XBOX One Series X Tasarımı

Katılım
14 Ağustos 2010
Mesajlar
79.057
Makaleler
289
Çözümler
2.268
Yer
İstanbul
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Profil Kapağı
1522743131
Xbox Series X'in oluşumu: Microsoft neden konsol form faktörünü yeniden tanımladı?

Kuşkusuz Aralık 2019'da Oyun Ödülleri'nin en büyük sürprizi, Microsoft'un Xbox Series X'i gösterme kararı oldu: isim, marka -ve en önemlisi form faktörü. Daha önce gördüğümüz hiçbir şeye benzemeyen bir konsoldu, muhtemelen 2001'de Nintendo'nun GameCube'undan bu yana en orijinal ev konsolu tasarımı. Redmond WA'daki Microsoft kampüsüne yaptığımız son ziyaretimiz sırasında, bu olağanüstü görünümlü cihazı oluşturan donanım ekibi -ve bu süreçte, Xbox X Serisi'nin neden geleneksel konsol form faktörünün yukarıdan aşağıya bir yenilemeye ihtiyaç duyduğunu daha iyi anladık.

Microsoft'un baş tasarımcısı Chris Kujawski, "Bunu nasıl tasarlayacağımızı düşünmeye başladığımızda her şey teorikti" diyor. "Test edebileceğimiz hiçbir şey yoktu, alabileceğimiz ölçümler yoktu, güçlü olacağını biliyorduk ve bir konsolu nasıl tasarlayacağımızı tamamen farklı bir şekilde düşünmeyi gerektireceğini biliyorduk."

Tasarımcıların karşı karşıya kaldığı kilit konu güç ve hedef performan oldu. Xbox sistem mimarları, yeni nesil konsolun, Xbox One X'in genel grafik performansının mutlak minimum iki katını sunmak zorunda kalmasına karar verdi, yani 12 teraflop GPU hesaplama ve Zen 2 çekirdeklerinin yanında CPU gücünde 4 kat iyileşme. Aynı zamanda, makinenin Xbox One X'in akustik performansına da eşit olması gerektiği belirlendi -bu, sistem gücünün önemli ölçüde artacağı durumlar için zorlu bir işlemdi.

Yeni donanımın büyük güç gereksinimleri ortaya çıktıktan sonra asıl zorluk gün yüzüne çıktı. Gördüğümüz prototip donanımına dayanarak, Xbox Series X, 315W güç kaynağı ile birlikte geliyor ve Xbox Series S'den beri Microsoft'un tüm konsol tasarımlarına uygun olarak, bu güç kaynağı, konsolla dahili olarak teslim ediliyor. İşlemciyi pompalayan çok fazla elektrik gücü ile regülatörler, inç kare başına 100W'a kadar pompalayarak 190A'ya kadar enerji iletiyor. Tüm bunları bugün sahip olduğumuz form faktörü ile birleştiren şey, bölünmüş bir anakart tasarımına geçmenin temel kararı: bir anakart, Series X işlemcisi, GDDR6 ve güç regülatörleri gibi yüksek güçlü bileşenleri barındırıyor. Diğeri, esasen G/Ç ile çalışan güney köprüsü anakartı. Levhalar, önemli bir şasi bloğunun her iki tarafında oturuyor -yekpare bir alüminyum döküm.

Series X İşlemci.jpg


Xbox donanımı mekanik mühendisliği direktörü Jim Wahl, "Geçmiş nesillerimizi biraz dış iskelete sahip olarak düşünmeyi seviyorum, bu yüzden dışarıda elektrik koruması olan mekanik bir yapıya sahipsiniz, sonra içeride de tüm organlar mevcut." diyerek şöyle devam etti: "Ve bu nesilde yaptığımız şey, bunu tamamen tersyüz etmek... ve böylece bu merkez şasiyi temel olarak omurga, bu sistemin temeli oluyor ve sonra diğer bileşenleri de üstüne inşa ediyoruz."

Chris Kujawski ekliyor: "Bu aslında içerideki konsolun en sevdiğim parçası. Konsolu gerçekten satın alanların asla göremeyeceği en havalı bölüm gibi." En sıcak bileşenlerin termal taleplerinin kontrol altında tutulması da önemlidir. "Paralel bir soğutma mimarisi dediğimiz şeyi yaratıyor, böylece konsol, ayrı bölgelerinden soğuk hava alıyor ve soğuk hava akıyor." "Yaptığı ikinci şey, aslında ısı kaynaklarını konsolda biraz farklı bir şekilde dağıtmasıdır -bu iki şey birlikte bir konsolu soğutmak için gerçekten etkili. Ve sonra yaptığı üçüncü şey... bu bir tür 3D Tetris oyunu, burada bileşenlerin nereye gitmesi gerektiğini ve nasıl konumlandırılmaları gerektiğini belirliyoruz. Sonrasında da konsolun boyutsal yönleri ortaya çıkıyor."

