Company of Heroes 2’nin Kullanıcı Arayüzü Hızlı Bir RTS’ye Yönelik Olacak!

In Oyun by Deniz KocatürkLeave a Comment

Company_of_Heores_2

Relic Entertainment, Company of Heroes 2’nin rahat ve hızlı bir RTS’ye yönelik kullanıcı arayüzüne sahip olacağını açıkladı.

Company of Heroes 2’nin resmi blog sayfasında oyunun yeni kullanıcı arayüzüne ışık tutan bir içerik yayınlandı. Yayınlanan bu içerikte arayüzde yer alacak özellikler hakkında kapsamlı açıklamalar yapılıyor. Yeni arayüzün oyuncuların savaş alanını ve birimleri en rahat ve hızlı biçimde kontrol edebilmeleri için tasarlandığını belirten Relic, ordunuzu kontrol etmek için gerekli olan tüm bilgilerin en temiz şekilde sunulduğunu belirtti. Öz ve anlaşılır bir şekilde gelen yeni tasarımların Company of Heroes’un ilk oyununu arayüzü üzerinde tasarlanıyor.

İlk geliştirme mini harita üzerinde yapıldı. Company of Heroes’dakine benzer olarak yine sınırlar belirgin olacak şekilde tasarlanmış. Ancak bu sefer mini harita üzerinden birimlerinizi bulmak daha kolay olacak. Haritada ilgili bölgelerin işaretlenebilmesi için tuşlar da eklenenler arasında yer alıyor. Mini haritada düşman ve dostları en iyi şekilde ayırt edebilmek için harita üzerindeki pürüzlerin ortadan kalktığını belirten Relic, haritalardaki coğrafik ve taktiksel alanların görünürlülüğünün arttığını belirtti. Mini haritanın hemen sağında seçilen birimlerin dikey olarak görselleri yer alıyor. Bu portrelerde birimlerin sağlık gibi hayati önem taşıyan bilgileri bulunuyor. Bunların yanında tecrübe düzeyleri, rütbeleri, bağlılıkları, aktif yetenekleri gibi birçok yeni özellik var.

Birimlerin profil görsellerinin hemen yanında “Köprü” olarak adlandırılan bölümde, savaş sırasında etkili olabilmesi için kritik ve üçüncül tüm bilgiler referans olarak karşınıza çıkıyor. Metin içeriği şeklinde sunulan bu bilgiler aracılığıyla seçtiğiniz birim hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Bilgi köprüsünün hemen üzerinden oyunda sahip olduğunu kaynaklar yatay olarak yerleştirilmiş. Bu yatay düzen, oyuncuların kaynakların artışını ve azalışını daha kolay kavrayabilmesine olanak veriyor. Aynı zamanda yeni birimlerin yetiştirilmesinde gerekli olan kaynakların karşılaştırılmasını kolaylaştırıyor.

Her araç ve birimin benzersiz bir dekore bölümleri var. Burada her bir birimin sağlığını, kıdemlerini, geliştirmelerini, savaş durumlarını ve diğer bilgileri yer alıyor. Bu dekore bölümler 3 yerde var: oyun içindeki birimlerin üstünde, birimler seçildiğinde oluşan köprüde ve sağ üst köşedeki Global Unit Control bölümünde. Global Unit Control bölümünde piyadeler üst bölümde ve araçlar da altında gösteriliyor. Buradaki diziliş bir sıraya bağlıdır. Anca bu sırayı tekrar düzene sokabilirsiniz. Bu düzen sayesinde saldırı altında olan birimlere hemen geçiş sağlamak için tasarlanmış.

Ekranın sağ alt bölümünde ise Command Card’lar yer alıyor. Command Card’lar, Company of Heroes’da da olduğu gibi seçilen birimlerin yapacağı işlerde kullanılıyor.. Burada her bir karta ulaşabilmek için eklenmiş kısayol tuşlarının olmasının üstünde durulmuş.

Ekranın sağ orta bölümde üst üste Commander Ability’ler dizilmiş. İlk oyunda da olduğu gibi oyun başlamadan önce seçilen komutan yetenekleri sıkıştırılmış bir menüden sökülerek daha açık bir alana yerleştirilmiş.

Company of Heroes 2’de yer alacak olan yeni kullanıcı arayüzü bu şekilde belirtilmiş. Öyle görünüyor ki, Relic Entertainment, oyunculara daha sadeleştirilmiş bir oynanış sağlarken oyun içi aksiyonun tansiyonunu arttırmayı planlıyor.

Company of Heroes 2, Mart 2013’te PC için çıkışını yapacak.

company of heroes 2 kullanıcı arayüzü