Anasayfa Video Kafa Ayarı Kafa Ayarı #39 – Saturn ve Uydusu Titan

Kafa Ayarı #39 – Saturn ve Uydusu Titan

Kafa Ayarı #39 - Saturn ve Uydusu Titan
Kafa Ayarı #39 - Saturn ve Uydusu Titan

Kafa Ayarı’nın yeni bölümünde Saturn’ün ilginç uydusu Titan’ın denizlerine gidiyoruz…

Kışın soğuğu bu denizin soğukluğu karşısında hiç bir şey değil: Kraken Mare isimli deniz -173 derece soğuklukta. Kendisi Titan’da yer alıyor ve NASA’nın yeni projesi Titan’a, Kraken Mare’ye dalacak bir robot denizaltı göndermek. Nükleer denizaltı denildiğinde bizim kafamızda büyük bir denizaltı canlansa da, Mars’a giden Curiosity benzeri bir proje söz konusu.

Biz de Kafa Ayarı’nda Saturn’den Titan’dan ve çok az da antik Yunan mitolojisinden bahsediyoruz. Eskinin titanları ve günümüzün titanları arasında, dev bir uzay keşif projesi…

Sıcak bir içecek eşliğinde iyi seyirler dileriz…

Not: Bahsettiğimiz Android için yıldız haritası uygulamasını burada bulabilirsiniz: Sky Map

Disclaimer: Titan’da boy vermeyin, mesuliyet kabul etmiyoruz.

  • Mehmet Meydan
  • Umut Veren

    Uzaya gidip Kolony kurmaya Karsiyim :D

    Bir kafa ayar icin daha Tessekürler Ederim .

  • Numan Türle

    birde böyle düşünelim çok güzel deniz altı indi indiği gibi o kadar dondurucu ki denizaltının daha suyun dibine inmeden orada donup kaldığını :))

  • Burak ömür

    bahsettiğiniz dizi nasıl yazılıyo bulamadım :D

  • Kemal Çağlar

    Ali abi o uygulamayı söyler misiniz ? Ben biraz gezegenlerle ilgilenirim araştırma yaparım. Teleskop almıştım. Havanın çok güzel olduğu bir akşam yıldız avına çıktım biraz 1 tanesini seçtim en parlak olanı daha rahat gözükür diye. Seçtiğim yıldız değilmiş meğerse satürn’müş. Ama teleskop’um çok iyi bişey olmadığı içinde nokta kadar bir şey gördüm o kadar. Ama satürn’dü eminim etrafındaki simitten anladım :)

  • İntersellar etkisi devam ediyor…

  • Kaan

    ascension

  • Kaan

    bi sonraki kafa ayarında microsoft’u ele alsanız, o kadar işletim sistemini kullanıyoruz nasıl kurulmus bu sirket bi sizin engin bilgilerinize dayanarak dinleyelim. :)

  • Mehmet Meydan
  • Not kısmında uygulamanın adını ve indirme bağlantısını paylaştım. Ücretsiz :)

  • Şevket Yavuz

    Ali abi Kapadokya-Ürgüpten selamlar :)

  • Recep_Baltas

    Daha izlemedik desek :)

  • Recep_Baltas

    Ona göre dayanıklı olacak :)

  • Furkan Karagenç

    birde uzayın en büyük yıldızı olan VY Canis Majorisi konuşsanız haftaya güzel olur… Kısa Bir Not : VY Canis Majoris Dünyanın Yaklaşık Olarak 7.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 (7 Desilyon) Katı :)

  • irfan

    15 tl verip sinemaya gitsem bu hazzı almam.size tavsiyem bu videoyu folyo dan elbise bide akvaryum fanus takın kafaya arka yada uzay posteri asın tekrar çekin.nede güzel anlatıyorsunuz, ALLAH sizi ayırmasın dostluğunuzu bozmasın,

  • İzlememiş olamazsınız…
    Şaşırdım..

  • abdullah yılmaz

    Az önce essentials.pkg hatası diye bir konu açtım sonra baktım ki başlıkta büyük harf yazmamışım düzeltmeye çalıştım ama düzeltemedim mesajımı düzeltebiliyorum ama konu başlığını izin vermiyorsunuz ki düzeltteyim ondan sonra da hata yaptınız diyorsunuz ?

  • Yavuz Fatih Sönmez

    Ya arkadaşlar ben bu programı kullanamadım. Bir türlü başlamıyor Render’a. Grup numarasını girdim o gerisi gelmiyor. İnternette araştırdım herkez programın kullanıcı arayüzünü ve PS3 versiyonundan bahsetmiş. Ya kendimi çok beceriksiz hissediyorum. Yardım edebilecek varmı acaba?

  • Yasin Karaçivi

    Doğrusu “Interstellar” olacak. “Yıldızlar Arası” da deniyor. Mutlaka izleyin Recep Bey. Harika bir film :)

  • burakyesilnarrr

    Bazı gpu modellerine neden titan denildiğini şimdi anladım :-D -173 derece :) acaba cpu larda da titan ismi kullanildimi hiç rastgelmedim ben şimdilik :)

  • milleniumprince

    dizi Ascension

    digitürk de şu an yayınlıyor 3 bölüm oldu. ( Türkçe ve pazartesi günleri 20:00 da).

    http://www.digiturkdilediginyerde.com.tr/Icerik/2000096129/Bilim-Kurgu-Fantastik/Ascension

    önemli not : aslında uzaya giden falan yok :)

  • Goki

    Titan deyince bir heyecan yaptım, o uyduda yaşam olduğuna inanmak istiyorum! :D

  • İsim

    ilk bolümde bırakmıstım

  • İsim

    uzayıda mahvederiz

  • Meric

    Titan ve Ganymede yaninda Mercury ve Pluto pek minik, pek bir sirin kalmislar. Pluto zaten ufacik tefecik. Saka bir yana da ikisi de Mars buyuklugunde devasa “gezegenler”. Tek sanssizliklari Saturn’un cekim alanina girmis olmalari. Dunya Mars arasi bir yerde konumlansalardi 2. bir dunya olusabililirdi muhtemelen.

  • Meric

    3.2 Milyar Km capinda dev bir bebek. Gunes’ten Saturn’e kadar olan alani kapliyor hacim olarak. Yine Saturn dedik. :D

    https://www.wikiwand.com/tr/VY_Canis_Majoris