Rehber AMD sistemde FPS artışı ve performans optimizasyonu için ipuçları ve yöntemleri

@lazye Değerli bilgiler için çok teşekkür ediyorum. Son bir şey sormak istiyorum. Bu oyunları ilk indirmede takılma sorunu NVIDIA kartlarda da geçerli mi? Yoksa sadece AMD'ye özel bir şey mi? Ben mesela NVIDIA bir kartla DirectX11 bir oyuna girdiğim zaman onda da FPS düşmesi yiyorum değil mi?

En ilk oyunu oynadığınızda hangi kart kullanırsan kullan golgendiriricileri yüklemesi lazım ve bu da en ilk başta takılmalara sebebiyet verir bu gayet doğaldır.
 
@lazye Hocam şimdi deneme amaçlı Gears 5 oyununu indiriyorum. DirectX12 tabanlı bir oyun olduğu için ve xbox'da bulduğum için onu seçtim. Bakalım shader cache saçmalığı olacak mı merak ediyorum.
 
Kendi konumda yanlış bilgi vermişim raporladım fakat buraya da yazayım, 4. kısımda verdiğim bilgi sonradan öğrendiğim şekilde yanlış bir şeymiş o kısmı "bilgi işlem" seçeneğine getirmek ekran kartını mining için kullanmak oluyor bu da oyunda FPS düşüşüne sebep oluyor. (işin komiği Valorant'ta garip şekilde belli zamanlarla işe yarıyordu ama Forza'da VRAM kullanımı 4 üstüne çıkıyordu kapatınca 2ye düşmüştü.

Olayın driver ile alakası şu; Full dxnavı optimizasyonu ile alakalı bunu da açıkladım. 23.7.X sürücülerinden sonra AMD tüm RDNA mimarili ekran kartlarında etkinleştirdi bu da DX11 oyunlarında gölgelendirici önbelleği (shader cache) sorununa ve dolayısıyla stutter( donma, kekeleme) problemini getirdi DX12 oyunlarında bir sorun yok. O sebeple;

DirectX 11 apisi içeren oyunları oynuyorsanız hala takılma sttuter sorunları devam edecektir.

DirectX 12 apisi kullanan oyunlarda hiçbir takılma yaşamayacaksınız. Oynadığınız oyunun apisini nette araştırın ona göre bu sürüme geçip geçmeyeceğinize karar verin.

Sadece DX11 apisi kullanan oyunlar oynuyorsanız aşağıdaki ayarları yapın; (örneğin; NFS Heat, CS 2..)


not: DX11 oyunlarının içeren dxnavı optimizasyonunu devre dışı bırakmak için, en son sürücü numarası 24.1.1 veya daha önceki sürücülerde olmasınız eğer 24.2.1. Kullanıyorsanız bu değişiklikleri yapamazsınız.

Eğer DX12 apisi kullanan oyunlar oynuyorsanız hiçbir değişiklik yapmanıza gerek yok. Çünkü; halihazırda adrenalin sürücüsü tamamen sorunsuzdur. (Alan Wake II, avatar fronties pandora...)
Oynadığınız oyunun hangi API kullandığını bulmak için aşağıdaki gibi Google'da küçük bir araştırma yapabilirsiniz.

Eki Görüntüle 2133885

Hocam bu arada bu konudan sonra sizin bu anlattığınız şeyi denedim, şahane bir FPS düşmesi kazandım RX 580'de işe yaramıyormuş.
 
Son düzenleme:
Kendi konumda yanlış bilgi vermişim raporladım fakat buraya da yazayım, 4. kısımda verdiğim bilgi sonradan öğrendiğim şekilde yanlış bir şeymiş o kısmı "bilgi işlem" seçeneğine getirmek ekran kartını mining için kullanmak oluyor bu da oyunda FPS düşüşüne sebep oluyor. (işin komiği Valorant'ta garip şekilde belli zamanlarla işe yarıyordu ama Forza'da VRAM kullanımı 4 üstüne çıkıyordu kapatınca 2ye düşmüştü.

Hocam bu arada bu konudan sonra sizin bu anlattığınız şeyi denedim, şahane bir FPS düşmesi kazandım RX 580'de işe yaramıyormuş.

RX 580 de Fulldxnavi etkin değil ki zaten bir şey değiştirmenize gerek yoktu o ayar RDNA mimarili kartlar için geçerli.
 

Geri
Yukarı