TOGG araba hakkında düşünceleriniz nedir?

Yararsız Üye

Kilopat
Katılım
9 Ocak 2014
Mesajlar
7.391
Makaleler
10
Çözümler
9
Daha benzin ve dizel üretmeyen bir ülke direk elektrikli üretmesi aşırı saçma değil mi? Arabalar hakkında geçmiş yok, tecrübe yok bir şey yok.
İçten yanmalı araçlarda en çok tecrübe, zaman, mühendislik ve geliştirme bütçesi isteyen şeylerin başında motor geliyor. Tam elektrikli arabalarda içten yanmalı motor var mı? Yok. Olmadığına göre bu alandaki tecrübenin hiçbirine ihtiyaç kalmıyor.

Ülkede içten yanmalı araçlar için de tecrübe ve geçmiş var. Dünya'da Fiat Tipo ve Dodge Neon olarak satılan arabanın mühendisliğinin büyük kısmı burada yapıldı. Bunun öncesinde de Renault ve Ford'un ticari araç tarafı sayesinde üretimden tut mühendisliğe kadar bir sürü alanda kazanımlar elde edildi.

Yerlilik oranı, projenin kârlılığı ve sürekliliği gibi konular ayrı.
 

Rexor

Centipat
Katılım
5 Ocak 2021
Mesajlar
751
Çözümler
3
Fiyatı uygun olursa alınır ama eski tasarımı daha güzeldi yeni tasarımlarını çok beğenmedim biraz abartılı olmuş, yani ilk arabamız ama Tesla da üretmiyoruz o kapıların açılışı sanırsın rolls royce falan biraz absürt olmuş bence.
 

Forumdaş

Centipat
Katılım
17 Kasım 2021
Mesajlar
1.554
Çamur atma değil kardeşim benim sen git 2.000.000 ver TOOG arabasına bin bide bilirmisin bilmem ama Bu TOOG aracımız sözde bize ait olan bunun dış tasarımı 2017 de çin de sunuldu gidip bakabilirsin
Fiyatı belli değil. Herkesin alabileceği bir araç olmayacak. 2 milyon abartı.
800 başlar gibi.

Tasarım Pininfarina'ya yaptırıldı. Tasarım da benzerlikler olabilir.
 

Cemil Kahraman

Femtopat
Katılım
11 Ekim 2021
Mesajlar
14
Arabalar hakkın da geçmiş var tecrübe de var. Yıllardır bu ülke de araba üretiliyor. Fıat vs.
Ayrıca Toog şirketi diğer ülkelerde çalışan Türk mühendisleri de bünyesine kattı.
Bilgisizce yapılan bir yorum.

Servis diye bir şey var.
8 yıl pil garantili olarak çıkacak araç.
Bakım maliyetleri de düşük.
Elektrikli aksam kolay kolay bozulmaz. Mekanik bir şey neredeyse yok.

Haklısın kardeşim git mekanik ne onu araştır sonra konuş 8 yıl pil ömrü tesla o kadar veriyor mu garanti? Servisi zaten söyledim 50-100 tl lik ufak arızayı götür serviste 1000 tl fatura keserler. En düşük bakım maliyeti batarya ısınabilir patlayabilir önce tecrübe sonra iş

Bilgisizce git araştır profesörlerde bilgisiz ,😂
 

Dosya Ekleri

  • images (2).jpeg
    images (2).jpeg
    50,8 KB · Görüntüleme: 24
  • images (3).jpeg
    images (3).jpeg
    47,9 KB · Görüntüleme: 20
  • images (1).jpeg
    images (1).jpeg
    42,4 KB · Görüntüleme: 23

Rexor

Centipat
Katılım
5 Ocak 2021
Mesajlar
751
Çözümler
3
Lp.
1. si tercih meselesi var 2. si elektrik arızası olduğunda küçük bir arıza olduğunda o arabadan anlayan usta bulamazsın 50-100 TL'lik masrafı götürürsün 1000 TL'ye patlatırlar sana faturayı keserler ikincisi de düşündüğünde daha benzin ve dizel üretmeyen bir ülke direk elektrikli üretmesi aşırı saçma değil mi arabalar hakkında geçmiş yok tecrübe yok bir şey yok. Çamur atma değil kardeşim benim sen git 2.000. 000 ver toog arabasına bin bidebilir misin bilmem ama bu toog aracımız sözde bize ait olan bunun dış tasarımı 2017 de Çin de sunuldu gidip bakabilirsin.

Aynen kardeşim ayneeen zorunuza gitmesin gerçek olanı söyledim ben he bu pek açık olmadı ama daha da açıklarım benden yana sorun yok.
Elektrik arızası olduğunda küçük bir arıza olduğunda o arabadan anlayan usta bulamazsın 50-100 TL'lik masrafı götürürsün 1000 TL'ye patlatırlar sana faturayı keserler ikincisi de düşündüğünde daha benzin ve dizel üretmeyen bir ülke direk elektrikli üretmesi aşırı saçma değil mi arabalar hakkında geçmiş yok tecrübe yok bir şey yok. Çamur atma değil kardeşim benim sen git 2.000. 000 ver toog arabasına bin bidebilir misin bilmem ama bu toog aracımız sözde bize ait olan bunun dış tasarımı 2017 de Çin de sunuldu gidip bakabilirsin.

Şu an %51'i yerli hocam ve bu yüzdeyi arttırmaya çalışıyorlar. Her şeyi geçtim yerli değil diye bu kadar eleştirilmesini de doğru bulmuyorum sonuçta çoğunluk kullanamasa bile ihracata az veya çok bir katkı sağlayacak bu da Türk lirasının değer kazanması demek her açıdan ne olursa olsun bu arabanın üretime geçmesi lazım. Bu arada evet elektrikli olmasa daha iyi olabilirdi fakat dünya artık elektrikli arabalara geçildiği için bizimkilerde öyle yapmayı tercih etti ki söylediklerine göre araba hazır olduğunda gerekli elektrik altyapısı da kurulmuş olacak ama bence o kadar masraf yerine direk benzinli olsaydı daha iyi olurdu.
 

İbrahim Zdemir

Terapat
Sosyal Tayfı
Katılım
2 Haziran 2015
Mesajlar
13.607
Makaleler
107
Çözümler
119
İçten yanmalı araçlarda en çok tecrübe, zaman, mühendislik ve geliştirme bütçesi isteyen şeylerin başında motor geliyor. Tam elektrikli arabalarda içten yanmalı motor var mı? Yok. Olmadığına göre bu alandaki tecrübenin hiçbirine ihtiyaç kalmıyor.

Ülkede içten yanmalı araçlar için de tecrübe ve geçmiş var. Dünya'da Fiat Tipo ve Dodge Neon olarak satılan arabanın mühendisliğinin büyük kısmı burada yapıldı. Bunun öncesinde de Renault ve Ford'un ticari araç tarafı sayesinde üretimden tut mühendisliğe kadar bir sürü alanda kazanımlar elde edildi.

Yerlilik oranı, projenin kârlılığı ve sürekliliği gibi konular ayrı.

Dipsiz kuyu, laf anlatmaya gerek yok. Fikrinden çok zikri olan insanlar, sırf klavye kullanmayı biliyor diye zırvalayıp duruyorlar.
 

Yararsız Üye

Kilopat
Katılım
9 Ocak 2014
Mesajlar
7.391
Makaleler
10
Çözümler
9
@Cemil Kahraman Elektrikli arabalarda şu anda en büyük problem pil değişim maliyetleri, aracın üretiminde de en fazla maliyete sahip kısım bu maalesef. Yalnız unutmamak lazım ki 2015 yılında 380-400 dolar arasında olan 1 kWh pil maliyeti şu anda 130 dolar civarında. Sadece 7 yıldaki maliyet farkı 2.9 kat.

Şu anda 90 kWh bataryanın üretim maliyeti 12,500 dolar civarında. 7 yıl önce bu 34,200 dolar civarındaydı. 2030 yılı için öngörülen 60 dolar altına düşmesi durumunda her 5 yılda bir komple batarya değiştirme maliyeti, motor/şanzıman bakım ve onarım maliyetlerinin altına düşmüş olacak.

Mühendislik hakkında atıp tutuyorsun, gelecek projeksiyonlarından ve yakın geçmişe göre olan gelişimden haberin yok. Bir endüstri o anı düşünerek şekillenmez, yıllar sonrasının planlamasını o günden yapıp ona göre piyasayı şekillendirir. Şu anda emisyonlara uygun içten yanmalı motor yapma derdi kalmadı, basit ve bozulma ihtimali kat kat daha düşük bir servo motor ile bunu çok daha verimli şekilde yapabiliyorsun. Şu anda yeni markaların otomobil endüstrisine girilmesi gereken son fırsatı sağlıyor piyasanın yeniden şekillenmesi. Senin kafana göre bu iş yapılırsa hiçbir şey üretmeyelim, hiçbir şeye başlamayalım o zaman.

Bu işin grafen pil teknolojisi kısmı var 7 yıldır kenarda bekletilen, o kısma daha girmedim bile. 2015 yılının TÜV onayı bile almış ilk ürünündeki enerji kapasitesi, aynı ağırlıktaki lityum pile göre 3.35 kat daha fazlaydı. Şarj döngüsü daha uzun, pil güvenilirliği çok daha yüksek, şarj süresi çok daha kısa. Firmalar lityum kaynakları ve fabrikaları için harcadıkları bütçeleri çıkarsınlar, lityum pillerin ardından grafen piller sektörde çok daha yaygın kullanılmaya başlanacak. Maalesef firmaların 7-8 yıl önce yanlış kaynağa yaptığı yatırımların sonucunu bir süre daha yaşayacağız.
 
Son düzenleme:

61340

Kilopat
Katılım
1 Haziran 2015
Mesajlar
1.810
Çözümler
20
Tenekeden farkı yok hiç bir şeye faydası olmayacak bir araba. Bu arabayı üretmiş olmamız ne bizim bazı şeyleri ucuza elde etmemizi ne de ülkemizin refahına herhangi bir katkı sağlayacak. O sebeple Türk malı, yerli malı, yerli marka bilmem ne bunların ister %100 yerlilikte olsun ister %50 hiç bir faydası olmayacak bize.

Yıllardır fiat, toyota, ford hatta ford'un kamyon motorlarını bile bizim ülkemizde üretiyoruz. Kime neye faydası var?
Belki cahilce yorum yapmış olabilirim fakat ben de bu saatten sonra artık herkes gibi cebime bakacağım. Bana bir faydası olmayan şeyleri övüp övüp yüceltme devrini geçtik artık.

Her gün yeni doğalgaz rezervi bulup da 1 yılda %200 zamlanan hizmet bedellerinin olduğu bir ülkedeyiz. Zenginler daha zengin fakirler daha da fakir olan bir ülkedeyiz o sebeple bu proje de birilerinin cebini dolduracak.
 
Yukarı