Unity assetlerden kodla resim alma

Kuşçu

Hectopat
Katılım
3 Kasım 2020
Mesajlar
151
Çözümler
1
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Öğrenci
İyi günler- ben kodun içinde karaktere değen nesnenin adını öğrenip tagini değil sonra o isimle onu kendi asset dosyamdan çekmek istiyorum. Envanter sistemi için bunu nasıl yapabilirim?
 
Sorun çözüldü mü bilmiyorum ama ben yazayım.
Karakterin temas ettiği nesne ile assest dosyandan bir obje spawn etmek istiyorsun diye anlıyorum bu yazından. Karakterin adını öğrenmenin tek yolu tag ile kontrol etmek. Tag eğer istediğiniz karakterin adı ise assest dosyası içinde ki prefabı istediğiniz konuma spawn edebilirsiniz.
Eğer dediğim şeyler yapmak istediğiniz şeyler ise sırasıyla şunları yapın:
-Giriş ve çıkışları kontrol eden bir nesne yaratıp içine onentervoid metodunun yardımıyla giren nesnenin tagını kontrol edin.
-İstenilen isim ise,

[CODE lang="csharp" title="Yazılacak benzer kod"]public GameObject myPrefab;

// This script will simply instantiate the Prefab when the game starts.
void Start()
{
// Instantiate at position (0, 0, 0) and zero rotation.
Instantiate(myPrefab, new Vector3(0, 0, 0), Quaternion.identity);
}[/CODE]

İnstantiate yardımı ile prefab olan nesneyi belirlediğiniz noktada spawn edecektir. Objeyi editordan sürükleyip tanımlayın akabinde, Void start içine yazılan kodları ilk aşamada yaptığımız if döngüsünün içine yazın.
Takıldığınız başka bir şey olursa yazabilirsiniz.
 
OnCollisonEnter fonksiyonun içindeyken collision objesine CompareTag fonksiyonuyla karakterin değdiğinden emin olduktan sonra collision.gameObject.name yordamıyla adını alabilirsiniz diye düşünüyorum. Daha sonra aldığınız adı switch case ya da if else döngüsüyle sorununuzu çözebilirsiniz.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı