AhmetAksoy
Kilopat
- Katılım
- 3 Eylül 2014
- Mesajlar
- 3.464
- Çözümler
- 1
Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
Öncelikle ben de Tomb Raider oynadım. 8 GB bellek kullanıyorum. Bilgisayarda gram takılma olmadı. Oyun arka planda açık kaldı saatlerce başka işler yaptım herhangi bir kasılma sorunu olmadı.
Sistem ve sıkıştırılmış bellek yüksek cpu ve ya bellek kullanmıyorsa sorun yok demektir. Sıkıştırılmış belleğin belleği kullanması normal. Sizin gönderdiğiniz görev yöneticisi resmindeki durum normal gibi gözüküyor. Ama çok uçuk değerler görüyorsanız sistemde sorun var demektir. Zaten şu anda sistem dosyalarınızda bozukluk gözüküyor. Belki başka sebeplerden kasılma durumu çıkıyor olabilir.
Şimdi sizin sisteminizde sfc /scannow sorun bulmuş ve çözememiş. Sistem dosyalarının bozulması sürekli hata raporu gönderilmesi ve sistemin yüksek cpu kullanması gibi sonuçlara yol açabiliyor. Sırasıyla bu komutları çalıştırıp sonuçlarını paylaşın.
Sistem dosyalarınızı düzeltmenize rağmen sorun düzelmezse temiz önyükleme ile başlangıca yerleşen programları kaldırıp oyuna girmeyi deneyin. Belki çalışan başka programlar etkiliyordur.
Bu arada Tomb Raider oynadıkça oyunun kendi bellek tüketimi artıyorsa (memory leak) sisteminiz bellek sıkıntısına giriyorsa sıkıştırılmış bellek kullanımı belirli bir yere kadar artacaktır. Sistem ve sıkıştırılmış bellek yüksek cpu kullanmadıkça yüksek bellek kullanmasında bir sakınca yok. Zaten o sistemin getiriliş amacı sabit diske düşen yükü azaltmak. Bellekten sabit diskteki sanal belleğe dosyalar taşınıp geri çekiliyordu. Bu işlem sabit disk ile bellek arasında sürekli veri transferi yapılmasını gerektirdiğinden performans etkileniyordu. Kısacası sıkıştırılmış bellek sistemin performansını arttırmak için getirilmiş bir şey.
Şimdi sizin için oyunu açtım ve izlenimlerimi anlatayım. Oyun 2000 MB civarında bellek kullanıyordu. Oyunu aşağı attım. Oyun şu anda 1366.5 MB bellek kullanıyor. Peki nereye gitti 640 MB bellek? Tabi ki yeni sistemle beraber diske aktarılmak yerine sıkıştırılmış belleğe atıldı. 100 MB civarında olan sıkıştırılmış bellek şu anda 650 MB civarında. Tomb Raider bu verileri silinebilir olarak işaretledi ki buraya taşındı. Zaten silinemez veriyi bellekten silerseniz oyun çökecektir. Silinebilecek veriler önplanda çalışan herhangi bir program belleğe ihtiyaç duyulduğunda varsa sabit diskteki sanal belleğe atılıp yoksa silinip o programa bellek ihtiyacını sağlayacak. Tabi şu anda bellek silinmesine gerek olmadığı için sıkıştırılmış bellek bunu kendi haznesinde saklıyor. Birazdan Tomb Raider açınca tekrar bu verileri sabit diskten almak yerine bellekten hızlıca kazanabilecek. Tekrar baktım şu anda Tomb Raider 889 MB, sıkıştırılmış bellek 924 MB. Siz sıkıştırılmış bellek sebepsiz yere arttı zannediyorsunuz ama aslında onlar Tomb Raider'a ait veriler. Hemen oyuna girince bu değerlerin kazanılmasını beklemeyin. İhtiyaç olduğunda oyun bu verileri kazanacak.
Sistem ve sıkıştırılmış bellek yüksek cpu ve ya bellek kullanmıyorsa sorun yok demektir. Sıkıştırılmış belleğin belleği kullanması normal. Sizin gönderdiğiniz görev yöneticisi resmindeki durum normal gibi gözüküyor. Ama çok uçuk değerler görüyorsanız sistemde sorun var demektir. Zaten şu anda sistem dosyalarınızda bozukluk gözüküyor. Belki başka sebeplerden kasılma durumu çıkıyor olabilir.
Şimdi sizin sisteminizde sfc /scannow sorun bulmuş ve çözememiş. Sistem dosyalarının bozulması sürekli hata raporu gönderilmesi ve sistemin yüksek cpu kullanması gibi sonuçlara yol açabiliyor. Sırasıyla bu komutları çalıştırıp sonuçlarını paylaşın.
Kod:
Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
sfc /scannow
Sistem dosyalarınızı düzeltmenize rağmen sorun düzelmezse temiz önyükleme ile başlangıca yerleşen programları kaldırıp oyuna girmeyi deneyin. Belki çalışan başka programlar etkiliyordur.
Bu arada Tomb Raider oynadıkça oyunun kendi bellek tüketimi artıyorsa (memory leak) sisteminiz bellek sıkıntısına giriyorsa sıkıştırılmış bellek kullanımı belirli bir yere kadar artacaktır. Sistem ve sıkıştırılmış bellek yüksek cpu kullanmadıkça yüksek bellek kullanmasında bir sakınca yok. Zaten o sistemin getiriliş amacı sabit diske düşen yükü azaltmak. Bellekten sabit diskteki sanal belleğe dosyalar taşınıp geri çekiliyordu. Bu işlem sabit disk ile bellek arasında sürekli veri transferi yapılmasını gerektirdiğinden performans etkileniyordu. Kısacası sıkıştırılmış bellek sistemin performansını arttırmak için getirilmiş bir şey.
Şimdi sizin için oyunu açtım ve izlenimlerimi anlatayım. Oyun 2000 MB civarında bellek kullanıyordu. Oyunu aşağı attım. Oyun şu anda 1366.5 MB bellek kullanıyor. Peki nereye gitti 640 MB bellek? Tabi ki yeni sistemle beraber diske aktarılmak yerine sıkıştırılmış belleğe atıldı. 100 MB civarında olan sıkıştırılmış bellek şu anda 650 MB civarında. Tomb Raider bu verileri silinebilir olarak işaretledi ki buraya taşındı. Zaten silinemez veriyi bellekten silerseniz oyun çökecektir. Silinebilecek veriler önplanda çalışan herhangi bir program belleğe ihtiyaç duyulduğunda varsa sabit diskteki sanal belleğe atılıp yoksa silinip o programa bellek ihtiyacını sağlayacak. Tabi şu anda bellek silinmesine gerek olmadığı için sıkıştırılmış bellek bunu kendi haznesinde saklıyor. Birazdan Tomb Raider açınca tekrar bu verileri sabit diskten almak yerine bellekten hızlıca kazanabilecek. Tekrar baktım şu anda Tomb Raider 889 MB, sıkıştırılmış bellek 924 MB. Siz sıkıştırılmış bellek sebepsiz yere arttı zannediyorsunuz ama aslında onlar Tomb Raider'a ait veriler. Hemen oyuna girince bu değerlerin kazanılmasını beklemeyin. İhtiyaç olduğunda oyun bu verileri kazanacak.
Son düzenleme: