USB Write Protected Error, Diskpart is Not Recognized as an Internal or External Command

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

vexisca

Hectopat
Katılım
16 Temmuz 2013
Mesajlar
50
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
3
Merhaba arkadaşlar bir sorunla karşılaştım sonra sorunlar üçe çıktı kafayı yemek üzereyim.

En baştan almak gerekirse, UEFI destekli Windows 8.1 kurulumu yaptım. Yani sistem yeni daha 2 günlük. Driver'ların falan hepsini güncelledim tek tek laptop'ın kendi sitesinden. Windows update'lerinin de hepsini yaptim. Sonra dedim ki BIOS güncelliyeyim. Demez olaydım. Windows 8.1'in kurulumunu yaptığım USB'i taktim her sey normal.

Dosyalari falan görebiliyorum. Sonra sitede önerilen HP USB Disk Storage Format Tool'u indirdim, açtım. USB'i otomatik kendi seçti zaten sonra FAT32 formatını seçip formatlıyayım dedim, "write protected error" verdi. Sonra baktim dosyalari da göstermiyor artik. Internette araştırdım bu hatayı ve forumlarda bulabildigim 3 tane yöntem vardı.

Tekinde demişler ki; HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies kısmında WriteProtect'in değerini 0 yapın. Yaptım işe yaramadı. Diğerinde "Disk Management"dan seçip formatlamayı deneyin demişler ama öyle yaptığımda da "the system cannot find the file specified" hatası geliyor. Onu da araştırdım fakat onun çözümü olarak da cmd'den "diskpart- select disk number - clear" falan demişler ama diskpart yazdığımda ise de "diskpart is not recognized as an internal or external command" hatası geliyor.

Bu sefer bu hatayı araştırdım fakat bir çözüm bulamadım. Bir tane youtube videosunun altında bi adam eğer USB'niz Sandisk Cruzer(evet USB modeli bu) ise yapacak bir şey yok boşa vakit harcamayin demiş.

Ama diyelim ki tamam USB çöp oldu, e niye cmd'de diskpart gibi genel bir komut yazınca bana hata veriyor? İşin içinden çıkamadım arkadaşlar gördügünüz gibi hangi yolu denesem bir hata çıkıyor karşıma. Yardım ederseniz çok sevinirim. İyi günler. :)

Not: HD Tune programıyla tarattım bad sector çıkmadı.

Not: USB Belleğe Donanımsal Yazma Koruması Koyma | Technopat Sosyal konusuna baktım fakat VID ve PID değerlerini girdiğim zaman karşıma bir sürü şey çıktı açıkcası anlayamadım. Buraya yazayım değerleri;
VID:0781 PID:5567

Bu ss'de sorunu çözmeye çalışırken karşılaştığım bir yorum. :D

thief-png.3840
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Murat5038

Yottapat!
Katkıda Bulunan
Katılım
1 Mayıs 2013
Mesajlar
39.332
En iyi cevaplar
100
Beğeniler
21.941
Yer
Sakarya
SanDisk Cruzer Blade kullanıyorsun. Youtubedeki adam doğru demiş ve forumlara başladığımdan beri sandisk usbler'den bu sorun eksik olmadı :)
Kaliteli marka alın ucuza kaçmayın.
 
KS
vexisca

vexisca

Hectopat
Katılım
16 Temmuz 2013
Mesajlar
50
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
3
Arkadaşlar sorunu çözdüm galiba. Buraya da yazayım da benden sonrakiler faydalansın :D. İngilizce sistem kullanıyorum ben ona göre yazacağım siz kendinize göre uyarlarsınız artık. Öncelikle arama kısmına "view advanced system settings" yazıp giriyoruz. Çıkan pencereden "Advenced" sekmesine giriyoruz. Oradan en altta "Environment Variables"a tıklıyoruz. "System Variables" kısmından alta doğru inerek "Path"i buluyoruz. Edit'e basıyoruz. Burada ki değerin hepsini kopyalayıp bir text dosyasının içine kaydedin ki bir hata olduğunda tekrar bu değeri(yolu) girebilesiniz. Kopyaladıktan sonra komple silin o yolu ve bunu girin; %SystemRoot%\system32;%System Root%;%SystemRoot%\System32\Wbem" o sonda ki tırnak işaretiyle birlikte girin, başta yok sonda var tırnak dikkatli olun. Bu yolu girdikten sonra tamam diyerek çıkın ve restart atın. Ben böyle yaptığımda hem CMD düzeldi hem de USB diskim görünür hale geldi bilgisayarım'da. Yapacağınız bu işlemin kendi sorumluluğunuzda olduğunu lütfen hatırlayın.
 

Murat5038

Yottapat!
Katkıda Bulunan
Katılım
1 Mayıs 2013
Mesajlar
39.332
En iyi cevaplar
100
Beğeniler
21.941
Yer
Sakarya
O işlemle sadece cmd ile ilgili sorun düzeldi ise düzelmiştir. Diğer söylediğinin kendiliğinden düzelecek tarafı yok ilgisi de yok. Wbem'den sonra sende exe olan birşey varmıydı? Yada powershell mi vardı?
 
KS
vexisca

vexisca

Hectopat
Katılım
16 Temmuz 2013
Mesajlar
50
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
3
Öncesinde bu vardı; C:\Program Files (x86)\Intel\iCLS Client\;C:\Program Files\Intel\iCLS Client\;C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\PhysX\Common;%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;%SYSTEMROOT%\System32\WindowsPowerShell\v1.0\;C:\Program Files\Intel\Intel(R) Management Engine Components\DAL;C:\Program Files\Intel\Intel(R) Management Engine Components\IPT;C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\DAL;C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\IPT
 
KS
vexisca

vexisca

Hectopat
Katılım
16 Temmuz 2013
Mesajlar
50
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
3
Evet hepsini silip yukarıda bahsettiğim yolu girdim sadece.
 
KS
vexisca

vexisca

Hectopat
Katılım
16 Temmuz 2013
Mesajlar
50
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
3
Zaten bu işlemi yaptıktan sonra görünmeyen USB görünmeye başladı ve biçimlendirebildim. Hatta BIOS Update bile yaptım daha demin aynı USB ile. :D
 

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.


Yukarı