Yüksek FPS'de oyunun akıcı olmaması

ThashMoon

Hectopat
Katılım
28 Mayıs 2020
Mesajlar
28
Geçenlerde Kingston A2000 1TB SSD aldım. Ama LoL gibi oyunlarda yüksek FPS almama rağmen oyun akıcı bir şekilde oynanmıyor.
SSD'yi test ettim ama değerleri iyi mi ya da sıkıntı SSD değil mi anlayamadım.
Sıkıntı neden kaynaklanıyor olabilir?
 

Dosya Ekleri

  • CrystalDiskMark_20220705012732.png
    CrystalDiskMark_20220705012732.png
    24,3 KB · Görüntüleme: 63
Son düzenleyen: Moderatör:
Monitor 60Hz'a.



Monitor eski markası Philips ama modelini bulamadım.
Ekran karto AMD RX5500 XT.
İşlemci AMD R5 2600.
Monitör'ün 60Hz olduğu için akıcılığın tadına varamıyorsun. Bu durumda en azından dalgalanmayı iyileştirmeyi dene. AMD Software uygulamasında bu ayar var. Fakat bunun yerine Rivatuner Statistics Server uygulamasını dene. Uygulamayı açık tutmalısın. Açtıktan sonra sağ kısımda "Scalline Sync" var. Orayı +60 yap ve dene. Bu uygulamanın Sync uygulaması çok daha iyi...
 
Monitor eski markası Philips ama modelini bulamadım.
Ekran kartı: AMD RX5500 XT 8 GB.
İşlemci: Ryzen 5 2600.
Bir önce ki mesajımda yazdım dostum. AMD Software uygulamasından denemek istersende paylaşıyorum ekran görüntüsünü. O ayarı "Her zaman açık" yapacaksın. İki uygulamayıda dene ve hangisi senin hissiyatına daha iyi gelirse kullan. Monitör'ün 60Hz olduğu için akıcılığın tadına varamazsın. Çünkü o monitörden pek fazla bir şey bekleme. 60Hz olan bir monitör'ün gecikme süresi fazladır. Bu yüzden bu yöntemleri deneyebilirsin. Bu arada AMD Software "Ekran Kartları" ayarından "Doku filtreleme kalitesi" "Performans" yap. Ve tüm şeyleri kapat, eğer bir tık daha yırtılma istemiyorsan :)
Adsız.jpg
 
Bu bilgiler bana yanlış gibi geldi. Benim bildiğim 60 FPS altına düşünce genel oyunlarda yırtılma olur ve V-Sync açıldığı zaman bu yırtılmalar FPS değerine göre azalır. Görüntü her türlü V-Sync açık olduğu zaman daha yumuşak ve gözle bakıldığı zaman daha kararlı gibi görünür, fakat V-Sync açık olduğu zaman oyunun gecikme süresi artar. Üstelik en kötü olumsuz tarafı ise çok fazla şekilde mouse hassasiyetinde hissedilebilir derecede gecikme olur. G-Sync ve FreeSync teknolojileri hiçbir şekilde 1080p çözünürlük bir monitörde en azından 144Hz destekli monitörlerde yüksek FPS oyunlarında kullanılmaz. Çünkü inputlag yapıyor.
Bilgiler yanlış değil çünkü alınan FPS değeri belirsiz. Üstün körü akıcılık sağlayan bilgiler verdim. Ayrıca 60FPS altında hiçbir şekilde yırtılma olmaz. Tam tersine eğer monitör 60HZ destekliyorsa ve FPS 60 üstüne çıkıyorsa yırtılma olur. Bu yüzden V-Sync kullanarak 60FPS üstüne çıkması engellenir ve akıcı bir görüntü elde edilir. Ama input lag dediğimiz gecikmeler meydana getirir. Rekabetçi oyunlar için pek tercih edilmez.

Yırtılmalar monitörlerin desteklediği ekran yenileme hızlarının üstüne çıktığı zaman gerçekleşir. 144HZ bir monitörde 30 alındığı zaman yırtılma olmaz mesela. Ama 144 üstüne çok dalgalı bir şekilde yükselirse o zaman yırtılma olur. Özellikle 60HZ monitörler, 60FPS üstüne dengesiz şekilde iniş çıkış yaparsa büyük yırtılmalar meydana gelir. Bunun sebebi monitörün desteklemediği görüntü hızlarından kaynaklı. Senin dediğinin olması için monitörün 60HZ altını desteklemiyor olması gerekir. Bu da imkansız. 0-60 arası görüntü hızını desteklemiş oluyor 60HZ.

FreeSync ve G-Sync teknolojisi, FPS'i anlık olarak monitörün ekran yenileme sıklığına eşitler. Bu yüzden çok daha akıcı görüntüler elde edilir. Yani çok FPS dalgalanmaları oluyorsa bu teknolojiler o dalgalanmalardaki kasmaları vs. ortadan kaldırır. Fakat V-Sync bu teknolojilerden farklı olarak monitörün desteklediği en üst yenileme hızına FPS'i sabitler. Yani 144HZ monitörde, FPS'i 144'e sabitler. Fakat FPS çok dalgalanma yaparak 60-70 lere anlık düşüşler gerçekleştirirse büyük kasmalar hissettirir. O yüzden her zaman ilk tercih FreeSync ve G-Sync olur. Nabza göre şerbet verirler.

V-Sync'in FPS sabitlediğinden dolayı input lag yaptığı doğru. FreeSync ve G-Sync için dediğin sadece 144HZ bir monitörde 144FPS üzerine çıkıldığında olabilir. Çünkü dediğim gibi bu teknolojiler ekran yenileme hızı ile FPS'i eşitlemeyi hedefler. Fakat 144FPS üzerine çıkıldığı zaman monitörün yenileme hızı 144HZ üstünü desteklemediği için bu teknolojiler dengeli çalışmayabilir. O yüzden de input lag oluşturmaya başlayabilirler.

Bu arada V-Sync kullanmadan manuel olarak FPS sabitlemekte işe yarayabilir. V-Sync'in ortaya çıkardığı input lag oranı daha aza indirilmiş olur. Aslında V-Sync mantığı da FPS sabitlemek fakat aynı işlevde olmuyor.

Yani aslında daha çok detayı var bu teknolojilerin. Çok komplike durumlar mevcut. Kasmalar, yırtılmalar vs. neden olduğu ile alakalı çok şey yazılabilir. Ama şimdilik yazdıklarım açıklayıcı oldu diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Bilgiler yanlış değil çünkü alınan FPS değeri belirsiz. Üstün körü akıcılık sağlayan bilgiler verdim. Ayrıca 60FPS altında hiçbir şekilde yırtılma olmaz. Tam tersine eğer monitör 60HZ destekliyorsa ve FPS 60 üstüne çıkıyorsa yırtılma olur. Bu yüzden V-Sync kullanarak 60FPS üstüne çıkması engellenir ve akıcı bir görüntü elde edilir. Ama input lag dediğimiz gecikmeler meydana getirir. Rekabetçi oyunlar için pek tercih edilmez.

Yırtılmalar monitörlerin desteklediği ekran yenileme hızlarının üstüne çıktığı zaman gerçekleşir. 144HZ bir monitörde 30 alındığı zaman yırtılma olmaz mesela. Ama 144 üstüne çok dalgalı bir şekilde yükselirse o zaman yırtılma olur. Özellikle 60HZ monitörler, 60FPS üstüne dengesiz şekilde iniş çıkış yaparsa büyük yırtılmalar meydana gelir. Bunun sebebi monitörün desteklemediği görüntü hızlarından kaynaklı. Senin dediğinin olması için monitörün 60HZ altını desteklemiyor olması gerekir. Bu da imkansız. 0-60 arası görüntü hızını desteklemiş oluyor 60HZ.

FreeSync ve G-Sync teknolojisi, FPS'i anlık olarak monitörün ekran yenileme sıklığına eşitler. Bu yüzden çok daha akıcı görüntüler elde edilir. Yani çok FPS dalgalanmaları oluyorsa bu teknolojiler o dalgalanmalardaki kasmaları vs. ortadan kaldırır. Fakat V-Sync bu teknolojilerden farklı olarak monitörün desteklediği en üst yenileme hızına FPS'i sabitler. Yani 144HZ monitörde, FPS'i 144'e sabitler. Fakat FPS çok dalgalanma yaparak 60-70 lere anlık düşüşler gerçekleştirirse büyük kasmalar hissettirir. O yüzden her zaman ilk tercih FreeSync ve G-Sync olur. Nabza göre şerbet verirler.

