Anasayfa Makale İncelemeler ASUS STRIX GTX 980 Ti İncelemesi

ASUS STRIX GTX 980 Ti İncelemesi

ASUS’un DirectCU III soğutmalı ve fabrika çıkışlı olarak overclock edilmiş ekran kartı STRIX GTX 980 Ti’ı inceliyoruz.

STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING Kod ismine sahip GTX 980Ti OC DC3 Edition incelememizde kartın teknik özelliklerine ve performansına yakından bakıyoruz.

NVIDIA’nın GTX 970 gibi fiyat/performans konusunda çığır açan bir kartla çıka gelmesinden sonra kimse GTX 980 Ti gibi ikinci bir fiyat/performans mucizesi beklemiyordu. Nasıl olurda üst segmentte yer alan bir kart fiyat/performans kartı olabilir diye sorabilirsiniz. Titan X performansını yarı fiyatına aldığınızda bunu rahatlıkla anlayabiliyorsunuz.

GTX 980 Ti gerçekten güçlü bir kart. ASUS’un bu kırpılmış GM200 GPU’su üzerine inşa ettiği yeni model ise soğutma, performans ve overclock konusunda şimdiye dek incelediğiklerimiz arasında en iyiyi sunuyor. Öyle ki, kartın fabrika çıkışlı overclock edilmiş hali ile Titan X’i rahatlıkla geride bırakabiliyorsunuz.

  • 00:45 – Yeni Auto Extreme üretim teknolojisi ve Super Alloy II bileşenler
  • 01:00 – Titan X’in kırpılmış hali: 980 Ti
  • 01:13 – Fabrika çıkışlı %22 overclock
  • 02:00 – 1440p çözünürlükte, Technopat Test Sistemi üzerinde test edeceğiz
  • 02:49 – Kutuya yakından bakış
  • 03:10 – Kutunun arkasına bakıyoruz
  • 03:45 – Kutu içeriği: Sürücü CD’si, STRIX yapıştırması, kurulum kılavuzu ve çift 6 PIN’i 8 PIN’e dönüştürücü
  • 05:18 – DirectCU III soğutmaya yakından bakıyoruz
  • 06:06 – Isı borularına yakından bakış: 10mm, 8mm ve 6mm ısı boruları
  • 06:37 – LED aydınlatmalı STRIX logosu
  • 06:42 – Arka plaka: GPU Fortifier
  • 07:30 – 8 PIN güç bağlantısı üzerindeki LED göstergeler
  • 07:37 – HDMI 2.0, DisplayPort ve DVI-I görüntü çıkışları
  • 08:02 – PCB’ye yakından bakış: Auto Extreme ile gelen pürüzsüzlük
  • 08:35 – GM200 yongası: 2816 CUDA çekirdeği, 96 ROP ünitesi ve 8 milyar transistör
  • 09:05 – SKHynix GDDR5 bellek modülleri
  • 09:42 – Super Alloy II boğucu bobinler
  • 10:12 – VRM kontrolcü
  • 10:38 – Arka plakayı söküyoruz
  • 11:13 – GPU’ya doğrudan temas eden ısı boruları
  • 11:44 – Ekran kartının montajı
  • 12:22 – 8 PIN PCI Express güç bağlantısının yapılması
  • 12:56 – Test sistemimizin özellikleri: 5960X işlemci ve 16 GB bellek
  • 14:40 – DirectX 12 destekli ekran kartı
  • 15:49 – Gaming Mode, OC Mode ve Silent Mode arasında geçiş
  • 16:48 – Professional Mode üzerinden overclock yapabilme
  • 19:02 – OC Mode ile oyun testlerine başlıyoruz

Oyun Testleri

  • 19:06 – The Witcher 3 1.08.04 Ultra ayarlarda
  • 20:20 – En düşük ayarlarda The Witcher 3
  • 21:58 – 400 Watt civarında sistem güç tüketimi
  • 22:30 – Battlefield 4 1440p Ultra
  • 28:05 – Total War ATTILA Azami Kalite
  • 29:59 – Shadow of Mordor Ultra ayarlarda
  • 31:08 – Mad Max Very High+ ayarlar

Sonuç değerlendirme

  • 34:45 – OC Edition: fabrika çıkışlı overclock
  • 35:20 – Fanların tamamen durabilmesi
  • 35:40 – Hız aşırtma ile Titan X’i geride bırakan performans
  • 37:01 – Üste segmentte fiyat/performans
  • 37:42 – Başarılı DirectCU III soğutması
  • 38:45 – Çok düşük Coil Whine
  • 39:30 – Üst kalite SKHynix bellekler ile 8000 MHz’e overclock etme imkanı

Editörün Seçimi

 

 

  • can seçkin

    Elinize saglık

  • Recep_Baltas

    Teşekkürler :)

  • Emir Dalfidan

    Msi lightning mi, yoksa bu mu ?

  • Talha Uz

    Hiç şüphesiz tartışılmaz Asus ama senin gönlünden ne geçiyorsa

  • disqus_CTA1nFVy7b

    Recep abi son zamanlardır çok az video görüyoruz. (Tatil dönemi durgunluğu vb.) Bu durgunluk dönemi geçici değil mi? :D

  • Talha Uz

    Sessiz çalışaçak derken 60 c yi geçiyor cool wine var Asus kaliteyi düşürmüş msi geçmiş Asus u 5 yıl önce Asus ve msi ın ekran kartlarına baktığımızda açık ara Asus liderdi şimdi sessiz çalışacak derken GPU nun ömrünü azaltıyor Recep ve Ali abi bu sefer hata ettiğiniz Editörün seçimini alamaz cool wine bile çözülmemiş msi bile daha iyi

  • Recep_Baltas

    Epey bir video hazırladık, bilgi musluklarını açacağız :)

  • Recep_Baltas

    70 derecede çalışması GPU ömrü için olumsuz bir etken değil. Videoda GPU’nun 100 dereceye dahi dayanbileceğini belirttik. Kaldı ki daha serin çalışmasını istyorsanız GPU Tweak II ile bunu kolayca ayarlayabilirsiniz. Son olarak Coil Whine da rahatsız edici seviyede değildi.

  • can seçkin

    Bende msi 980 ti 6g gaming var oyun icin de degil ama euro truck 2 de menuler de coil wine o da yapıyor forumlarda konustugum bir arkadasin gigabyte 980 ti g1 var onun oartinda da da coil whine oldugunu soylemisti

  • can seçkin

    Asil 980 ti seahawk yapmislar su sogutmali

  • isa Türk

    Test için teşekkürler.

    konuyla alakası yok ama mecburen buraya yazmak zorundayım

    Yeniden hesap doğrulama e-postası istediğinizden emin misiniz? Daha önce gönderilen hesap doğrulamaları artık geçersiz olacaktır ve bu e-postanıza yeniden bir doğrulama gönderilecektir [email protected]. ama gelmiyor birde benim e-postam [email protected]. değil [email protected] bana yardımcı olursanız sevinirim

  • Recep_Baltas

    Hatalı dediğinizle diğer dediğiniz mail aynı ?

  • Talha Uz

    Yani herkeste var cool wine denen sorun

  • can seçkin

    Yani marka gozetmeksizin herkese cıkabilir

  • Talha Uz

    GPU tweak 2 ile nasıl yapılacağını göstermediniz ben olsam son devirde çalıştırır fanları ses önemli değil ama fala 70 c de çalışıyorsa GPU ve fanın ömrü azalıyorsa çöp bir kart

  • Talha Uz

    Markalar aslında bobinleri metal le kaplasa cool wine çözülür

  • isa Türk

    Recep abi sonunda nokta. var ve bana doğrulama gelmiyor soracağım çok soru var abi nolur yardım edin

  • Recep_Baltas

    Hesabınız doğrulandı.

  • isa Türk

    Çok teşekkür ederim Recep abi adamın dibisin :D

  • Yusuf Demir

    fiyat performans demişsiniz fakat msı r9 fury x 2700tl aradaki 700tl fark az mı sizce? fury x 980 ti ile aynı performansı veriyor ve asıl fiyat performans fury x bana kalırsa yanlış anlamayın ama kartı tavsiye etmeniz yanlış fiyat performans olarak fury x 2700-2600tl civarındayken fury x incelemeside bekliyoruz bu arada

  • Recep_Baltas

    Öncelikle Fury X, GTX 980 Ti ile aynı performansı sunmuyor. İncelediğimiz kart, Fury X’ten 1440p’de %20, 4K’da ise %16 daha yüksek performans sunuyor. Üstelik buna rağmen Fury X daha fazla güç tüketiyor. Uzun vadede fiyat/performans konusunda yine GTX 980 Ti kazanıyor. Fury X incelemeye gelirse onu da inceleriz.

    Ek olarak bu kart 3150 TL. 450 TL daha fazla verip daha yüksek performans ve daha düşük güç tüketimi elde etmek daha mantıklı.

  • ilker kaptan

    Bu kart tier 2 dx12 seviyesini destekliyor ama yinede bendeki gtx 780 ile aynı dx 11.2 sürümüne sahip.Act of agression oyununu dx12 ile açamadım.Api olarak oyun ayarlarında dx11 yazıyor ve değiştirilemiyor.Gerçekten bu kartların dx12 destekli oldugunu anlamanın ve görmenin bir yolu varmı?

