Özay Şen
Hectopat
Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
- Meslek
- Amansız Öğrenci
Bu oyunun başlığının Sosyal'de açılmamış olması oldukça garibime gitti. Oyun dünyasını ikiye bölmüş olmasından kaynaklı, gündemi halen meşgul eden bir oyun oldu.
Biliyorsunuz oyunun yapımcısı Hideo Kojima. Kendisi MGS serisiyle oyun dünyasında gizlilik temalı oyunlarda büyük yeniliklere imza atmıştı. Ayrıca hikaye anlatıcılığı konusunda da müthiş işler başarmış birisi. Konami ile yollarını ayırdıktan sonra Sony çatısı altında çalışmaya başlamıştı. Sonunda da ortaya Death Stranding çıktı.
Oyunu uzun uzadıya incelemeye gerek yok. Emin Çıtak, Technopat için çok güzel bir inceleme hazırlamış. Yine de kendi tecrübelerimden yola çıkarak bu oyunu kimin alması, kimin almaması gerektiğine ve iyi-kötü yanlarına hızlıca bakmak isterim.
Death Stranding, elime silahımı alayım sağa sola yaldır yaldır koşup önüme gelen ve hareket eden her şeye sıkayım mantığında oyun oynamayı sevenlere hiç mi hiç hitap etmeyecektir. Oyundaki aksiyon kısmı siz istemediğiniz sürece (Hikayeye bağlı boss savaşları dışında) ağırlık basan bir detay değil. Tüm olayınız iletişimi kopmuş bir dünyayı birbirine bağlayabilmek. Bunu yaparken de şehirlerin ve ufak yerleşimlerin ihtiyaç duyduğu kaynakları taşıyıp korumanız gerekiyor.
Tabii bu oyun için çoğu yerde "Kargo Taşımacılık Simülasyonu" ibaresini görmüş olabilirsiniz. Oyun sadece bunun üzerine konuşlandırılmış değil. Hikayeyi ilerletmek için kullandığı bir araç aslında. Sadece bunun üzerine kurulu olsaydı ETS2'den hiçbir farkı olmazdı.
Peki oyun kimlere hitap ediyor? Şöyle eve gelince birkaç saat ayırıp kafayı boşaltacak, manzara modellemelerine dalıp gidecek, alt metin okumayı seven oyunculara hitap edecektir. Oyunu bitirmem 50 saatimi aldı. Üzerine bir 20 saatlik de keyfi oynama süresi eklemişimdir. Oyuna girince resmen dinginleşiyorum. Aynı hissiyatı No Man's Sky oynarken hissetmiştim. Buna benzetebilirim.
Death Stranding çok ama çok düşük puanları (Bakınız IGN'in 6.8 rezilliği) hak etmiyor. Bu spor oyunlarıyla alakası olmayan bir oyuncunun eline Fifa ya da Madden tutuşturup "KEYİF ALACAKSIN" demekle aynı şey. Basın tarafı olarak empati kurabilmeli ve objektif olabilmeliyiz (Aynı firmanın Fransa şubesi oyuna 9.8 verdi mesela).
Artılar
Müthiş hikaye
Görsel şölen
Yepyeni bir tür ve yepyeni oyun mekanikleri
Yakalama teknolojisinde çığır açılmış
Eksiler
Lineer hikaye oyundaki özgürlüğü zaman zaman kısıtlayabiliyor.
Alt metinleri, yan diyalogları iyi okumak lazım.
Çok uzundu okuyamadım diyenlere: Death Stranding akıllarda yer edinecek, birkaç yıl içerisinde geriye dönüp bakıldığında kültler arasına girmeyi başaracak bir yapım.
Biliyorsunuz oyunun yapımcısı Hideo Kojima. Kendisi MGS serisiyle oyun dünyasında gizlilik temalı oyunlarda büyük yeniliklere imza atmıştı. Ayrıca hikaye anlatıcılığı konusunda da müthiş işler başarmış birisi. Konami ile yollarını ayırdıktan sonra Sony çatısı altında çalışmaya başlamıştı. Sonunda da ortaya Death Stranding çıktı.
Oyunu uzun uzadıya incelemeye gerek yok. Emin Çıtak, Technopat için çok güzel bir inceleme hazırlamış. Yine de kendi tecrübelerimden yola çıkarak bu oyunu kimin alması, kimin almaması gerektiğine ve iyi-kötü yanlarına hızlıca bakmak isterim.
Death Stranding, elime silahımı alayım sağa sola yaldır yaldır koşup önüme gelen ve hareket eden her şeye sıkayım mantığında oyun oynamayı sevenlere hiç mi hiç hitap etmeyecektir. Oyundaki aksiyon kısmı siz istemediğiniz sürece (Hikayeye bağlı boss savaşları dışında) ağırlık basan bir detay değil. Tüm olayınız iletişimi kopmuş bir dünyayı birbirine bağlayabilmek. Bunu yaparken de şehirlerin ve ufak yerleşimlerin ihtiyaç duyduğu kaynakları taşıyıp korumanız gerekiyor.
Tabii bu oyun için çoğu yerde "Kargo Taşımacılık Simülasyonu" ibaresini görmüş olabilirsiniz. Oyun sadece bunun üzerine konuşlandırılmış değil. Hikayeyi ilerletmek için kullandığı bir araç aslında. Sadece bunun üzerine kurulu olsaydı ETS2'den hiçbir farkı olmazdı.
Peki oyun kimlere hitap ediyor? Şöyle eve gelince birkaç saat ayırıp kafayı boşaltacak, manzara modellemelerine dalıp gidecek, alt metin okumayı seven oyunculara hitap edecektir. Oyunu bitirmem 50 saatimi aldı. Üzerine bir 20 saatlik de keyfi oynama süresi eklemişimdir. Oyuna girince resmen dinginleşiyorum. Aynı hissiyatı No Man's Sky oynarken hissetmiştim. Buna benzetebilirim.
Death Stranding çok ama çok düşük puanları (Bakınız IGN'in 6.8 rezilliği) hak etmiyor. Bu spor oyunlarıyla alakası olmayan bir oyuncunun eline Fifa ya da Madden tutuşturup "KEYİF ALACAKSIN" demekle aynı şey. Basın tarafı olarak empati kurabilmeli ve objektif olabilmeliyiz (Aynı firmanın Fransa şubesi oyuna 9.8 verdi mesela).
Artılar
Müthiş hikaye
Görsel şölen
Yepyeni bir tür ve yepyeni oyun mekanikleri
Yakalama teknolojisinde çığır açılmış
Eksiler
Lineer hikaye oyundaki özgürlüğü zaman zaman kısıtlayabiliyor.
Alt metinleri, yan diyalogları iyi okumak lazım.
Çok uzundu okuyamadım diyenlere: Death Stranding akıllarda yer edinecek, birkaç yıl içerisinde geriye dönüp bakıldığında kültler arasına girmeyi başaracak bir yapım.