Çözüldü Unity GameObject Depolamak

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

FurkanBilici

Picopat
Katılım
12 Şubat 2021
Mesajlar
132
Çözümler
3
Yer
İstanbul
Merhaba, gününüz güzeldir umarım. Bir proje tasarlamak istiyorum, prefablar üzerinden instantiate ettiğim objeleri depolamak ve programı tekrar açtığımda otomatik yüklenmelerini istiyorum. Depolama işlemini nasıl yapabilirim? Json dosyası üzerinden olursa daha iyi olur sanırım ancak nasıl yapacağımı çözemedim. Yardımcı olursanız çok sevinirim, teşekkürler.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
Şu tarz tutoriallara bakmak isteyebilirsiniz.


Instantiate ettiğiniz GameObject'leri bir listede tutmanız ya da Object.FindObjectByType<GameObject>() benzeri bir çözüm kullanmanız gerekiyor. Daha sonra save sırasında bütün objeleri bir JsonUtility kütüphanesini kullanarak kaydetmeniz gerekiyor. Yükleme kısmı içinse dummyscene önerebilirim. İçi boş bir scene yaratıp oyunun ilk defa başlatıldığından emin olduktan sonra PlayerPrefs kullanarak bir int yaratıp onu doğrulayın. Ardından GameManager üzerinden Awake fonksiyonunda yine JsonUtility kullanarak bütün dosyaları tekrar instantiate edin.

LayThese

Kilopat
Katılım
2 Haziran 2016
Mesajlar
2.220
Çözümler
27
Şu tarz tutoriallara bakmak isteyebilirsiniz.


Instantiate ettiğiniz GameObject'leri bir listede tutmanız ya da Object.FindObjectByType<GameObject>() benzeri bir çözüm kullanmanız gerekiyor. Daha sonra save sırasında bütün objeleri bir JsonUtility kütüphanesini kullanarak kaydetmeniz gerekiyor. Yükleme kısmı içinse dummyscene önerebilirim. İçi boş bir scene yaratıp oyunun ilk defa başlatıldığından emin olduktan sonra PlayerPrefs kullanarak bir int yaratıp onu doğrulayın. Ardından GameManager üzerinden Awake fonksiyonunda yine JsonUtility kullanarak bütün dosyaları tekrar instantiate edin.
 
Son düzenleme:
Çözüm

Yeni konular

Yukarı