Unreal Engine 5 City Sample çöküyor

ozenbora99

Decapat
Katılım
17 Ekim 2021
Mesajlar
425
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Adsız.png

Adsızf.png

En az 10 kere girmeyi denedim her seferinde crash yedi, HDD'ye kurulu, NVIDIA sürücüsü güncel.
 
Bu hatanın sebebi genellikle GPU'nun belleğinin yetersiz gelmesinden kaynaklanıyor. Bu sorunu çözmenin iki yolu var. Birincisi daha fazla belleğe sahip bir ekran kartı edinmek, tabi pahalı da bir yöntem 🙂. İkinci yöntem Unreal'ın daha az bellek kullanmasını sağlamak. Bunun için çeşitli yollar var, ben en basit uygulanabilir olanı anlatayım. Eğer işe yaramazsa başka çözümler deneriz.

Yapmamız gereken şey "virtual texturing" i aktif etmek. Bunun içinde bir şekilde projeye girip proje ayarları kısmına erişmemiz gerekiyor. Sizin durumunuzda projeye girmek proje çöktüğü için mümkün değil. Bundan dolayı ilk önce motor başlatılırken açılan startup mapi deaktif etmemiz lazım.

1-)Proje dosyalarının bulunduğu klasöre gidip Config klasörüne giriyoruz.
2-)"DefaultEngine.ini"'yi not defteri ile açıyoruz.
3-)"EditorStartupMap" kısmını bulup eşittirden sonrasını siliyoruz.
Artık projeye girebiliyor olmamız lazım. Boş bir map açılacağından dolayı ekran kartının hafızası dolup hata vermeyecek. Hazır projeye girmişken Setting->EngineScalability ayarlarına gidip qualityi mediuma çekin.
4-)ProjectSettings kısmını açıp arama yerine "Virtual Textures" yazıyoruz.
5-)Gelen arama sonularından "Virtual Textures" sekmesini bulup "Enable virtual texture support" kutucuğuna tik atarak aktifleştiriyoruz.
Ayarın aktif olması projeyi yeniden başlatmak gerekecektir. Projeyi yeniden başlattıktan sonra proje dosylarından ana mapi bulup açmayı deneyin.
 
Bu hatanın sebebi genellikle GPU'nun belleğinin yetersiz gelmesinden kaynaklanıyor. Bu sorunu çözmenin iki yolu var. Birincisi daha fazla belleğe sahip bir ekran kartı edinmek, tabii pahalı da bir yöntem 🙂. İkinci yöntem Unreal'ın daha az bellek kullanmasını sağlamak. Bunun için çeşitli yollar var, ben en basit uygulanabilir olanı anlatayım. Eğer işe yaramazsa başka çözümler deneriz.

Yapmamız gereken şey "Virtual texturing" i aktif etmek. Bunun içinde bir şekilde projeye girip proje ayarları kısmına erişmemiz gerekiyor. Sizin durumunuzda projeye girmek proje çöktüğü için mümkün değil. Bundan dolayı ilk önce motor başlatılırken açılan startup mapi deaktif etmemiz lazım.

1-)proje dosyalarının bulunduğu klasöre gidip Config klasörüne giriyoruz.
2-)"defaultengine. İni"'yi not defteri ile açıyoruz.
3-)"editorstartupmap" kısmını bulup eşittirden sonrasını siliyoruz.
Artık projeye girebiliyor olmamız lazım. Boş bir map açılacağından dolayı ekran kartının hafızası dolup hata vermeyecek. Hazır projeye girmişken setting->enginescalability ayarlarına gidip qualityi mediuma çekin.
4-)projectsettings kısmını açıp arama yerine "Virtual textures" yazıyoruz.
5-)gelen arama sonularından "Virtual textures" sekmesini bulup "enable Virtual texture Support" kutucuğuna tik atarak aktifleştiriyoruz.
Ayarın aktif olması projeyi yeniden başlatmak gerekecektir. Projeyi yeniden başlattıktan sonra proje dosylarından ana mapi bulup açmayı deneyin.

İşe yaramadı.
 
Bende de aynısı olmuştu sürücüyü güncelleyince düzelmişti. NVIDIA kısmında emin değilim istersen bir de ayarı kısıp dene.

 
RTX 3060 105W 6 GB laptop GPU.
i7 10870h.
16 GB DDR4.
ProjectSettings sekmesinde arama yerine "default rhi" yazıp çıkan yerden "Vulkan"'ı seçmeyi dene.
Adsız.png


Eğer proje hiç açılmıyorsa "DefaultEngine.ini" deki "DefaultGraphicsRHI" kısmında eşittirden sonrasını "DefaultGraphicsRHI_Vulkan" buna çevir.
 

Geri
Yukarı