Yarış oyunlarında saatteki hız gerçekçi gelmiyor

Katılım
13 Ekim 2018
Mesajlar
2.547
Çözümler
14
Yer
North Memphis
Dostlar, severek oynadığım bir yarış oyunu olan FH4'de saatteki kilometre cinsinden aldığım yol hiç gerçekçi gelmiyor. Yani 100 km/s ile giderken 40 veya 50 ile gider gibi gidiyorum. Gerçek hayat ile kıyasladığımdan mı böyle geliyor? Bunu yapmamam mı gerek? Ancak 200 km/s ve üstünde diyebiliyorum ki "evet, ben hızlı gidiyorum şu anda." Firmalar bu durumu halledebilir mi? Halledemezler ise neden bu şekilde yapıyorlar? Siz de rahatsız oluyor musunuz?
 
Gerçek hayatta da hissedilen hız araçtan araca fark eder. Ford Uno ile 120'de gitmek diğer araçlarla 250'de gitmek hissiyatını verir mesela :D
 
Dostlar, severek oynadığım bir yarış oyunu olan FH4'de saatteki kilometre cinsinden aldığım yol hiç gerçekçi gelmiyor. Yani 100 km/s ile giderken 40 veya 50 ile gider gibi gidiyorum. Gerçek hayat ile kıyasladığımdan mı böyle geliyor? Bunu yapmamam mı gerek? Ancak 200 km/s ve üstünde diyebiliyorum ki "evet, ben hızlı gidiyorum şu anda." firmalar bu durumu halledebilir mi? Halledemezler ise neden bu şekilde yapıyorlar? Siz de rahatsız oluyor musunuz?

Bana da öyle geliyor. 50 km/s ile giderken kaplumbağa gibi oluyorum.
 
Dostlar, severek oynadığım bir yarış oyunu olan FH4'de saatteki kilometre cinsinden aldığım yol hiç gerçekçi gelmiyor. Yani 100 km/s ile giderken 40 veya 50 ile gider gibi gidiyorum. Gerçek hayat ile kıyasladığımdan mı böyle geliyor? Bunu yapmamam mı gerek? Ancak 200 km/s ve üstünde diyebiliyorum ki "evet, ben hızlı gidiyorum şu anda." firmalar bu durumu halledebilir mi? Halledemezler ise neden bu şekilde yapıyorlar? Siz de rahatsız oluyor musunuz?

Aslında firmanın tercihi ve oyun türü ile alakalı biraz. Mesela ETS 2'de 100e çık Forza'daki 300le eşdeğer gibi. Oyunun genel olarak hızı ve gerçekçiliği ile alakalı. FH4'te dünya ETS'deki gibi hareket etse insanlar için zorlayıcı olur çünkü oyunun yarısını 250+ hızlarda geçiriyoruz. Eğer hız hissini istiyorsan simulasyonlara bakabilirsin. Assetto Corsa veya F1 oyunları gibi oyunlarda hissediliyor dediğin. Fh biraz da arcade olduğu için oyunu daha kolay yapıyorlar bu sayede.
 
Bunun iki sebebi var:
1) FOV, yani görüş açısı.
2) Ekran genişliği.

İkisi de birbiriyle bağlantılı şeyler aslında. Gözümüz sadece görme merkezimizin çok çok küçük bir kısmında (3 derece gibi küçücük bir kısım) hem renkleri hem detayları olduğu gibi seçebiliyor. Ortalarda renk algısı artarken, 90-100 dereceyi geçen açılarda sadece kontrastı (yani hareket algısı) anlamak mümkün oluyor. Bu da şu demek: arabada giderken neredeyse iki yanımızdaki camların tamamında olan biteni algılıyoruz! (Renklerini göremesek bile) ön cama bakıyor olmamıza rağmen yan camlardan hızla geçen bütün o nesneleri algılıyoruz. Bu da hızı tam anlamıyla her açıdan hissetmemize yardımcı oluyor.

Ayrıca arabada ön cama ne kadar yakın oturduğumuz da hız algısını değiştiren bir şey.

Bilgisayar ekranında bu unsurların tamamını farklı ve kısıtlı bir şekilde algılıyoruz mecburen. Bu da hız hissiyatını değiştiriyor.
 
Bana da gerçekçi gelmiyor. 28 senelik Broadway'de 15 ile giderken tam gaz birden 50'ye çıkınca arkaya yaslıyordu, hızı hissettiriyordu. FH4'te gaza dokunduğunda araba şahlanana kadar 80-90 yapıyorsun zaten, pek bir şey anlaşılmıyor.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı