Yüksek FPS'de oyunun akıcı olmaması

ThashMoon

Decapat
Katılım
28 Mayıs 2020
Mesajlar
28
Geçenlerde Kingston A2000 1TB SSD aldım. Ama LoL gibi oyunlarda yüksek FPS almama rağmen oyun akıcı bir şekilde oynanmıyor.
SSD'yi test ettim ama değerleri iyi mi ya da sıkıntı SSD değil mi anlayamadım.
Sıkıntı neden kaynaklanıyor olabilir?
 

Dosya Ekleri

  • CrystalDiskMark_20220705012732.png
    CrystalDiskMark_20220705012732.png
    24,3 KB · Görüntüleme: 26
Son düzenleyen: Moderatör:

WTC

Hectopat
Katılım
5 Aralık 2018
Mesajlar
4.222
Çözümler
20
Yok hayır konunun kirlendiği yok. Sonuçta bu konu üzerinden konu sahibi dahil başka insanlarda eğer okursa faydalanabilir. Dediğin gibi, ben daha çok gecikmeyi irdeledim, fakat senin anlatmak istediğin akıcılıktanda bahsettim, ve iki farklı ekran görüntüsünü paylaştım bu konu üzerine. FPS değerin çok fazla dalgalanması pek iyi bir şey değil elbette, çünkü bu yukarı aşşağı oynayan değerler olduğu zaman insanın oyun içinde ki reaksiyonlarına olumsuz şekilde yansıyor. Ben CS:GO oyunundan örnek vereyim yine. 900 FPS alan birisi mantıken düşününce 170 FPS'lere düşeceğini sanmıyorum. Böyle geniş bir aralık yaşayan olursa bu oyunun optimasyonu dışında Windows, ya da başka bir sorun ile alakalıdır. Ne bileyim sıcaklık gibi gibi mesela, demek istediğim bu geniş aralıkta FPS oynamaz. Ancak 900'den 400'e inebilir doğru. Bu durumda kötü etkilenir. Bunun için en ideal 900 Max FPS göre 500-550 sabitlemektir. Çünkü sonuçta CS:GO oyununda mesela 500 FPS ile 900FPS arasında fark yok. Ama yukarıda iki uç örnek ekran görüntüsü paylaştığım FPS değerlerinde fark var. Sadece gecikme değil, yırtılma, dalgalanma, mikro kekelemeler, overshot % artması ve daha fazlası. Kısacası kötü. Bu arada harddisk ile bu tarz oyunları oynanmasını önermem. En azından Windows'un kurulu olmadığı iyi sayılabilecek 2. depolama olan bir harddisk üzerinde olabilir. Windows kurulu olan bir HDD üzerinden oyunun haritaları geç açılmasını geçtim, bunu insan bekleyebilir, katlanabilir, ama HDD CS:GO da mikro kekelemelere neden olur genelde. Bu konuda SSD iyidir. Çünkü sıralı yazma değerleri yüksektir, ve mekanik bir şey üzerinden okunarak işlemez. Ben de 83 doğumluyum dostum. 7 yaşımdayken Commodore 64'e kafa ayarı yaparak oyunları açıyordum :p Nintendo, PS1&2 Sega/saturn gibi konsolları ilk çıktığı zamanlar deneyimledim. Windows ile tanışmam XP döneminde 2000 yılında başladı. Keşke PC'ye hiç bulaşmaz olaydım <3 Kendine iyi bak, görüşmek üzere iyi sabahlar...
Sonuç olarak farklı şeylere değinmedik pek. Sadece farklı bakış açılarıyla doğru bilgileri edindi okuyanlar diyebiliriz. Ben sanatsal, sen rekabetci oyun taraflarından yaklaşımları sunduk :) Sen de PC işlerine eskilerden bulaşmışsın. Ben de öyle. Dipsiz çukur bu meretler :) HDD bu devirde kesinlikle oyunlar için kullanılmamalı zaten. Ancak RPM değeri yüksek, kaliteli olanlara yönelinir. Yine de tercih etmem. Bu arada yüksek FPS aralıkları grafik yoğunluğu fazla olan oyunlarda etkisini çok gösteriyor. Onlarda yırtılmalar fazla oluyor haliyle. Çünkü her baktığın yer farklı FPS değeri veriyor. O da yırtılmaları aşırı tetikliyor. Hem optimize kaynaklı, hem de dediğim yoğunluktan kaynaklı. O yüzden hikayeli oyunlarda FPS sabitleme yoluna gitmek gerekebiliyor. G-Sync ve V-Sync gerekiyor illaki.

Ben de PC bulaşmasam iyi olurdu. Her sene donanım güncellemeye çalışmaktan yuva kuramadık :) Sen de kendine iyi bak. İyi sabahlar. 🖐
 

Sevgilim

Decapat
Katılım
7 Mart 2021
Mesajlar
2.716
Çözümler
20
Sonuç olarak farklı şeylere değinmedik pek. Sadece farklı bakış açılarıyla doğru bilgileri edindi okuyanlar diyebiliriz. Ben sanatsal, sen rekabetci oyun taraflarından yaklaşımları sunduk :) Sen de PC işlerine eskilerden bulaşmışsın. Ben de öyle. Dipsiz çukur bu meretler :) HDD bu devirde kesinlikle oyunlar için kullanılmamalı zaten. Ancak RPM değeri yüksek, kaliteli olanlara yönelinir. Yine de tercih etmem. Bu arada yüksek FPS aralıkları grafik yoğunluğu fazla olan oyunlarda etkisini çok gösteriyor. Onlarda yırtılmalar fazla oluyor haliyle. Çünkü her baktığın yer farklı FPS değeri veriyor. O da yırtılmaları aşırı tetikliyor. Hem optimize kaynaklı, hem de dediğim yoğunluktan kaynaklı. O yüzden hikayeli oyunlarda FPS sabitleme yoluna gitmek gerekebiliyor. G-Sync ve V-Sync gerekiyor illaki.

Ben de PC bulaşmasam iyi olurdu. Her sene donanım güncellemeye çalışmaktan yuva kuramadık :) Sen de kendine iyi bak. İyi sabahlar. 🖐
Son şeyleri yazayım ben kaçar sonra. Kesinlikle hikayeli oyunlarda Vsync msync ne varsa açılmalı. Bunda sonuna kadar hemfikirim. Çünkü bir yarış içinde değilsin, attığın mermi oyun içinde yamuk gitse ne olur. Burada tabii ki oyunun smooth olmasını ben de isterim. Ki zaten ben de hikayeli oyunlar için MSI Afterburner programının yan uygulamasını kullanıyorum. Aynen bak anlaştık bir sorun yok. İkimizde kendimize iyi gelen tarafı yazdık. Bazı arkadaşlar bu sayede 2 farklı şekilde bilinçlenmiş olur. Ben kendi açımdan düşünerek senin yazdıklarını doğru bulmadım açıkcası, ama bu son iletişimizden sonra daha iyi anladım. Haklısın kesinlikle. PC olayı işte böyle :) Yok smooth yok gecikme...Az kaldı ama kendime Playstation alacağım ve rahatıma bakacağım. Sadece oyun al, tak ve oyna, bu kadar :p Görüşürüz dostum 🥱🖐
 
Yukarı