V-Sync'in FPS sabitlediğinden dolayı input lag yaptığı doğru. FreeSync ve G-Sync için dediğin sadece 144HZ bir monitörde 144FPS üzerine çıkıldığında olabilir. Çünkü dediğim gibi bu teknolojiler ekran yenileme hızı ile FPS'i eşitlemeyi hedefler. Fakat 144FPS üzerine çıkıldığı zaman monitörün yenileme hızı 144HZ üstünü desteklemediği için bu teknolojiler dengeli çalışmayabilir. O yüzden de input lag oluşturmaya başlayabilirler.

Yani aslında daha çok detayı var bu teknolojilerin. Çok komplike durumlar mevcut. Kasmalar, yırtılmalar vs. neden olduğu ile alakalı çok şey yazılabilir. Ama şimdilik yazdıklarım açıklayıcı oldu diye düşünüyorum.

Dostum kızma bana ama şu yaptığın yorumdan sonra devamını okumadım.
"Yırtılmalar monitörlerin desteklediği ekran yenileme hızlarının üstüne çıktığı zaman gerçekleşir. 144HZ bir monitörde 30 alındığı zaman yırtılma olmaz mesela."

Acaba diyorum karıştırıyor musun, troll değilsin ama çünkü zaman ayırıp yazıyorsun. Ben örnek vereyim aynı şekilde. Bir kere arkadaş akıcılıktan bahsediyor. 60Hz olduğu için gecikme süresi oldukça fazla, ve bundan dolayı sorun yaşıyor. Mesela benim 144Hz bir monitörüm var. CS:GO oyununda FPS değerim örnek Aim_bot haritasında default ekli botlarla birlikte 900FPS alıyorum. Bu FPS değerini 200 yaptığım zaman gecikme süresi artıyor. %1 Low FPS değerin ne anlama geldiğini araştırmanı tavsiye ediyorum. Bu seni daha iyi aydınlatır. MSI Afterburner programını açıp kendin test edebilirsin :) Şahsen ben 200 FPS ile en azından 500 FPS arasında görsel olarak hissediyorum arada ki farkı. Ama teorik olarak bir çok kullanıcı şunu der; "144Hz monitörün varsa 144FPS üzeri boş" Ama pratikte olay bu değil. 500 FPS 144Hz bir monitörde 144 FPS'e göre çok daha düşük gecikme süresine sahip. Ve iddaa etmiyorum net bilgi diyorum, isteyen bunu deneyebilir, oyunu açıp fps_max 144 yapsın, mouse u sağa sola çevirsin bakalım nasıl dalgalanma oluyor. Sonra bir de 500 FPS için bunu yapsın, bakalım nasıl smooth ve kayarak gidiyor o mouse ve görüntü. Şu iki paylaştığım görüntüyü yorumlar mısın mesela...Biri %1 Low FPS 100 olurken "Frametime 8 ms" olurken diğeri neden farklı ?
Edit. @WTC Kusura bakma olur mu. Şimdi yazdıklarını okudum tamamını. FreeSync ve G-Sync gibi teknolojilerin zaten 1080p çözünürlük monitörlere yapılması saçmalık.En azından 60Hz olsaydı güzel olabilirdi, ama 144 ve özellikle 240Hz monitörlere yapılması fiyasko oldu bana göre. Yani bu ayar açıldığı zaman inputlag artıyor, overshot % çoğalıyor, neredeyse her konuda olumsuz etkiliyor. 240Hz 1080p monitör alan birisi zaten %98 online rekabetçi yüksek FPS oyunları için alıyor. Sonuçta hangi single oyunlarda 240FPS alıyoruz ki ? Bu yüzden 1080p ve özellikle 240Hz monitör için bu teknoloji saçmalık. Bir de bu tarz teknolojiler teorik olarak anlatılıyor. Şöyledir böyledir möyledir. İyi güzel ama pratiğe geçtiğimiz zaman rezaletleşiyor da yani her "iyi" gibi görünen teknoloji aslında iyi değil. Windows güncellemeleri bile bu tarz oyunların akışkanlığını etkiliyor. Bunun tonlarca örnekleri var internet üzerinde. Ama teorik olarak Microsofta göre bu güncelleştirme iyileştirmek demektir, kabaca daha iyisi oluyor eskisine göre, ama değil işte, olmayabiliyor, aksine daha kötü oluyor.
144 FPS.jpg
700 FPS.jpg
 
Son düzenleme:
Dostum kızma bana ama şu yaptığın yorumdan sonra devamını okumadım.
"Yırtılmalar monitörlerin desteklediği ekran yenileme hızlarının üstüne çıktığı zaman gerçekleşir. 144HZ bir monitörde 30 alındığı zaman yırtılma olmaz mesela."

Acaba diyorum karıştırıyor musun, troll değilsin ama çünkü zaman ayırıp yazıyorsun. Ben örnek vereyim aynı şekilde. Bir kere arkadaş akıcılıktan bahsediyor. 60Hz olduğu için gecikme süresi oldukça düşük, ve bundan dolayı sorun yaşıyor. Mesela benim 144Hz bir monitörüm var. CS:GO oyununda FPS değerim örnek Aim_bot haritasında default ekli botlarla birlikte 900FPS alıyorum. Bu FPS değerini 200 yaptığım zaman gecikme süresi artıyor. %1 Low FPS değerin ne anlama geldiğini araştırmanı tavsiye ediyorum. Bu seni daha iyi aydınlatır. MSI Afterburner programını açıp kendin test edebilirsin :) Şahsen ben 200 FPS ile en azından 500 FPS arasında görsel olarak hissediyorum arada ki farkı. Ama teorik olarak bir çok kullanıcı şunu der; "144Hz monitörün varsa 144FPS üzeri boş" Ama pratikte olay bu değil. 500 FPS 144Hz bir monitörde 144 FPS'e göre çok daha düşük gecikme süresine sahip. Ve iddaa etmiyorum net bilgi diyorum, isteyen bunu deneyebilir, oyunu açıp fps_max 144 yapsın, mouse u sağa sola çevirsin bakalım nasıl dalgalanma oluyor. Sonra bir de 500 FPS için bunu yapsın, bakalım nasıl smooth ve kayarak gidiyor o mouse ve görüntü. Şu iki paylaştığım görüntüyü yorumlar mısın mesela...Biri %1 Low FPS 100 olurken "Frametime 8 ms" olurken diğeri neden farklı ?Eki Görüntüle 1441400Eki Görüntüle 1441401
Dostum yıllarım PC'de geçti. Bana cahil muamelesi yapma. Farklı çözünürlüklerde 3080 ile 3 tane monitör kullanıyorum :) Sen benim anlatmak istediğimi anlamamışsın(okumamışsın). Gelmişsin %1 low araştır diyorsun ve troll diyorsun. Dediklerimi bir düzgün okusaydın keşke. Şu yazdıklarına yanlış dediğim bir nokta yok çünkü. Nereden böyle bir kanıya vardın? Okumadığın için vardın tabii. Yazdığımı okumaya devam edip düzgünce bir anlasaydın bari. Sonra böyle saçma bir yorum yapmazdın.

Ben sana basitçe yırtılma ve kasma durumlarından bahsettim bilmediğini varsayarak. FPS arttıkça tepkime süresi herhalde düşecek. Ne olacaktı? İlk ben öneriyorum rekabetçi oyunlarda FPS'i salın gitsin diye. İlk paragrafta üstüne basarak "V-Sync açmak rekabetçi oyunlar için pek tercih edilmez" diyorum bir de. Sebebi de input lag diye belirtmişim.

Gelmiş bana tepkime sürelerinden bahsediyorsun. Ben de diyorum ki 60HZ destekleyen monitörde, 60FPS üstüne çıkıldığı zaman ekran yırtılmaları başlar. Şimdi senin dediğin ile benim dediğim ne alaka? :) İlk paragraftaki yorumumu anlamamış olman, tamamen okumadığından kaynaklı. Sen tepkimelerden bahsediyorsun, ben farklı bir konuyu ele alıyorum orda. O yüzden konuyu daha fazla uzatmayacağım. Çünkü aynı şeyi konuşmuyoruz. Ben tepkime konularına değinmemiştim. Oyunlarda nasıl sağlıklı görüntü elde edilir ondan bahsetmiştim.

