Türkler neden oyun yapmıyor?

Bir düşündüm de artık oyun yapmamızın zamanı gelmedimi yani şimdi bana demeyin Crysis mound Blade falan Türk oyunu kaçı Türkiye'de geliştiriliyor. Yani bir de gördüğüm kadarıyla çoğu kişi meraklı oyun yapma işine hadi ekonomik sorunlar diyelim böyle gönüllü toplansak ilk adım için 3D model kodcusu optimazsyon falan parasız çalışsa 2-3 yıl sonra geliri paylaşsa falan ya da böyle bir şirket çıksa yardım toplansa kişi başı 20 TL falan bilmiyorum bence kingdom come delivarence gibi bir oyun yapılabilir tarihi içinde herşekilde hissetiren yani sadece milli şekilde olmaz 3-4 eski krallıklardan osmanlı çevresinde gelişen bir oyun sizce nasıl olurdu?
Yapmıyorlar değil. Yapıyorlar ancak piyasada ilgi toplayacak veya bir kaç kişi tarafından da olsa hatırlanacak bir oyun yapamıyorlar. Yapabilecek kapasitesi olanlarda soluğu yurtdışında alıyor.
 
Çünkü oyunun kötü olduğunu duyunca kudurmuş eşek gibi saldırıyor Türk yapımcılar. Erzurum oyununun yapımcısı mesela oyuna iğneleyici bir inceleme yazdığı için Jahrein'e şunları yazmıştı.
1664655446393.png


Değerlerimizi ve kültürümüzü yurtdışına camii, din, ezan, bayrak vs. gibi şeylerle yansıtmalıyız evet. Çünkü İngiltere'de oturan bir insan oyunun iğrenç ötesi mekanikleri gibi oynanabilirlik kısmına değil de ne güzel camii modellediğimize bakacak. Ben mesela RDR2 oynarken kiliselere, Far Cry oynarken Amerikan bayrağına aşık olmuştum, harikaydı(!)

Türk yapımcılar bu yüzden başarısız oluyorlar. "Ben bir içerik üzerine oturup aylarca çalıştıysam herkes beğenmek zorunda" kafasına çok hızlı giriyorlar. Bir oyunun kötü olması ona verilen emeğe saygı göstermeyi zorunlu kılmaz ki, Erzurum çok kötü bir oyun. Yapımcısı isterse 20 sene bu oyunu geliştirmiş olsun, gene de çok kötü bir oyun.

Başarısız olmayı, beğenilmemeyi kabul edemiyor hiç bir yapımcı neredeyse. Hatalarından ders çıkaramıyor olmak yani oyun yapamıyor olmamızın sebebi.
 
Yapmıyorlar değil. Yapıyorlar ancak piyasada ilgi toplayacak veya birkaç kişi tarafından da olsa hatırlanacak bir oyun yapamıyorlar. Yapabilecek kapasitesi olanlarda soluğu yurt dışında alıyor.

Evet hocam bende aynısını demiştim ilgi görmediler konuya baktı hmm güzel olmuş deyip çıktılar. Bir daha bakmadılar.

Çünkü oyunun kötü olduğunu duyunca kudurmuş eşek gibi saldırıyor Türk yapımcılar. Erzurum oyununun yapımcısı mesela oyuna iğneleyici bir inceleme yazdığı için Jahrein'e şunları yazmıştı.
Eki Görüntüle 1533248

Değerlerimizi ve kültürümüzü yurt dışına camii, din, ezan, bayrak vs. gibi şeylerle yansıtmalıyız evet. Çünkü İngiltere'de oturan bir insan oyunun iğrenç ötesi mekanikleri gibi oynanabilirlik kısmına değil de ne güzel camii modellediğimize bakacak. Ben mesela RDR2 oynarken kiliselere, Far Cry oynarken Amerikan bayrağına aşık olmuştum, harikaydı(!)

Türk yapımcılar bu yüzden başarısız oluyorlar. "ben bir içerik üzerine oturup aylarca çalıştıysam herkes beğenmek zorunda" kafasına çok hızlı giriyorlar. Bir oyunun kötü olması ona verilen emeğe saygı göstermeyi zorunlu kılmaz ki, Erzurum çok kötü bir oyun. Yapımcısı isterse 20 sene bu oyunu geliştirmiş olsun, gene de çok kötü bir oyun.

Başarısız olmayı, beğenilmemeyi kabul edemiyor hiçbir yapımcı neredeyse. Hatalarından ders çıkaramıyor olmak yani oyun yapamıyor olmamızın sebebi.

Hocam biraz doğru ama ben olsam öyle demem o yapımcının biraz insanlığına bağlı.
 
İşte Türk farkı.

Türk farkı demeyelim de ekonomik durumlar falan diyelim. İnsanların hobilerinin bile çok pahalı olduğu dönemlerdeyiz. İnsanlar sadece yaşamaya çalışıyor.

Mobil oyun sektöründe iyiyiz çünkü bu kadar zor değil. Risk almaktan kaçmak daha mantıklı geliyor. Hazır assetlerle bile yapılabilecek bir oyun için asset satın almaya kalksan 50k falan giderin çıkar.

Ki o dediğimiz büyük oyunların altında 2K kişi falan çalışıyor. 1K -2K kişiyi toplayıp 3-4 yıl para kazandırmayacak şekilde çalıştıracak bir insan kafayı yemiştir. Büyük risk yani. Tutup tutmayacağı belli olmayan bir oyun için ortalama 1K kişiye 2-3 yıl ve güzel maaş vermek...
 
Çünkü oyunun kötü olduğunu duyunca kudurmuş eşek gibi saldırıyor Türk yapımcılar. Erzurum oyununun yapımcısı mesela oyuna iğneleyici bir inceleme yazdığı için Jahrein'e şunları yazmıştı.
Eki Görüntüle 1533248

Değerlerimizi ve kültürümüzü yurt dışına camii, din, ezan, bayrak vs. gibi şeylerle yansıtmalıyız evet. Çünkü İngiltere'de oturan bir insan oyunun iğrenç ötesi mekanikleri gibi oynanabilirlik kısmına değil de ne güzel camii modellediğimize bakacak. Ben mesela RDR2 oynarken kiliselere, Far Cry oynarken Amerikan bayrağına aşık olmuştum, harikaydı(!)

Türk yapımcılar bu yüzden başarısız oluyorlar. "Ben bir içerik üzerine oturup aylarca çalıştıysam herkes beğenmek zorunda" kafasına çok hızlı giriyorlar. Bir oyunun kötü olması ona verilen emeğe saygı göstermeyi zorunlu kılmaz ki, Erzurum çok kötü bir oyun. Yapımcısı isterse 20 sene bu oyunu geliştirmiş olsun, gene de çok kötü bir oyun.

Başarısız olmayı, beğenilmemeyi kabul edemiyor hiçbir yapımcı neredeyse. Hatalarından ders çıkaramıyor olmak yani oyun yapamıyor olmamızın sebebi.

Ya emin ol insanlar bundan bahsetmiyor. Erzurum bir oyun falan değildi denemeydi. Adı Erzurum olduğu için Twitch'te reklamı yapıldığı için bu kadar çok adı yayıldı.
 
Oyun yapmayı çok istiyorum ama herkesin bir işi falan var. Oyun yapmakta çok fazla zaman, eğitim isteyen bir şey. Oyun yapmanın tamamen bir meslek olduğunu ve para kazanma çerçevesinde sektöre yatırım lazım. Sevilmiyor ama Zula gibi altında bir sürü yazılımcı arkadaş var. Bunları 2 yıl parasız çalıştırıp oyun yaptıramazsın.

Birisi kendi oyununu yapmaya kalkınca o işi 2 yıldan aşağıda bitirmesi zor. 2 yılda parasız çalışmak ne bileyim yani.
işte sıkıntımız o para olmazsa ülkeyi geliştirmek için gram çaba sarf etmiyoruz.Emin ol bu gönüllü çalışcaklar zaten düzenli ayda 20 30 kazanan adamlar ekstra olarak zamanını ayırcaklar sadece
 
Aman boş verin. "hikayeli oyuna para mı verilir?" diyen %80'lik bir kesim var. Her Türk oyunu çıktığın bağıra bağıra "Türk oyunu" dedikleri için bütün Türk yapımı oyunlardan nefret ettim. Mount and Blade hariç.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı