Anasayfa Haber AMD, Ray Tracing Üzerinde Çalışıyor

AMD, Ray Tracing Üzerinde Çalışıyor

Radeon VII ekran kartlarını tanıtan AMD, Ray Tracing teknolojisi üzerinde de çalıştıklarını duyurdu.

Nvidia’nın RTX serisiyle hayatımıza soktuğu Ray Tracing teknolojisi, oyunlardaki ışık efektlerinin çok daha gerçekçi görünmesini sağlıyor. Gerçek ışık fiziğine benzer şekilde yapılan bu hesaplamalar, çok ciddi bir işlem yükünü de beraberinde getiriyor.

Üst seviye ekran kartlarında bir süredir Nvidia’nın gerisinde kalan AMD, Ray Tracing’i henüz desteklemeyeceklerini fakat gelecekteki modellerinde bu teknolojiye yer vereceklerini açıklamıştı. Şimdi de şirketin CEO’su Lisa Su, Ray Tracing üzerine çalışmalarını sürdürdüklerini açıkladı.

Ray Tracing’in hem yazılım, hem donanım tarafında çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Lisa Su, bu teknolojinin oldukça önemli olduğunu dile getirdi. CES 2019’ta Nvidia CEO’su Jensen Huang ile ufak çaplı laf atışması yaşayan Su, AMD’nin yalnızca tek teknolojiye odaklanmadığını söyledi.

AMD’nin Ray Tracing destekli ekran kartlarının ne zaman hazır olacağı henüz bilinmiyor. Şirket bu konuda çok da aceleci davranmıyor gibi görünüyor. Henüz bu teknolojiyi destekleyen pek fazla oyunun olmaması da bunda rol oynuyor olabilir.

 

Bir yorum

  1. Bende henüz ray tracing teknolojisinin oyuncular üzerinde bir etkisinin olmadığına inanıyorum. DLSS teknolojisi bence daha önemli oyuncular için. Oyunun aksiyonundan o yansımalara odaklanmıyorsunuz zaten bir kere fark etseniz bile bir daha fark etmeyeceğiniz bir özellik. Tabiki ilgi çekmiyor diye önemsiz mi? Değil! Bu teknoloji çok ileride göreceğimiz gerçeğe çok yakın grafiklerin oluşturulması için gerekli olan teknoloji bütününden bir parça. Bu gibi teknolojiler gelişecek daha çok zaman var.

Bir yanıt bırak

Please enter your comment!
Please enter your name here

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Exit mobile version