Unity Engine'de programladığım oyun için tavsiyeler

Calquter

Hectopat
Katılım
2 Ekim 2019
Mesajlar
355
Çözümler
2
Arkadaşlar, yaklaşık 1 aydır script testlerini yapıyordum oyunun ve sonunda belli bir noktaya ulaştım. Bunun sonucunda ana kasabanın yapımına başlamaya karar verdim. Oyun hakkında bilgilendirme yapayım.

Oyunu Diablo oyununa benzetmeye çalışıyorum (mekanik olarak). Bu konuyu da sizlerden tavsiye almak için açtım. Tek başıma yapıyorum oyunu o yüzden modeller hazır sadece kodları ben yazıyorum (modellemeyle pek aram yok). Oyunda bir hikaye olacak ve görev sistemiyle oyun ilerleyecek. Oyunda farklı mekanlar olacak fakat bu mekanlar tek bir haritanın içinde olmayacak. Portal vasıtasıyla gidilebilecek. Oyunun belirli yerlerinde küçük sinematikler eklemeyi düşünüyorum. Bunun dışında şu an oyunda olan özellikler:

Envanter sistemi.
Skill & stat sistemi.
Görev sistemi.
NPC sistemi.
Level sistemi.
Gathering sistemi.
Item drop sistemi.
Basit düşman yapay zekası.
Craft sistemi.
Buy & sell sistemi.
Diyalog sistemi.
Düşman ile etkileşimler.
Ekleyeceklerim:
Kasabada etrafta gezen NPC'ler.
Dungeon sistemi.
Açık dünya(gathering için küçük bir açık dünya)
Boss fight.
Ana kasabada gece gündüz döngüsü(tahmini 10dk gece 10dk gündüz)
Yapay zeka geliştirme.
Bunlar hariç tavsiyelerinizi bekliyorum. Oyunu yine Steam'da yayınlayacağım tabii uzun bir süre var. Daha çok başında oyun. Şu an dediğim gibi ana kasabayı yapıyorum. Onu yaptıktan sonra açık dünyasını doldurmayı planlıyorum. Sonrakilerde de kafama ne eserse 😁
Kasabadan bir görüntü:

Screenshot_3.png


UI kısmı değişecek merak etmeyin onlar placeholder. Sadece gözükmesi için varlar. UI kısmına belli bir yere ulaştığımda girişeceğim. Bütün yorumlarınız benim için değerli. Tavsiyeleriniz olursa yazmaya çekinmeyiniz. Şimdiden teşekkür ediyorum.

Merak edenler için oyun motoru Unity Engine'dir.
 
Öncelikle tebrik ederim çok iyi görünüyor, UI kısmını değiştireceğini söylemişsin o yüzden yorum yapmıyorum.

NPC'leri sanırım belli bir mesafeye geldiğinde sana yönlendirmeye ayarladın. Farklı npc'lerin farklı hareketleri olabilir , bunlara birazcık kafa yorabilirsin :)

Hikayeyi ve görevleri de düşünülmüş bir şey olursa gayet güzel bir oyun olur. Birkaç easter egg koysan , oyuncuları heyecanlandırırsın
 
Gerçekten çok iyi duruyor. Bir sorum var ama böyle bir oyunu yaparken hangi yazılım dillerini kullanmak gerekiyor? Bende yapmaya başlamak istiyorumda.
 
Öncelikle dedikleriniz doğru ise sizi tebrik ederim. O kadar şeyi herkes yapamaz. Oyunun bir erken erişim sürümünü çıkartırsanız biz de bakıp eksikleri, önerilerimizi söyleyebiliriz. Oyunu tam bilmediğim için verebileceğim tek tavsiye; animasyonları ve grafikleri güzel yapmanız. Oyun kötü olsa bile bu şeyler oynanış olarak kurtarabiliyor.
@hakantalhaklcarslan arkadaşın dediğine katılıyorum, portal biraz fazla yapay durmuş. Arayüz de öyle.
 
Grafiklere, arayüzlere, geçişlere ve efektlere önem vermeniz/verecek olmanız gerçekten güzel lakin ana oyun dövüş ve skill mekaniklerini cazip kılarsanız oynayanlar tarafından sağlam bir altyapıda olduğunu hissettirecektir. Görsellik herkes için çok çekici olsada günümüzde çoğu oyunun grafik kalitesi üst düzeylerde. Kişisel görüşüm sizi farklı kılacak olan sıkı bir çalışmayla birlikte esas olarak mekaniklere yaptığınız yatırım olacaktır. Görsel önemli değil demiyorum tabiki önemli iyi olması gerekir ama esas gücünüz bu oyunu oynadığımızı bize hissettirebilmenizdir.
 
Oyunda sadece 1 karakter olmasın 2 sınıf olsa bile daha iyi olur. 1'den fazla sınıf olsun skiller ile birlikte. Arayüzün gelişmesi gerek ancak geliştireceğinizi belirtmişsiniz zaten. Bir de portal olayını değiştirin aşırı yapay durmuş en azından yapabiliyorsanız animasyonlu olsun. En basitinden.

1602014969394.png


Bu görselden örnek verelim bir loop olsun şu şekilde.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bunun gibi.
Güzel örnekler var burada.
Bir de yapabiliyorsanız bir bölgeden diğer bölgeye portal sayesinde geçecek isek her bölge için farklı bir portal olması güzel ve hoş durmasını sağlar örnek gece temalı bir yere gidiyorsak syah ve beyaz ton ağırlıklı bir portal güzel durur.
Herhalde korku oyunundan vazgeçtiniz.
 
Son düzenleme:
Herkese teşekkür ederim dediğim gibi arayüzü değiştireceğim sonralardan şuan zamanı değil. Oyun yayınlanma tarihine daha çok var ama belli bir seviyeye geldiğimde deneme sürümü olarak yayınlayacağım. Portal olayına gelirsek büyük ihtimal resim olduğu için kötü durdu çünkü zaten loop bir şekilde dönüyor o portal benim hoşuma gitmişti ama gerekirse değiştiririm. Sınıf olayında ise aslında oyunda bir sınıf yok hikayeli olacağı için sınıf yapmayı düşünmüyorum.

Gerçekten çok iyi duruyor. Bir sorum var ama böyle bir oyunu yaparken hangi yazılım dillerini kullanmak gerekiyor? Bende yapmaya başlamak istiyorumda.
Unity kullandığım için C# ile yazıyorum.

Herhalde korku oyunundan vazgeçtiniz.
Onu erken yayınlamak durumunda kaldım. İşler ters gitti ve aceleyle bitirip yayınladım. Pek istediğim sonucu alamasam da ilk oyunum olduğu için pek dert etmedim.
 
Arkadaşlar, yaklaşık 1 aydır script testlerini yapıyordum oyunun ve sonunda belli bir noktaya ulaştım. Bunun sonucunda ana kasabanın yapımına başlamaya karar verdim. Oyun hakkında bilgilendirme yapayım.

Oyunu Diablo oyununa benzetmeye çalışıyorum (mekanik olarak). Bu konuyu da sizlerden tavsiye almak için açtım. Tek başıma yapıyorum oyunu o yüzden modeller hazır sadece kodları ben yazıyorum (modellemeyle pek aram yok). Oyunda bir hikaye olacak ve görev sistemiyle oyun ilerleyecek. Oyunda farklı mekanlar olacak fakat bu mekanlar tek bir haritanın içinde olmayacak. Portal vasıtasıyla gidilebilecek. Oyunun belirli yerlerinde küçük sinematikler eklemeyi düşünüyorum. Bunun dışında şu an oyunda olan özellikler:

Envanter sistemi.
Skill & stat sistemi.
Görev sistemi.
NPC sistemi.
Level sistemi.
Gathering sistemi.
Item drop sistemi.
Basit düşman yapay zekası.
Craft sistemi.
Buy & sell sistemi.
Diyalog sistemi.
Düşman ile etkileşimler.
Ekleyeceklerim:
Kasabada etrafta gezen NPC'ler.
Dungeon sistemi.
Açık dünya(gathering için küçük bir açık dünya)
Boss fight.
Ana kasabada gece gündüz döngüsü(tahmini 10dk gece 10dk gündüz)
Yapay zeka geliştirme.
Bunlar hariç tavsiyelerinizi bekliyorum. Oyunu yine Steam'da yayınlayacağım tabii uzun bir süre var. Daha çok başında oyun. Şu an dediğim gibi ana kasabayı yapıyorum. Onu yaptıktan sonra açık dünyasını doldurmayı planlıyorum. Sonrakilerde de kafama ne eserse 😁
Kasabadan bir görüntü:

Eki Görüntüle 693347

UI kısmı değişecek merak etmeyin onlar placeholder. Sadece gözükmesi için varlar. UI kısmına belli bir yere ulaştığımda girişeceğim. Bütün yorumlarınız benim için değerli. Tavsiyeleriniz olursa yazmaya çekinmeyiniz. Şimdiden teşekkür ediyorum.

Merak edenler için oyun motoru Unity Engine'dir.

Yani tek bir görselden ya da anlatmandan aklıma pek bir şey gelmedi açıkcası öyle yazayım diye yazıyorum aldığın modellerin face sayısına dikkat et fazla olmasın ve yani civardaki face sayısısı bir birini tutsun bir de bir sahnede 100K bir sahnede 10K olmasın tek bunları diyebilirim sanırım.
 

Geri
Yukarı