyoruz. Umarım anlatmak istediklerimi iletebilmişimdir.
 
Yukarı