Rehber Windows 11 TPM 2.0 ve Secure Boot Gerektirmeyen ISO


Microsoft, Beta ve Release Preview kanalı için 5 Ekim'de yayınlanacak olan Windows 11 sürümünü paylaştı. Fakat bu sürümle beraber artık "Appraiserres.dll"yi değiştirerek yaptığımız TPM ve Secure Boot Bypass yöntemi artık geçerli değil. Değiştirilmesine rağmen aynı hatayı verecektir.

Bunun üstüne yaklaşık 3 saat denemeler yaptım. En sonunda bu yönteme vardım.
Yöntemi anlatarak başlayayım:
  1. Windows 10'un ISO'sunu ve Windows 11'in 22000.194 ISO'sunu indirip Windows 11 ISO'sunun içindeki "install.wim" dosyasını alalım.
  2. Windows 11'in içinden aldığımız "install.wim" dosyasını Windows 10 ISO'su içerisindeki "install.wim" veyahut "install.esd" yerine değiştireceğiz. Bunun için PowerISO adlı uygulamayı kullanabilirsiniz. Çünkü normal haliyle değiştirmesine izin vermeyecektir salt okunur olduğu için.

    1632682977028.png


    (install.esd olarak da geçebilir.)

  3. Burada bulunan dosyayı siliniz. Windows 11 ISO'sundan çıkardığınız "install.wim" ile değiştiriniz.

    1632683104330.png


  4. Değiştirme işlemi bittikten sonra yukarıdan "Kaydet" tuşuna basınız.

    1632683139655.png


  5. Evet ile ilerleyin.
  6. İşlem bittikten sonra uygulamayı kapatabilirsiniz. Artık hazırsınız.
Kurulum, boot animasyonu vesaire Windows 10 olarak gözükse de işletim sisteminiz Windows 11 olarak kurulacaktır. Bunu kurulumun ardından "winver" komutunu çalıştırarak görebilirsiniz.

Şu anda bu yöntem bütün sürümlerde sorunsuz çalışmakta, Microsoft'dan başka bir çözüm gelene kadar bu konu üzerinden Beta ISO'larını yayınlamak için elimden geleni yapacağım. Hepinize iyi forumlar dilerim.

Diğer sürümleri paylaşmaya bu konu üzerinden devam edeceğim.

Dipnot: Bu yöntem ile Windows 10 destekleyen bütün cihazlara Windows 11 kurulumu yapılabilir.

https://disk.yandex.com.tr/d/clrNJm_BoGfysw
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Katrei Matem

Megapat
Katılım
8 Eylül 2014
Mesajlar
8.439
Makaleler
57
Çözümler
63
Olayın boyut ile hiç alakası yok. Eğer istersen sonraki sürümlerde .esd uzantısına çevirip boyutu daha da azaltabilirim. Fakat olayın boyutla bir alakası yok. OOBE ve Installer "install.wim" veya "install.esd" dosyasını sorgular, içeriğine bakar. Kurulabilir işletim sistemini kurar. Windows Vista'dan beri aynı Installer'ı kullanıyor ve kullandığı sürecede bu bir sorun teşkil etmez.
Kardeşim sen dediğimi anlamıyorsun galiba? İçerik Windows 10 21H1 ile aynı olacak bileşenler. Sadece görsel değişiklik olacak. Windows 11 sırf görsellikten mi ibaret? Windows 11'in içindeki dosyalarla karşılaştır bakalım. Sen bir yandan Windows Update'i de buga sokacaksın eski dosyalarla. 4-5 GB'ın aynısı olduğunu düşünmüyorsun değil mi?
 
KS
KS
Shaqqy

Shaqqy

Picopat
Katılım
6 Mayıs 2021
Mesajlar
710
Makaleler
4
Çözümler
5
Kardeşim sen dediğimi anlamıyorsun galiba? İçerik Windows 10 21H1 ile aynı olacak bileşenler. Sadece görsel değişiklik olacak. Windows 11 sırf görsellikten mi ibaret? Windows 11'in içindeki dosyalarla karşılaştır bakalım. Sen bir yandan Windows Update'i de buga sokacaksın eski dosyalarla. 4-5 GB'ın aynısı olduğunu düşünmüyorsun değil mi?
Dostum, söylediğin doğru değil. Bileşenler aynı kalacak diye bir şey yok. Windows Update'i bug'a soktuğu falan da yok. Açıklamaya çalışıyorum fakat bildiğin yanlış. Durum bundan ibaret değil. Denedim diyorum yani. Update alıyor, yapıyor. Bir sıkıntıyla karşılaşmıyor.
4.8 GB'lık ISO'daki "install.wim" dosyasının 4.14 GB olması beni de şüphelendirdi. Biraz araştırayım bu konuyu, merak ettim.
Efendim zaten 4.8GB'lık isonun %85'i "install.wim" dosyasından ibaret. Arkadaşların inat ettiği mevzu bu.
 

Katrei Matem

Megapat
Katılım
8 Eylül 2014
Mesajlar
8.439
Makaleler
57
Çözümler
63
En basitinden kuramadığındın bir sistemi kurabiliyorsun, arkadaş aynı olduğunu iddia edip dursun uzun vadede sistemi şişirince çıkar kokusu.
İleride pişman olmasınlar diye söyleyeyim dedim hocam. Madem aynı niye Windows 11 çıkıyor değil mi?
Dostum, söylediğin doğru değil. Bileşenler aynı kalacak diye bir şey yok. Windows Update'i bug'a soktuğu falan da yok. Açıklamaya çalışıyorum fakat bildiğin yanlış. Durum bundan ibaret değil.

Efendim zaten 4.8GB'lık isonun %85'i "install.wim" dosyasından ibaret. Arkadaşların inat ettiği mevzu bu.
Windows 11'in %85'i Windows 10 21H1 ile aynı olacak. Bak burada kendin bile diyorsun.
 
KS
KS
Shaqqy

Shaqqy

Picopat
Katılım
6 Mayıs 2021
Mesajlar
710
Makaleler
4
Çözümler
5
WIM: Windows Görüntüleme Biçimi dosya tabanlı bir disk görüntü biçimidir. Microsoft tarafından Windows Vista'nın ve Windows işletim sistemi ailesinin sonraki sürümlerinin yanı sıra Eski PC'ler için Windows Fundamentals'ın dağıtılmasına yardımcı olmak için geliştirilmiştir.
ESD: Esd, Microsoft tarafından Windows 8 sürümüyle birlikte ortaya yeni çıkartılan bir sıkıştırma algoritmasıdır. Kurulum esnasında kaynak dosya olan install.wim dosyasını sıkıştırarak makul boyutlarda boyut tasarrufu sağlamakla beraber içerikte hiçbir şekilde değişiklik yapmamaktadır.
Aralarındaki farkı söylemek istedim. Boyutun büyük veya düşük olması sadece tasarruf. Başka değiştirdiği bir şey yok.
Ayriyeten, tekrar tekrar söylüyorum. İşletim sisteminin Windows 11'den bir farkı yok. Eksik bileşen vesaire de yok. Update denendi, yapılıyor.
 

Windows 7

Hectopat
Katılım
1 Eylül 2017
Mesajlar
4.202
Makaleler
4
Çözümler
14
Yer
YT, Sosyal, DC, Twitch ve Steam Arasında Bir Yer
Ayriyeten, tekrar tekrar söylüyorum. İşletim sisteminin Windows 11'den bir farkı yok. Eksik bileşen vesaire de yok. Update denendi, yapılıyor.
Bugün yapabilmen yarın yapabileceğin garantisi değil, hatta ana sürücülerde sistemin kafasının karışması içten bile değil. Bu 4 GB üstü dosyaların tek farkı; TPM Gerekli=Evet, Secure Boot Gerekli=Evet ise haklısın fakat hiç sanmıyorum.
 
KS
KS
Shaqqy

Shaqqy

Picopat
Katılım
6 Mayıs 2021
Mesajlar
710
Makaleler
4
Çözümler
5
4.8 GB'lık Windows 11 ISO'sunun %85'ini Windows 10 dosyasıyla değiştirmek... Şüphelendiren kısım da bu oldu zaten.
Zaten PowerISO üzerinden
1632686257134.png

DVD DL 8.5G seçilmezse, ISO içeriği yazdırılamaz. "Hedef dosya sistemi için büyük" Hatası alınır. Anlattığım yöntemde yapılan tek olay, Windows 10'un minimum gereksinimleri ile OOBE ve Installer'ın kuracağı "install" dosyasını değiştirmek. Yanlış bir tarafı yok diyemem çünkü zaten desteklenmeyen bir sisteme zorla kurulan bir işletim sistemi sağlıklı davranmayacaktır. Fakat yok Update bug'a girer, yok Windows 10 bileşenleri aynı kalır vesaire bunlar gerçek değildir. Kendi bilgimle konuşuyorum, tekrarlıyorum 3 senedir bu iş içindeyim efendim.
Bugün yapabilmen yarın yapabileceğin garantisi değil, hatta ana sürücülerde sistemin kafasının karışması içten bile değil. Bu 4 GB üstü dosyaların tek farkı; TPM Gerekli=Evet, Secure Boot Gerekli=Evet ise haklısın fakat hiç sanmıyorum.
Dostum anlamadığınız nokta, zaten hala işletim sisteminin Update almasını beklemeniz. Desteklenmiyor zaten, nasıl gelecek versiyonlardan Update almayı planlıyorsunuz Windows Update üzerinden? Bu konu üzerinden ISO dosyalarını indirerek yükseltme yapılabilir.

Bir Dipnot daha: Bundan sonraki sürümleri "yoğun istek" üzerine .esd olarak paylaşacağım, sıkıştırılmış olacak. Boyutu da az olacak.
 

Windows 7

Hectopat
Katılım
1 Eylül 2017
Mesajlar
4.202
Makaleler
4
Çözümler
14
Yer
YT, Sosyal, DC, Twitch ve Steam Arasında Bir Yer
Dostum anlamadığınız nokta, zaten hala işletim sisteminin Update almasını beklemeniz. Desteklenmiyor zaten, nasıl gelecek versiyonlardan Update almayı planlıyorsunuz Windows Update üzerinden? Bu konu üzerinden ISO dosyalarını indirerek yükseltme yapılabilir.
İşte bizim de demek istediğimiz konu bu, bu şekilde kurulum ileriki sürümlerde ortadan kalkabilir ve hızlıca destekten (destek dediğim bu şekilde ileriki versiyonları kurmak) mahrum kalabiliriz. Tamam bir şekilde bu sürümü kurabildik teşekkür ederiz ama bu bir çözüm değil ki. Ek olarak bu sürümde bile MS desteklemeyen sistem diyip onarım modunda loop'a girebilir; garantisi yok, sunucudan çektiği 2 dosyaya bakar.
 

Katrei Matem

Megapat
Katılım
8 Eylül 2014
Mesajlar
8.439
Makaleler
57
Çözümler
63
WIM: Windows Görüntüleme Biçimi dosya tabanlı bir disk görüntü biçimidir. Microsoft tarafından Windows Vista'nın ve Windows işletim sistemi ailesinin sonraki sürümlerinin yanı sıra Eski PC'ler için Windows Fundamentals'ın dağıtılmasına yardımcı olmak için geliştirilmiştir.
ESD: Esd, Microsoft tarafından Windows 8 sürümüyle birlikte ortaya yeni çıkartılan bir sıkıştırma algoritmasıdır. Kurulum esnasında kaynak dosya olan install.wim dosyasını sıkıştırarak makul boyutlarda boyut tasarrufu sağlamakla beraber içerikte hiçbir şekilde değişiklik yapmamaktadır.
Aralarındaki farkı söylemek istedim. Boyutun büyük veya düşük olması sadece tasarruf. Başka değiştirdiği bir şey yok.
Ayriyeten, tekrar tekrar söylüyorum. İşletim sisteminin Windows 11'den bir farkı yok. Eksik bileşen vesaire de yok. Update denendi, yapılıyor.
Kardeşim sen ne dediğinin farkında mısın? Yoksa anlamamakta ısrarcı mısın? Windows 11 yeni işletim sistemi. Hani dosyalar değişiyor bileşenler değişiyor yeni işletim sistemi çıkıyor? Bütün bileşenler Windows 10'a ait oluyor böyle yaparsan. WIM nedir sıkıştırılmış bir dağıtım dosyası. Neyi sıkıştırıyorlar? Bileşenleri değil mi? 4-5 GB'lık dosya aynı diyecek kadar yanlış konuşuyorsun.
 
Yukarı