Edit: @Quarit Sanıyorsam yorumumun tamamını okudun. Ve demek istediğimi anladın. Çünkü dediklerinin tersi bir şey söylememiştim :) Kusura bakmadım. Ama baştan yorumumu komple okumamana kırıldım. Çünkü bu yüzden yanlış anlaşılmalar olabiliyor.
 
Son düzenleme:
Dostum yıllarım PC'de geçti. Bana cahil muamelesi yapma. Farklı çözünürlüklerde 3080 ile 3 tane monitör kullanıyorum :) Sen benim anlatmak istediğimi anlamamışsın(okumamışsın). Gelmişsin komik bir şekilde %1 low araştır diyorsun ve troll diyorsun. Dediklerimi bir düzgün okusaydın keşke. Şu yazdıklarına yanlış dediğim bir nokta yok çünkü. Nereden böyle bir kanıya vardın? Okumadığın için vardın tabii. Yazdığımı okumaya devam edip düzgünce bir anlasaydın bari. Sonra böyle saçma bir yorum yapmazdın.

Ben sana basitçe yırtılma ve kasma durumlarından bahsettim bilmediğini varsayarak. FPS arttıkça tepkime süresi herhalde düşecek. Ne olacaktı? İlk ben öneriyorum rekabetçi oyunlarda FPS'i salın gitsin diye. Gelmiş bana tepkime sürelerinden bahsediyorsun. Ben de diyorum ki 60HZ destekleyen monitörde, 60FPS üstüne çıkıldığı zaman ekran yırtılmaları başlar. Şimdi senin dediğin ile benim dediğim ne alaka? :) İlk paragraftaki yorumumu anlamamış olman, tamamen okumadığından kaynaklı. Sen tepkimelere kafayı takmışsın, ben farklı bir konuyu ele alıyorum orda. O yüzden konuyu daha fazla uzatmayacağım. Çünkü aynı şeyi konuşmuyoruz. Ben tepkime konularına değinmemiştim. Oyunlarda nasıl sağlıklı görüntü elde edilir ondan bahsetmiştim.
İlk yaptığın SSD ile alakası olamaz yorumunuda okudum. Benimle "Yılalrım PC'de geçti" gibi şekilde kıyaslamalar yapacaksan eğer, ben de sana Türkiye'de henüz daha Windows 95 yokken bile ben Commodore 64'e kafa ayarı yapıyordum derim ? Kusura bakma dedim bu arada, ve yanlış anlama, ama ararda yanlış bilgi veren insanların yorumlarını dikkate almak istemiyorum. Fakat sen zaman ayırıp yazıyorsun bu güzel bir şey. Anlaşabiliriz sorun yok.
Bu arada "SSD ile alakası olmaz. Akıcı olmamasının sebebi alınan FPS ve monitör ile ilişkilidir."
Bu mesela bana göre yine yanlış bilgi. Şimdi ben normal bir HDD üzerinden yazma ve okuması düşük olan bir oyun oynasam, gerçekten SSD burada alakasız mı kalır ? Yani değişen hiç mi bir şey olmaz ? Bazı konularda detay belirtiyorsun, ama SSD konusunda alaka kurmanın mantık dışı olduğunu söylemeye çalışıyorsun. Ama var. İşlemci, ekran kartı, ve RAM'den sonra disk önemlidir. Windows uyum önemlidir, hatta evin elektrik hattı bile oyunların giriş gecikmesini etkiler. Tabii ki gecikmelerden konuşacağız. Herkes öğrenmeli neyin ne olduğunu. Yanlış anlama önce ki mesajımda belirttim. Windows güncellemeleri Microsofta göre iyileştirmek demektir, yani daha iyi oldu kabaca bir dil kullanırsam. Fakat pratikte bu olmuyor. Bu yüzden bu teknolojilerin sahibi olan firmaların teorik olarak anlattıkları şeyleri pratikte net bir şekilde iyi oluyor diye yorum yapmanı doğru bulmadım. Ben daha çok pratik deneyimci biri olarak kendimi ortaya koyuyorum :D 144Hz monitör sahibi olan herhangi bir kullanıcı Freesync ya da G-Sync yüksek FPS aldığı bir oyunda açık/kapalı denesin. Net diyorum kapalı şekilde oyun her türlü daha iyi. Şunuda ilk mesajımda yazmıştım; eğer ki bir oyunda FPS değeri 60FPS altına düşerse, bu yırtılmalar insanı olumsuz etkiler. En düşük 144Hz bir monitör için diyorum. 60Hz bir monitör zaten her türlü yırtılmaya mahkumdur. Evet burada Vsync 60Hz monitör için iyi olabilir. Fakat sen konuyu daha bir genele vurdun gibi yorum yaptığın için bana yanlış geldi yorumun.