  • oğuzhan

    Öncelikle çok güzel bir inceleme olmuş.Çok teşekkürler bu arada asus hayvan gibi sogutma yapmış.Lightninge bile rakip olabilecek düzeyde ama lightning hepsüne bi depük vursa yuvarlar atar

  • oğuzhan

    Dx12 destekli bir oyun geldiginde anlayacagız ak koyunu kara koyunu şuan için sadece deneme sürümünde olan dx12 ile çıkmış ashes of singularity var

  • wellnortkan te

    Isı borularının ana karta yakın olmasının olumsuz bir etkisi olur mu ? @Recep_Baltas:disqus

  • Tristan23

    Recep ağabey selam.
    Abi 900 lira gibi bir rakama 21 ay garantili Zotac Gtx 970 aldım. Abi ekran kartının performans olarak muadillerine oranla hiçbir sıkıntısı yok. Ancak kart %100 yük altında %55 fan devrinde 75 derecede başlayıp 80 dereceye kadar çıkabiliyor. Bu sıcaklık değerleri karta zarar verir mi? Oyunlara oynamaya çekiniyorum birşey olacak diye kısaca bilgi verebilirsen sevinirim abi. Teşekkürler.

  • Bu muazzam ekran kartının en kısa zamanda GTA 5 testinide bekliyoruz :)

  • huseyin murteza

    çok güzel kart ama

  • Konu ile ilgisiz sorular için Technopat Sosyal’de konu açabilirsiniz.

  • Evet Pre- Beta durumda daha Beta bile değil.

  • huseyin murteza

    valla zotac gtx 480 vardı bende kart 90dereceydi normal derecesi
    5seneyi geçti halen çalışıyo yan makinada :)

  • Hüseyin Saatçi

    GTA V incelemesi de yapın abi bu ekran kartı için.

  • huseyin murteza

    bede

  • Recep_Baltas

    Professional Mode altından fan ayarını değiştirebilirsiniz.

  • Recep_Baltas

    Onu da inceleme şansı buluruz umarım :)

  • Recep_Baltas

    Arada mesafe oluyor ama ısı borularının anakarta yakın olduğu kısımda anakart bileşeni olmadığından bir sorun olmaz.

  • Recep_Baltas

    Nova’da 3.150 TL.

  • Recep_Baltas

    Takipte kalın.

  • Talha Uz

    Recep abi bu karta ısı boruları ve GPU arasında termal macun yokmu ? Yoksa siz sildinizmi ?

  • Termal macunsuz ekran kartı olmaz, biz sildik çekirdeği göstermek için.

  • Kemal Can Yalçın

    Abi kartın 4k, sli performansını merakla bekliyoruz :)

  • Talha Uz

    Bolca sürülmüştür dimi ve kalitelimi kurumuşmuydu ıslakmıydı

  • wellnortkan te

    Peki Teşekkürler.

  • Talha Uz

    Merhaba recep abi bu kart Asus sitesinden baktım 375 w çekiyor 4 way SLI ile 1500 w çekecek bana 2000 3000 w PSU önerirmisiniz sistem topluyorum her şey tamamdı Titan x i bunla değiştirdim

  • huseyin murteza

    tamam kızma biz yakın yere baktık ankaradan gelmesi beklemicek insanlar var :)hem oda tuzlu :)
    ve muadil olarak
    http://www.eksenbilgisayar.com/urun/msi-gtx-980-ti-gaming-geforce-gtx-980-6gb-gddr5-384-bit-ekran-karti.aspx
    2963tl nakit :)

  • Talha Uz

    [email protected] Recep abi sana bir soru sora bilir miyim ?

  • Halil İbrahim Eroğlu

    bence ısı borularının okadar dışarıda kalması iyi değil mesela gigagyte’ın g1 modellerindeki soğutmanın bütün boruları içerkde kalıyo ve bence o dahada hoş görünüyo ayrıca onunda 70 derecelerde takılıyo diye biliyorum 980 ti de

  • Halil İbrahim Eroğlu

    amazondan alın abi 2500 e kadar düşüyo herşey dahil

  • anilcan

    Yeni nesil gtx serisine ve intel işlemcilere tahminen kaç ay vardır?

  • Emin Bozgeyik

    Fury X’ in 4k’ da verdiği ısı değerleri de gayet iyi. Sıvı soğutmanın etkisi olsa gerek… :)

  • Sercan Demir

    800-900 TL fark vermek yerine , ben kendi GTX 980 imi O.C yaptım GTX 980 Ti Referans performansı alıyorum.Bu kart atıl kapasiteye doğru kaymış biraz.Fiyatıda tavan olucaktır.

  • Mr.Overclock

    800-900 TL fark vermek yerine , ben kendi GTX 980 imi O.C yaptım GTX 980 Ti Referans performansı alıyorum.Bu kart atıl kapasiteye doğru kaymış biraz.Fiyatıda tavan olucaktır..

  • Seyit Emre Turhan

    Recep abi Intel i5 6600k skylade işlemciyle
    MSI niwidia geforce gtx 960 la 8gb vegance RAM ile birlikte güzel ve akıcı bir şekilde yüksek ayarlarda iyi bir verimlilik alabilirmiyim sorunu cevaplardan çok sevinirim abi ekran kartı 2g modeli olan

  • can seçkin

    herkes de deyok ama her markada çıkabiliyor

  • Erkan Söyük

    Batman: Arkham Knight ve Dead Rising 3 gibi optimizasyon özürlü oyunlarda da kartın performansını görebilseydik keşke.

  • Emir Dalfidan

    Seahawk güzel hoj ama benana.İşin doğrusu seahawk tasarımı kötü o yüzden ben sevemedim.

  • Recep_Baltas

    Görütünün hoş olması bir anlam ifade etmiyor. İşlevsellik önemli olan.

  • Recep_Baltas

    Yeni nesil işlemciler zaten burada. Skylake. GPU’lar ise 2016’da.

  • Recep_Baltas

    Olur da ekran akrtını düşük tutup işlemciyi aşırı üst seviye almış oluyorsun. Skylake sisteme GTX 970 olmalı en azından.

  • Recep_Baltas

    Batman: Arkham Knight için güncelleme gekliyoruz. Oyun güncellenmeden test etmeyeceğiz.

  • Seyit Emre Turhan

    Hmm yani abi işlemciyi düşük tutup ekran kartını yüksek almam lazım peki abi i5 4590 la gtx 970 alsam sence daha iyi mi olur abi usta olan sensin bu işte yada abi AMD FX x8 mi alayim işlemci olarak soruma cevap verirsen sevinirim abi şimdiden teşekkür ederim adamın dibisin

  • Seyit Emre Turhan

    Hmm yani abi işlemciyi düşük tutup ekran kartını yüksek almam lazım peki abi i5 4590 la gtx 970 alsam sence daha iyi mi olur abi usta olan sensin bu işte yada abi AMD FX x8 mi alayim işlemci olarak soruma cevap verirsen sevinirim abi şimdiden teşekkür ederim adamın dibisin
    Yanı abi birini yüksek tutuysan diğerinde yüksek olmalı birbirini dengelemeli. Diyorsun tamam abi anladim ama üsteki soruyu cevaplardan sevinirim abi şimdiden teşekkür ederim

  • Cenk Çakmak

    Öncelikle ellerinize ,nefesinize ve tabiki kesenize sağlık . Bir kaç sorum olucak mümkünse cevaplarsanız sevinirim.
    Monitor modelini öğrenebilirmiyim ?
    I5 2500K işlemciye bu ekran kartı aşırımı kaçar ?(Eğer kaçar ise alternatif ekran kartı öneriniz ?)

  • Pingback: Technopat X99 Test Sistemi V2.0 - Technopat()

  • Pingback: GTX 980 Ti SLI Performans Testi - Technopat()

  • Pingback: GTX 980 Ti SLI GTA 5 Performans Testi - Technopat()

  • Emre

    Merhabalar kartın amazon satış linkini atabilirmisiniz rica etsem. Overclock halini bulamadım.

  • Tam performans alamayabilirsiniz ama kullanılır, i5 tarzı sistemlerle Nvidia tarafında 960 – 970, AMD tarafında 380, 390 ekran kartları daha uygundur.

  • Ferhat

    Merhabalar bu ekran kartı 3D Vision ve G-Sync teknolojilerini destekliyor mu? cevap yazarsanız sevinirim :)

  • Nvidia’nın belirttiğinine göre 3D Vision destekliyor: http://www.geforce.com/hardware/technology/3d-vision/supported-gpus Bizim test ettiğimiz üzere G-Sync de destekliyor.

  • Ferhat

    teşekkür ederim çok kısa bir zaman içinde alacaktım da acil cevap beklediğim için her yere yazdım bu arada videolardaki Recep Bey’le olan diyaloglarınız beni çok güldürüyor özellikle oyun testlerinde :)

  • Ferhat

    linkteki ekran kartlarında TITAN X – 980 TI var haklısınız ancak 980TI DirectCU yani bu sayfadaki modelin resmi yoktu yani kafa karıştırıcı olan acaba bu model 980 TI modeliyle aynı mı algılamam gerekli yoksa ayrı bir ekran kartı olarak mı düşünmeliyim ondan emin olamadım.

  • Pingback: ROG Poseidon Platinum 980 Ti İncelemesi - Technopat()

  • Emre Can Abar

    Recep abi merhaba http://www.sinerji.gen.tr/alisveris-sepetim bu linkteki ürünlerde darboğaz olurmu acaba ?