Tüm bunlar olurken, Chris Kujawski tam anlamıyla bütün bileşen parçalarını kullanarak önümüzde bir Xbox Series X inşa ediyor -ertesi gün video içeriği üretmeye geldiğimizde kendimiz yapacağımız bir alıştırma. İki anakart, kasanın her iki tarafına yerleştirilecek şekilde geniş eşdeğer boyutta. Daha önce gördüğüm herhangi bir konsol yerine eski Apple Mac Pro tasarımını hatırlattı. Kujawski, "Bu büyük bileşenlerin nasıl tetris edildiğini zaten görebilirsiniz. Zaten bunu daha önce yaptığımızdan çok farklı şekilli bir ürün olacağını söyleyebilirsiniz."

4K UHD Blu-ray optik sürücü ve 315W güç kaynağı ile birlikte, tasarıma elektrik koruması eklendi. Burada gerçek bir dengeleme eylemi var. Esasen, elektromanyetik radyasyon makinenin içinde tutulmalıdır, ancak aynı zamanda "Xbox X Serisi" çok fazla ısıyı ortadan kaldırmalı. Xbox için elektrik mühendisliği direktörü Andres Hernandez, "Önceki nesillere bakarsanız, [iç kısımlar] etrafında her zaman çok güzel bir metal parçamız vardı." diyerek şöyle devam etti: "Bu sefer biraz alışılmışın dışında düşünmek zorunda kaldık. Anakart seviyesinde kalkanlarımız var. Bu büyük metal kalkan yerine, korumayı bölgesel hale getirdik."


Xbox Series XXbox One XXbox One S
Boyutlar15,1 cm x 15,1 cm x 30,1 cm30 cm x 24 cm x 6 cm29,5 cm x 23 cm x 6,5 cm
Toplam Boyut6,86 litre4,32 litre4,41 litre
Ağırlık4.45kg3.69kg2.90kg
Portlar:HDMI 2.1 çıkışı, 3x USB 3.2, ağ bağlantı noktası, genişletilmiş depolama yuvası, güç girişiHDMI 2.0b çıkışı, HDMI 1.4 girişi, 3x USB 3.2, Toslink ses, IR çıkışı, Gigabit Ethernet, güç girişi.HDMI 2.0a çıkışı, HDMI 1.4 girişi, 3x USB 3.2, Toslink ses, IR çıkışı, Gigabit Ethernet, güç girişi.
Optik sürücü:4K UHD Blu-ray4K UHD Blu-ray4K UHD Blu-ray

Bundan sonra, kendi termal zorlukları olan Xbox Series X için özel bir modül olan katı hal depolama sürücüsüne bakıyoruz. Hernandez, "Gerçekten etkileyici olan, 1 TB'lık bir dahili modül olması ve 3,8 W'a kadar 2,4 GB/sn'de çalışması, bu yüzden bu bizim için büyük bir zorluk." "22x30mm [SSD] form faktöründe olduğunuzda, bu gerçekten çok küçük ... tüm bu ısıyı nasıl dağıtırsınız? Yani bu, termal stratejimizin çoğunu tekrar gözden geçirmemiz gereken parçalardan biri, çünkü bu kadar küçük bir form faktörüne girmek için çok fazla bant genişliği var. "

PC NVMe SSD'leri genellikle çok ısındıkları için performansı kaybederler ve bu da yeni Xbox için bazı yenilikçi mühendislikler gerektiriyordu. Jim Wahl, "Termal etki yayları dediğimiz bu karşı yaylarımız var" diyor. "Bunun yaptığı şey, kartı aslında bu üst kalın soğutucuya doğru bastırması. Böylece kart, konektörden ısıyı kasaya transfer ediyor ve bu da sistemden geçen soğutma havasına dahil oluyor...burada kalemi keskinleştirip doğrultan tonlarca mühendislik var."

Chris Kujawski, X Serisini inşa etmeye devam ediyor ve tüm tasarımdaki en büyük tek bileşenlerden birini -ısı emicisini ortaya çıkarmanın zamanı geldi. Oldukça büyük, hafif bir alüminyum ısı emici takılı ağır bir bakır buhar odası. SoC kartının büyük çoğunluğunu kapsayacak kadar büyük -ama sadece ana işlemciden ısıyı sifonlamakla kalmıyor. Andres Hernandez, "Çok güçlü regülatörlerimiz var, bu yüzden zorluklardan biri, bu kadar fazla güç yoğunluğunu gerçekten nasıl soğutuyoruz? Böylece, aslında bir kaç şey için buhar odasını kullandık" diyor. "Birincisi, GDDR6 belleğimizi buhar odalı soğutucu ile soğutuyoruz. Bu çok mantıklıydı çünkü çok fazla bant genişliğini ittiğinizde, bu çipler termal olarak yüksekte seyrediyor. Ve sonra ikinci parça, dediğim gibi regülatörler. Kutumuzun en güçlü parçalarından biri."

Xbox One X'te görülen aynı akustik performansı korumak için bir dizi bileşen gerekli, ancak olay, işlemcinin içine yerleşik donanım ile başlar. SoC üzerindeki 64 diyottan yapılan okumalar sürekli olarak izlenir ve sistem ürün yazılımında sistemi mümkün olduğunca sessiz tutan bir fan algoritması beslenirken, gerektiğinde soğutma gücü de artırılır. Jim Wahl, “Tüm bu güçle, çok fazla hava taşımalısınız ve onu sessizce hareket ettirmek istiyorsunuz” diyor. "Bir üründe hava hareketi yapmanın birçok farklı yolunu inceledik ve tek bir eksenel fan sistemimiz için en verimli, en sessiz hava taşıyıcıydı... burada bir sürü özelleştirme yapıyoruz, bu nedenle bıçak sayısı, özellikle bıçak geometrisi, sistemimizin sınırları dahilinde çalışmak için son derece optimize edilmiştir."

Wahl, "Bu güçlü fanın ömrü boyunca sessiz kalmasını sağlamak için yatak yüzeyleri ve rulman tipleri gibi bir dizi kaput altı şey var." "Ve sonra, köşelerde eğrilik gibi daha ince şeyler de var. Bu küçük detaylar bile havanın kutudan ve üstten dışarı hareket etmesinin verimliliğini arttırıyor."

Xbox Series X konstrüksiyonunun yanında oturan şekil, tüm bu parçaların paketleneceği ana kasa. Ancak, hemen belirgin olan bu cihazın yoğun olduğu. Bileşen parçaları yerleştirildikten sonra içinde çok az boş alan olacak. Bir PC kasası içinden bildiğimiz gibi hava akışı kavramına tam bir antitez. Jim Wahl, "Muhafazaya da iyi hava almamız gerekiyor, bu nedenle belirli ve büyük havalandırma delikleriniz var." "Üst kısmı boşalttık ve büyük havalandırma deliklerimiz var, ancak bunların hepsini bir araya getirmenin, paralel yollara sahip olmanın, bu gerçekten güçlü sessiz fanın üstünde olmasının net etkisi, yüzde 70 daha fazla hava akışı elde etmemiz. Bu soğutucu sistemimizle geçmiş nesillere göre de yüzde 20 daha fazla hava akışı elde ediyoruz."

Ve en temel düzeyde, Chris Kujawski'nin açıkladığı gibi, Xbox Series X'in form faktörünü işlemcinin benzeri görülmemiş güç gereksinimlerinin ötesinde tanımlayan çok temel bir 'kurallar' kümesi var: "Jim ODD'nin [optik disk sürücüsü] olayın bir boyutunu belirlediğini, soğutucu bloğun diğer boyutu ayarlarladığını, yüksekliğin hava akışına göre belirlendiğini ve bütün bu karmaşık müzakere sonucunda bu şeyleri bir araya getirmek için sevdiğimiz kare formatında karar kıldığımızdan bahsetti."

Bazı termal gerçekler de kutunun görünümünü tanımlamaya yardımcı oldu. Makinenin üst kısmındaki büyük delikler, iyi miktarda sıcak havanın dışarı atılması gerektiği için var. Kujawski, "Ürünün imza yüzeyi olarak buna gerçekten odaklanmaya karar verdik." diyerek şöyle devam etti: "Her birini yaklaşık bir santimetre derinliğinde yapıp ekstra derinlik yaratarak başladık. Yaklaştıkça ve görüş hattınızı yükseltip indirdiğinizde görünüşünü değiştiriyor. Sonra bu yüzeyi oydukça altına o yeşil katmanı ekleyerek büyüttük ve kendi değişken derinliğine sahip oldu. Bu yüzden ortada daha kalın ve kenarlarda daha ince."

Ve böylece iç yapı esasen tamamlandı. Kujawski, ısı emici tarafından konstrüksiyonu tutuyor ve dış kasaya yerleştiriyor. Plastik çevre mutlaka tasarımın daha basit yönlerinden biri olmalı, değil mi? Ne de olsa dikdörtgen bir kasa parçası. Gerçekte, kabuğun boyutları, çoğunlukla derinliği nedeniyle yepyeni bir dizi zorluk yarattı. Robotlar, üretim hattında Xbox Series X'i inşa ediyor, aletler kasaya girip çıkıyor -ve bir noktada, tasarımda öyle bir noktaya geldindi ki, araçlar kasadan çıkamadığından dolayı seri üretim yapılabilmesi için başka bir Eureka anı gerekti.

Donanım ekibinin Oyun Ödülleri'nden ortaya çıkan bazı memelerin açıklamasını beklemediğini söylemek adil, ancak Microsoft'un daha eğlenceli form faktörü karşılaştırmalarından bazılarına mizahla tepki verdiğini görmek eğlenceliydi. Series X ile buzdolabı karşılaştırması Microsoft'un kendi sosyal medyasında yer aldı. Bununla birlikte konsol, aslında temelde farklı, zorlu bir tasarım olduğu göz önünde bulundurularak, düşüncelerini belirtmeleri için test uzmanlarına gönderildi.

"Onlara sunduk ve 'Sizce bu ne işe yarıyor? Xbox'ınızı fişten çekin, prize takın. Kabine sığar mı? Bunu arkadaşlarınıza göstermek ister misiniz?' İnsanların büyük çoğunluğunun onu tamamen sevdiğini öğrendik ve rahatladık" diyor Chris Kujawski. "Boyutu gerçekten küçük -oldukça derin olan geleneksel şekilli bir konsolla karşılaştırdığınızda, gerçekten çok küçük bir ayak iziniz var, böylece tüm kablolarınızı taktığınızda, aslında çok daha sığ bir rafa koyabilirsiniz. Programın bu kadar erken bir tarihte bu geri bildirimi almak ve bunun işe yarayacağına, insanların buna iyi yanıt vereceğine dair güven duymak bizim için oldukça büyülü bir şeydi."

X Serisi inşa edildiğinde, odak gözden geçirilmiş Xbox kontrolcüsüne geçiyor. Brifingimiz için, tasarım ekibi orijinal vintage 2001 'Duke'dan Elite Kablosuz Kumanda Serisi 2 ve Microsoft'un beğenilen Adaptive Controller gibi son cihazlara kadar yıllar boyunca tüm joypad'lerini gösteren bir sunum panosu oluşturdu. Masanın sağ üst köşesinde duran yeni Xbox Series X için bir kontrolcü var. Açıkçası burada aşamalı evrimin bir yolculuğu var, ancak Adaptif Denetleyici daha radikal bir hareket.

Chris Kujawski, "Bu konuda gerçekten güzel olan şey, erişilebilirlik ve kapsayıcı tasarımın şimdi tasarladığımız her ürünün temel bir parçası olması" diyor. "Tıpkı performans, özellikler ve güvenilirlik hakkında konuşacağımız gibi, erişilebilirlik şu anda tüm donanımlarımızda ve ambalajlarımızda bu konuşmanın bir parçası. Bu bizim için çok iyi bir süreçti ve bence çoğumuzun büyümesine yardımcı oldu ve sadece daha iyi ürün üreticileri haline gelmek, bunun bir parçası olmak gerçekten harika bir şey oldu.

1586631968184.png


Açıkçası yeni Xbox denetleyicisi, Paylaş düğmesinin bariz istisnası ve yeni bir D-pad ile daha önce gördüğümüz pedlerden çok farklı görünmüyor. Microsoft'un en kararlı oyuncularından aldığı bir numaralı geri bildirim, mevcut tasarımdan memnun olmalarıdır -anahtar, bu memnuniyet düzeyini daha fazla kullanıcıya genişletmekti. Microsoft üst düzey tasarımcısı Ryan Whitaker, "Ortaya çıkan temalardan bazıları, bir numaralı ergonomi oldu." "Bu şeyi daha rahat yapabilir misin? Küçük ellerim var. Bunu ellerime daha iyi sığdırabilir misin? Bağlantı - Tüm bu yeni cihazlara sahibim, tüm bu cihazlarda Xbox oyunları oynamak istiyorum, eşleştirmeyi kolaylaştırabilir misin? Paylaşmak - yakalamak ve paylaşmak oyun yaşam tarzının gerçekten büyük bir parçası haline geldi.”