@WTC Kırılma dostum <3 Ben öyle forumlarda birileri bir şey bilmiyor gibisinden düşünerek ego tatmin etmiyorum. Biraz üslubum ters olabilir, ama inan o zihniyette biri değilim. Herkes yanlış bilgi verebilir, ya da burada başka birisi çıkıp ikimizin bilgisini yanlış olarak teyit edebilir, fazla, daha az bilebilir, bu değişir. Ama gerçekten anlayamadım monitör'ün desteklediği Hz değerin üzerine çıkan FPS nasıl yırtılma yapıyor. Ben çoğu edindiğim bilgiyi daha çok pratik deneyimlerime dayanarak edinirim. Ve bu CS:GO oyunu sayesinde çok şey öğrendim :p Neyse seviliyorsun <3 Özür dilerim.
 
@Quarit Anlaşabiliriz tabii. Özür dilemene de gerek yok. Kırıldığım da yok. Yıllarım PC'de geçti çünkü 32 yaşındayım. Bu bir kıyaslama değil. Kendimi bildim bileli PC başındayım yani :) Bu yüzden pratiklere dayanmadan yorum yapıyorum sanma diye söylüyorum. Sen de aynı şekilde olabilirsin. Verdiğim bilgilerin yanlış bir tarafı yok. Hala öyleymiş gibi yorumluyorsun çünkü. Ama değil. SSD veya HDD'ler kasma yapmaz. Takılma yapar sorun olduğu zaman. HDD'lerin RPM hızlarına bağlı olarak oyunlarda dokuları çok geç çizebilirler veya loading ekranlarını bekler durursun. Bundan ötesi olmaz. Özellikle SSD hafızaları dolmaya yakın oldukları zaman takılma yapabilirler. Kasmayla hiç alakası yok SSD ve HDD'lerin. Tamamen yazma/okuma hızına bağlı olarak gelişen durumları var. HDD'den, SSD'ye geçersen sadece yükleme ekranlarını beklememiş olursun. FPS üzerinde etkisini görmezsin.

Şimdi yazdıklarına dikkat ettiğim zaman sen akıcılık kavramını farklı şekilde yorumluyorsun gibime geliyor. Yani akıcılığı tepkime süresi ve hızla bağdaştırmaya çalışıyorsun. Ben ise gözle gördüğümüz smooth, yağ gibi akan estetik olarak film izlercesine oyun oynama durumundan söz ediyorum. Mesela senin dediğin gibi G-Sync kapadığımda 144HZ monitörde ben o ekrana bakmam. G-Sync ile kullanıyorum bütün monitörlerimi. Televizyonumda da 60HZ yenileme olduğu için V-Sync açmadan kesinlikle kullanmam. Çünkü dediğim gibi akıcılıktan kasıt bana göre gözle gördüğümüz o yumuşak kesintisiz akmadır. Sen rekabetçi oyuncu tarzı olarak durumu ele alıyorsun. Bu yüzden sana göre akıcılık tepkime süresinden ibaret oluyor. Sen alabildiğin en yüksek FPS değerlerine çıkmaya çalışıp, gecikme süreni düşürmeye çalışırken, ben ise 144FPS aldığım zaman sırf görüntü ve gördüğüm su gibi akıcılık bozulmasın diye bu FPS yeter diyenlerdenim. İşte bu yüzden farklı dilden konuşmuş oluyoruz. Seninle benim akıcılık kavramımız farklı.

Son soruna cevap vereyim, 60HZ monitörde, 60FPS üstüne çıkarsan ve aşırı dalgalı FPS alırsan yırtılmalar olur. Sonuçta monitör, sana ben 60 kare görüntü yenileme aktarabilirim diyor. Özelliği belli. Nedir bu dalgalar? Mesela 130 alırken pat diye 70 alırsın, hemen ardından 100'e çıkar. Takılma da yapar, ekran yırtılması da yapar. Yani sabit değildir ve FPS aralıkları aşırı geniştir. Fakat 70-80 arası fazla değişken olmayan FPS değeri alırsan yırtılmayı çok fark etmezsin. Çünkü değerler sorun yaratacak kadar uzak aralıklı değildir. Monitörün desteklemediği HZ aralıklarına çıktığın zaman FPS değerlerini birbirine yakın tutmayı hedeflemek lazım kısaca. Yoksa yırtılır. 144HZ monitörlerin toleransı daha fazla. O yüzden büyük dalgalanmalarda yırtılmalar kendini daha az hissedilebilir. Ama yine de olur. Counter oynarken illaki denk gelmişsindir. Eğer FPS'in 900'den pat diye 170'lere düşüyor veya çıkıyorsa. Bu arada Counter harici oyun deneyimlerinde daha fazla yırtılmalara vs. denk gelebilirsin. Sadece Counter üzerinden deneyimlerini aktarman doğru olmaz. Yüzlerce oynadığım oyunun her biri farklı şekilde tepkiler verebiliyordu. Aklında bulunsun :) Konu sahibinin konusu daha fazla kirlenmesin. Bu kadar bilgi alışverişi yeterli :) Yoksa bu konunun sonu olmaz. Çok komplike işlerle dolu bu zımbırtılar. Birbirini tetikleyen çok faktör var.
 
Son düzenleme:
@Quarit Anlaşabiliriz tabii. Özür dilemene de gerek yok. Kırıldığım da yok. Yıllarım PC'de geçti çünkü 32 yaşındayım. Bu bir kıyaslama değil. Kendimi bildim bileli PC başındayım yani :) Bu yüzden pratiklere dayanmadan yorum yapıyorum sanma diye söylüyorum. Sen de aynı şekilde olabilirsin. Verdiğim bilgilerin yanlış bir tarafı yok. Hala öyleymiş gibi yorumluyorsun çünkü. Ama değil. SSD veya HDD'ler kasma yapmaz. Takılma yapar sorun olduğu zaman. HDD'lerin RPM hızlarına bağlı olarak oyunlarda dokuları çok geç çizebilirler veya loading ekranlarını bekler durursun. Bundan ötesi olmaz. Özellikle SSD hafızaları dolmaya yakın oldukları zaman takılma yapabilirler. Kasmayla hiç alakası yok SSD ve HDD'lerin. Tamamen yazma/okuma hızına bağlı olarak gelişen durumları var. HDD'den, SSD'ye geçersen sadece yükleme ekranlarını beklememiş olursun. FPS üzerinde etkisini görmezsin.

Şimdi yazdıklarına dikkat ettiğim zaman sen akıcılık kavramını farklı şekilde yorumluyorsun gibime geliyor. Yani akıcılığı tepkime süresi ve hızla bağdaştırmaya çalışıyorsun. Ben ise gözle gördüğümüz smooth, yağ gibi akan estetik olarak film izlercesine oyun oynama durumundan söz ediyorum. Mesela senin dediğin gibi G-Sync kapadığımda 144HZ monitörde ben o ekrana bakmam. G-Sync ile kullanıyorum bütün monitörlerimi. Televizyonumda da 60HZ yenileme olduğu için V-Sync açmadan kesinlikle kullanmam. Çünkü dediğim gibi akıcılıktan kasıt bana göre gözle gördüğümüz o yumuşak kesintisiz akmadır. Sen rekabetçi oyuncu tarzı olarak durumu ele alıyorsun. Bu yüzden sana göre akıcılık tepkime süresinden ibaret oluyor. Sen alabildiğin en yüksek FPS değerlerine çıkmaya çalışıp, gecikme süreni düşürmeye çalışırken, ben ise 144FPS aldığım zaman sırf görüntü ve gördüğüm su gibi akıcılık bozulmasın diye bu FPS yeter diyenlerdenim. İşte bu yüzden farklı dilden konuşmuş oluyoruz. Seninle benim akıcılık kavramımız farklı.

Son soruna cevap vereyim, ben de pratik deneyimim olmadan yorum yapmıyorum zaten. Bunu baştan söylemiştim :) 60HZ monitörde, 60FPS üstüne çıkarsan ve aşırı dalgalı FPS alırsan yırtılmalar olur. Sonuçta monitör, sana ben 60 kare görüntü yenileme aktarabilirim diyor. Özelliği belli. Nedir bu dalgalar? Mesela 130 alırken pat diye 70 alırsın, hemen ardından 100'e çıkar. Takılma da yapar, ekran yırtılması da yapar. Yani sabit değildir ve FPS aralıkları aşırı geniştir. Fakat 70-80 arası fazla değişken olmayan FPS değeri alırsan yırtılmayı çok fark etmezsin. Çünkü değerler sorun yaratacak kadar uzak aralıklı değildir. Monitörün desteklemediği HZ aralıklarına çıktığın zaman FPS değerlerini birbirine yakın tutmayı hedeflemek lazım kısaca. Yoksa yırtılır. 144HZ monitörlerin toleransı daha fazla. O yüzden büyük dalgalanmalarda yırtılmalar kendini daha az hissedilebilir. Ama yine de olur. Counter oynarken illaki denk gelmişsindir. Eğer FPS'in 900'den pat diye 170'lere düşüyor veya çıkıyorsa. Bu arada Counter harici oyun deneyimlerinde daha fazla yırtılmalara vs. denk gelebilirsin. Sadece Counter üzerinden bilgilerini yorumlamak doğru olmaz. Yüzlerce oynadığım oyunun her biri farklı şekilde tepkiler verebiliyordu. Aklında bulunsun :) Konu sahibinin konusu daha fazla kirlenmesin. Bu kadar bilgi alışverişi yeterli :) Yoksa bu konunun sonu olmaz. Çok komplike işlerle dolu bu zımbırtılar. Birbirini tetikleyen çok faktör var.
Yok hayır konunun kirlendiği yok. Sonuçta bu konu üzerinden konu sahibi dahil başka insanlarda eğer okursa faydalanabilir. Dediğin gibi, ben daha çok gecikmeyi irdeledim, fakat senin anlatmak istediğin akıcılıktanda bahsettim, ve iki farklı ekran görüntüsünü paylaştım bu konu üzerine. FPS değerin çok fazla dalgalanması pek iyi bir şey değil elbette, çünkü bu yukarı aşşağı oynayan değerler olduğu zaman insanın oyun içinde ki reaksiyonlarına olumsuz şekilde yansıyor. Ben CS:GO oyunundan örnek vereyim yine. 900 FPS alan birisi mantıken düşününce 170 FPS'lere düşeceğini sanmıyorum. Böyle geniş bir aralık yaşayan olursa bu oyunun optimasyonu dışında Windows, ya da başka bir sorun ile alakalıdır. Ne bileyim sıcaklık gibi gibi mesela, demek istediğim bu geniş aralıkta FPS oynamaz. Ancak 900'den 400'e inebilir doğru. Bu durumda kötü etkilenir. Bunun için en ideal 900 Max FPS göre 500-550 sabitlemektir. Çünkü sonuçta CS:GO oyununda mesela 500 FPS ile 900FPS arasında fark yok. Ama yukarıda iki uç örnek ekran görüntüsü paylaştığım FPS değerlerinde fark var. Sadece gecikme değil, yırtılma, dalgalanma, mikro kekelemeler, overshot % artması ve daha fazlası. Kısacası kötü. Bu arada harddisk ile bu tarz oyunları oynanmasını önermem. En azından Windows'un kurulu olmadığı iyi sayılabilecek 2. depolama olan bir harddisk üzerinde olabilir. Windows kurulu olan bir HDD üzerinden oyunun haritaları geç açılmasını geçtim, bunu insan bekleyebilir, katlanabilir, ama HDD CS:GO da mikro kekelemelere neden olur genelde. Bu konuda SSD iyidir. Çünkü sıralı yazma değerleri yüksektir, ve mekanik bir şey üzerinden okunarak işlemez. Ben de 83 doğumluyum dostum. 7 yaşımdayken Commodore 64'e kafa ayarı yaparak oyunları açıyordum :p Nintendo, PS1&2 Sega/saturn gibi konsolları ilk çıktığı zamanlar deneyimledim. Windows ile tanışmam XP döneminde 2000 yılında başladı. Keşke PC'ye hiç bulaşmaz olaydım <3 Kendine iyi bak, görüşmek üzere iyi sabahlar...
 

Geri
Yukarı