Steam Artık Daha Hızlı!

In Oyun by Berker GüngörLeave a Comment

2004 yılında Half Life 2 ile birlikte piyasaya giren Steam, geçen yıllarla birlikte sadece Valve’in oyun satış kanalı olmakla kalmadı, internet üzerinden oyun satışının kurallarını belirleyen, 30 milyon kullanıcısı olan bir deve dönüştü. Ancak kullanıcı sayısı arttıkça alt yapı da zorlanmaya başladı ve kullanıcılar özellikle hızdan şikayet eder oldular.

Geçtiğimiz gün bir açıklama yapan Steam yetkilileri, hizmetin alt yapısında çok ciddi değişiklikler yaptıklarını bildirdiler. Bu değişikliklerden bazıları hemen hizmete girerken, bazıları da zaman içinde uygulanacak. İlk değişiklik hizmetin kullandığı bant genişliğinin ciddi ölçüde genişletilmesi olmuş, bant genişliği yönetimi de özellikle talebin arttığı yeni oyun çıkış günlerinde artan trafiği karşılamak üzere tasarlanmış. Ayrıca yeni sistemde içerik aktarımı HTTP üzerinden yapılacak, böylece servis sağlayıcıların sunduğu önbellekleme hizmetlerinden de faydalanılarak hız artırılacak.

Ancak belki de en önemli değişikliklerden biri yeni sistemin kullanacağı yama indirme sistemi. Eski sistemde bir oyuna yama çıktığında, yapılan güncelleme ne kadar önemsiz olsa da, Steam üzerinden dev boyutlu veri dosyaları aktarılıyordu. Sonuçta yamanan oyun birkaç kilobaytlık veri dosyasıyla güncellense bile, kullanıcılar bu dosyanın içinde bulunduğu yüzlerce megabaytlık paketleri indirmek zorunda kalıyorlardı. Yeni sistem ise oyuncunun dosyalarına bakacak ve sadece güncellenmesi gereken kısımları gönderecek. Böylece basit bir “.txt” dosyasını güncellemek için yanında tüm doku kaplamalarını da tekrar indirmek gibi bir saçmalıkla uğraşılmayacak. Ancak bu sistem hemen devreye girmiyor, oyun tasarımcılarının da katılımı gerekiyor, o yüzden tamamen oturması zaman alacak.