Microsoft, aynı temel tasarımı koruyarak sohbet pedi gibi mevcut çevre birimlerinin yeni denetleyiciyle iyi çalışmasını sağladı -ancak tasarımı yeniden şekillendirmek için çalışmaya başladı. Küçük değişikliklerin, pedin daha birçok kullanıcı için kullanımını çok daha rahat hale getirebileceği ortaya çıktı. Mevcut kontrol cihazı beşinci ila 95. persentil el boyutlarına rahatça uyacak şekilde tasarlanmıştır, ancak küçük değişiklikler erişilebilirlik açısından uzun bir yol kat edebilir. Whitaker, "Bulduğumuz şeylerden biri, alt uçtaki yüzdelikleri gerçekten azaltabilirsek, üçüncü yüzdelik dilimi 95. yüzdelik dilime hedeflersek, bu iki yüzdelik noktanın aslında yüz milyonlarca insanı temsil ettiği," diyor. "Ve böylece kontrolörün bazı alanlarını hafifçe daraltarak hem daha fazla insana hitap ettiğimizi hem de mevcut kullanıcılar için de daha rahat olduğunu fark ettik."

Series X Kontrolcü.jpg


Ama bu yeni nesil Xbox, o zaman neden daha radikal bir tasarıma sahip olmasın? Denetleyicinin evrimini gösteren önümüzdeki sunum panosuna bir bakış, temel bilgilerin gerçekten değişmediğini gösteriyor. Bir flipboard'da arkamızda, kullanıcıların mevcut kontrolcü ile nasıl etkileşime girdiğine dair fotoğraflar var -ve diyelim ki bazı garip parmak ve el oluşumları var. Microsoft'a göre, mevcut tasarımı geliştirme kararı esasen kullanıcıların mevcut kurulumu sevmesinden kaynaklanıyor. Buna alışkınlar ve bundan memnunlar.

Whitaker, "İçinde çok fazla kas belleği var." "Erişilebilirliği artırabileceğimizi keşfetmenin bazı yolları tampondaki köşeleri yuvarlamaktı. Açılışta birkaç milimetre aldık ve oradaki saldırı açısı bir dereceye kadar değişti. Bazı şeyleri değiştirmek istemediğimizi biliyorduk. Başparmak çubuğu yükseklikleri gibi şeyler de var, insanların kas anılarının hala orada olduğundan emin olmak istiyoruz."

Hayal edebileceğinizden daha fazla yardımcı olabilecek başka basit değişiklikler de var. Ryan Whitaker, "Tamponlar ve şimdi parlak yerine tetikleyiciler üzerinde de mat bir yüzeyimiz olduğunu görebilirsiniz." "Ve bize yardımcı olan şey -ister kuru elleriniz olsun, ister gerçekten yoğun ve parmaklarınız biraz terli olsun, aslında aynı duruş, kavrama ve sürtünmeyi korumaya yardımcı oluyor, böylece performansınız değişmez." Yine, yeni kontrolör tasarımlarında yüz binlerce saatlik testler yapıldı. Whitaker, "Bütün bu açılar, yükseklikler, dokular, nihayet ayarlandı -0.1mm'den bahsediyoruz ve insanlar farkı fark ediyor" diyor. "Performansı ölçebilir ve bu yüzeyleri nasıl ayarladığınıza bağlı olarak işlerin nasıl yükseldiğini veya düştüğünü görebilirsiniz."

Neden Hala AA Pil?

İlginç bir tartışma, Xbox denetleyicisinin Dual Shock pad'de bulduğumuz yerleşik şarj edilebilir hücrelerin aksine hala AA pillerle birlikte gelmesi ve bu geleneğin Series X kontrolcüyü de kapsaması. Teknoloji etkileyicisi Austin Evans (bu etkinliğe de katılarak) bunu geride bırakmanın zamanın gelip gelmediğini sorarken, Digital Foundry'den John Linneman, oğlunun piller bittiğinde nasıl hemen oyuna geri dönmek istediğini belirtiyor ve aynı zamanda AA pil desteğinin tartışmasını da gündeme getiriyor: kontrolcü uzun yıllar sonra da mükemmel çalışır ama dahili bataryalar kısa sürede ölebilir.

Xbox'ta program yönetimi ortak direktörü Jason Ronald -E3 2019 Scarlett fragmanından 'Xbox Beard Guy' olarak da bilinen adam- odadaki görüşün 50/50 bölünmesinin müşteri geri bildirimlerini neredeyse mükemmel bir şekilde yansıttığını düşünüyor: "Ne zaman geliyor? Aslında oyuncularla konuşmak biraz kutuplaşıyor ve gerçekten AA isteyen güçlü bir oluşum var. Bu yüzden esneklik vermek her iki kişiyi de memnun etmenin yoludur... Şarj edilebilir bir pil takımı kullanabilirsiniz ve tıpkı Elit üzerinde çalıştığı gibi çalışır."

Kontrolcüyü kullanma şansımız oldu ve Xbox ekibinin söylediklerini tam olarak sağlıyor. Tanıdık, ancak tutması daha kolay olan Paylaş düğmesi, oyun kliplerine ve ekran görüntülerine kolay erişim sağlarken, ekstra tıklama d-pad'i mevcut ped üzerinde büyük bir gelişme gibi hissediyor. Kaputun altında, mevcut kablosuz arabirim daha düşük gecikme süresi için iyileştirilirken Xbox dışı donanıma daha kolay bağlantı sağlamak için en son Bluetooth radyo entegre edilmiş. En azından kontrolcü üzerinde yazılım tabanlı bir yenileme, bu nedenle Xbox ekibinin giriş gecikmesini azaltma girişimi mevcut denetleyicilere uyarlanırken, yeni model Xbox One ile de eşleştirilebiliyor.

Microsoft'un Oyun Ödülleri'nde ilk defa ortaya çıkardığı yeni Series X denetleyicisi, konsola yaslanmış bir şekilde duruyordu -ve bu tek görüntü yeni nesil tasarıma yaklaşımdaki kontrastları etkili bir şekilde özetliyor. Bir yandan, konsolun kendisi, yenilenmiş form faktörü, çift anakart tasarımı ve müthiş hava akışı şeklinde bir devrim var. Ve sonra denetleyici var -belki de daha temkinli bir tasarım, ancak yeni özellikler ve denetleyiciyi daha fazla kullanıcıya açan bir erişilebilirlik yaklaşımı ile, daha önce kullanmış olanlar için de daha rahat hale getiriyor.

Yine de hala cevaplanmamış birçok soru var. Konsol aslında duvardan ne kadar güç çekecek? Son perakende X Serisi, yük altındaki Xbox One X kadar gerçekten sessiz mi olacak? Form faktörünü X'e karşı zaten gösterdik, ancak bir dolapta göstermeye ne dersiniz? Ve son olarak -en büyük soru: X Serisi ile birlikte gelen başka bir Xbox konsolu varsa, bu neye benzeyecek? Öğrenmek için sabırsızlanıyoruz.

Kaynak: Building Xbox Series X: why Microsoft redefined the console form factor

Çeviri: Google Translate
Kontrol ve Düzeltme: Recep Baltaş
 
One s kullanıyorum ve açıkça söylemem gerekirse PlayStation 4 kullanarak bunca zaman hata yapıyormuşum.
Xbox bu nesilde çok iyi olacak gibi görünüyor. Umarım PlayStation karşısında iyi bir rakip olup Sony'nin hayvan gibi fiyat yükseltmelerine gitmesine izin vermez. Xbox oyun konusuna da önem verirse çok güzel olacaktır.

Hocam zaten PlayStation 4 artı noktası özel çıkarttığı oyunlar God of War - Uncharted gibi bayağı seviliyor. Son 2 ayda PS4 fiyatları %300 zamlandı zaten Xbox adamdır.
 
Hepsini okudum işin özeti şu microsoft xbox zaten bir bilgisayar altyapısına sahip ve bunu en iyi bildikleri forma yani bilgisayar kasasına benzer bir şekle sokmuşlar.
 
En az 5000 olur bence.

Bütçem uyarsa almayı düşünüyorum. Gerçi virüs yüzünden bir süre işe gitmeyeceğim gibi ama bekliyoruz.
Aa pil olayını seviyorum. Şarj edilebilir pil kullanarak çözülebiliyor zaten.

Özel Duracell şarj edilebilir piller kullanıyorum 2500MHz özellikle Forza'da deli gibi titreme yapıyor kollar aşırı iyi günde 8 saat 5 gün rahat gidiyor kol. Zaten pili bittiğinde yedeği hazırda bekliyor.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı