Radeon RX 5700 ve RX 5700 XT ekran kartlarının sunduğu özelliklere bakıp oyun performansını inceledik.
Radeon RX 5700 serisi ekran kartları satışa sunuldu yazımızda sizlerle RX 5700 serisinin genel özelliklerinden ve fiyatlarından bahsetmiştik. Artık bu serinin özellikleri hakkında detaylı bilgiye ve test sonuçlarına sahibiz. Yeni Radexon RX 5700 serisi grafik kartları RDNA mimarisine ve 7nm üretim teknolojisine sahip.
RX 5700 serisi grafik kartlar yeniden tasarlanmış işlem birimlerine sahip ve bu sayede saat hızı başına 1.25 kat, Watt başına da 1.5 kat daha yüksek performans sunuyor. Yeni grafik kartları; alan derinliği, bulanıklık efektleri, hacimsel aydınlatma gibi görsel efektler için daha iyi performans sunuyor ve çok katmanlı ön bellek yapısı ile birlikte gecikmeleri azaltıyor ve oyun tepkisini arttırıyor.
RX 5700 serisi iki sürüm olarak piyasaya çıktı:
AMD Radeon 5700 XT | AMD Radeon 5700 | |
Mimari | Navi | Navi |
Üretim | 7 nm | 7 nm |
Transistör Sayısı | 10.3 milyar | 10.3 milyar |
Yonga Boyutu | 251 mm2 | 251 mm2 |
İşlem Üniteleri | 40 | 36 |
İşlem Gücü | 9.75 TFLOP | 7.95 TFLOP |
GDDR6 Bellek | 8 GB | 8 GB |
Bant Genişliği | 448 GB/s | 448 GB/s |
Bellek Arayüzü | 256-bit | 256-bit |
Maksimum Frekans | 1905 MHz | 1725 MHz |
Oyun Frekansı | 1755 MHz | 1625 MHz |
Taban Frekans | 1605 MHz | 1465 MHz |
Güç Tüketimi | 225 W | 185 W |
RDNA Mimarisi
Yeni RDNA mimarisi, yüksek performanslı ve verimli oyunculuğun yeni nesli için tasarlandı. Sıfırdan tasarlanan mimari 7 nm üretim teknolojisiyle birlikte eski 14 nm grafik işlemcilere göre saat başına 1.25 kat daha fazla performans sunuyor. AMD grafik işlemciler için geçerli olan GCN (Graphics Core Next) mimari talimatlarıyla uyumluluk korunurken, yeni mimari programlanabilirlik ve verimlilik için optimize edildi.
Çok katmanlı ön bellek yapısı gecikmeleri, veri hareketlerini, güç gereksinimini azaltıyor ve güçlü bir ölçeklenebilirliğe sahip. GDDR6 bellek ve PCI Express 4.0 desteği ile birlikte RDNA mimarisi yeni nesil oyunlar için hazır.
GDDR6 Bellek
GDDR6 teknolojisi, GDDR5 ile kıyaslandığında %60 daha iyi güç başına performans sunuyor ve 448 GB/saniye bant genişliğine sahip.
PCI Express 4.0
PCI Express 4.0 desteği sayesinde 16 GT/saniye iş hacmi sunuluyor ve PCI Express 3.0 ile kıyaslandığında iki katı bant genişliğine olanak tanınıyor. Bu sayede yeni nesil oyunculuğun ve içerik üreticilerinin ihtiyaçlarına cevap veriliyor.
AMD Ryzen 3000 serisi işlemcilerle RX 5700 grafik kartları birlikte kullanıldığında, 8K bir video oynatılırken PCI Express 4 sayesinde bir önceki standartlara göre 1.67 kat daha fazla FPS elde edilebiliyor.
Radeon Medya Motoru
Radeon Medya Motoru sayesinde performans kaybı yaşamadan video izleyebilir ya da yayın yapabilirsiniz. H.264, H.265, VP9 (sadece çözme) codec desteği sunan RX 5700 serisi grafik kartları donanım hızlandırmasına sahip kodlama ve çözme yeteneklerine sahip.
VP9 | H.264 | H.265 | |
Çözme | 4K90, 8K24 | 1080p600, 4K150 | 1080p360, 4K90, 8K24 |
Kodlama | — | 1080p360, 4K90 | 1080p360, 4K60 |
Radeon Görüntü Motoru
144 Hz ve üzeri 4K HDR ya da 8K HDR çözünürlük sunan yeni nesil ekranlar için renk derinliği, çözünürlük, yüksek FPS ve yenileme hızları sunabilecek DisplayPort 1.4 ve Display Stream Compression desteği bulunuyor.
Radeon Yazılım Özellikleri
Radeon Görüntü Keskinleştirme (RIS)
Günümüz oyunlarında genellikle TAA, FXAA gibi efektler, nesnelerin kenarlarındaki kırıkları önlemek için yumuşatıyor. Bu efektler kenarların kalitesi ve performansı arasında bir denge kurulmasını sağlıyor ancak tüm sahnede yer yer bulanıklığın oluşmasına sebep oluyor. Yüksek çözünürlüğe ve yüksek piksel yoğunluğuna sahip monitörlerin yaygınlaşmasıyla birçok oyuncu daha iyi FPS değerleri için çözünürlüğü düşürmeyi tercih ediyor. Bu yüzden de bulanıklık artıyor ve resim daha da yumuşaklaşıyor.
RIS, Radeon Adrenalin 2019 sürümünde yer alıyor ve oyun içi görsellerin keskinliğinin geri kazanılmasını sağlıyor. RIS, oyun geliştiricileri için oluşturulan FidelityFX yazılımının işlem sonrası efektleri arasında yer alan karşıtlık uyumlu keskinleştirme algoritmasını (CAS) temel alıyor. Ancak her oyun içerisine bütünleştirilmesi gerekmiyor. Bunun yerine RIS, DirectX 9, DirectX 12, Vulkan API’lerini kullanan geniş yelpazedeki oyunlarda çalışıyor. RIS özelliği şu an için HDR renk modlarını desteklemiyor.
RIS, karşıtlığa bağlı olarak keskinleştirme işlemini temel alan algoritmayı kullandığı için içerideki nesnelerin detaylarını ortaya çıkarırken yüksek karşıtlığa sahip detaylara dokunmuyor. Üstelik diğer keskinleştirme yöntemlerinde ortaya çıkan ışık halkası oluşumu gibi istenmeyen etkiler de oluşmuyor. Üstelik yüksek karşıtlığa sahip kenarlara zarar vermediği için de bir oyun içerisinde kullanılan her türlü kırıklık önleyici efekt ile birlikte kullanılabiliyor ve başarılı sonuçlar elde ediliyor.
Radeon GPU ölçekleme özelliğiyle birlikte kullanıldığındaysa RIS, oyuncuların performansı optimize etmek için düşük çözünürlükte oyun oynarken de detaylı bir tam ekran deneyimi yaşamasını sağlıyor.
RIS özelliğini etkinleştirmek için AMD Radeon ayarlarına girin ve Ekran sekmesi altında yer alan kısımdaki Radeon Görüntü Keskinleştirme ve GPU ölçekleme seçeneklerini etkinleştirin. AMD tarafından bu iki ayarın birlikte kullanılması tavsiye ediliyor.
İşlem sonrası keskinleştirme özelliğine sahip monitörlerin de piyasada olduğuna dikkat çeken AMD, iyi sonuçlar elde edilmesi için monitör ayarlarından bu özelliklerin devre dışı bırakılmasını tavsiye ediyor.
Özellikle 4K monitöre sahipseniz ve oyunlarda daha iyi FPS değerleri elde etmek istiyorsanız GPU ölçekleme ve RIS özelliğini birlikte kullanabilirsiniz. Oyun ayarlarına girdiğiniz zaman çözünürlüğü 2560×1440 ya da 3200×1800 olarak değiştirdikten sonra oyun ayarlarını yükseğe alıp TAA ve diğer kırıklık önleyici efektleri aktif hale getirebilirsiniz. HDR renk modlarını etkinleştirmediğinizden emin olun.
Rakip çözümlerin aksine RIS, oyun çözünürlüğü üzerinde tam kontrol sağlanmasına ve görüntü kalitesi ile performans arasındaki dengenin ayarlanmasına olanak tanıyor. Aşağıdaki grafikte çeşitli oyunlarda 4K çözünürlük yerine 2560×1440 çözünürlükte RIS ve GPU ölçekleme özelliklerinin kullanılmasıyla elde edilen FPS değerlerini görebilirsiniz.
Radeon Anti-Lag
Radeon Anti-Lag tepki süresini azaltmak üzere tasarlandı. Bu tepki süresi fareye tıkladıktan ya da bir tuşa bastıktan sonra ekranda değişiklik elde edene kadarki süreyi ifade ediyor. Tepki gecikmesi giriş aygıtlarından monitörlerin kendisine kadar birçok sebepten etkilenebiliyor. Radeon Anti-Lag özelliği ise yazılımla birlikte kontrol edilebilen faktörü yani oyun ile grafik sürücüsü arasındaki etkileşimi hedef alıyor.
Oyunlar, animasyon çerçevelerini oluşturmak için CPU üzerinde yapılan işle GPU üzerinde yapılan işi eşleştirir. CPU işleri yapmaya ilk olarak başlar ve GPU’nun işini bildirir. Çoğu senaryoda, GPU iş yükü performans üzerinde dar boğaz oluşturur. Bu durumda CPU, GPU’nun işinden bir çerçeve daha önde çalışır ve toplamda iki çerçeve gecikmeye sebep olur.
Farenin tıklanmasından (gerekli CPU işi başlar) ekranda cevap elde edilmesine kadar (GPU tarafından oluşturulur) geçen süre, GPU’nun iki ya da daha fazla çerçeveyi işlemesi için gereken süre kadar uzayabilir. 60 FPS için bu gecikme 33.3 milisaniyedir. (16.7 milisaniye x 2 çerçeve) Bu süreyi test etmek için bu bağlantıdan indirebileceğiniz OCAT yazılımını kullanabilirsiniz.
Radeon Anti-Lag özelliği, CPU işi üzerindeki hız denetimini dinamik olarak ayarlar ve GPU işi ile daha uyumlu çalışmasını sağlar. Böylelikle teorik olarak gecikmeyi neredeyse bir tam çerçeve kadar azaltarak oyunlarda hızlı tepki elde etmenizi sağlar. Hareketlerinizle ekranda gözüken sonuç arasında daha iyi bir bağlantı sağlanır.
AMD, Radeon Anti-Lag özelliğinin FPS değerleri üzerinde ufak bir olumsuz etki yapabileceğini de belirtiyor. Bu yüzden ekran kartları için yapılacak genel testlerin bu özelliğin devre dışı bırakarak yapılmasını öneriyor.
Radeon Anti-Lag özelliği, yeni AMD GPU veya APU’ları ile birlikte DirectX 11 oyunlarında çalışıyor. Radeon RX 5700 serisi ile birlikte bu özellik aynı zamanda DirectX 9 oyunlarıyla da uyumlu. Özelliği kullanmak için Radeon ayarlarına girdikten sonra “Oyun” sekmesi altındaki Radeon Anti-Lag özelliğini etkinleştirin.
Radeon Anti-Lag özelliğini etkinleştirmek için ALT+R tuş kombinasyonunu da kullanabilirsiniz. Radeon Overlay menüsü açılacak ve pencerede yer alan “Game Dynamics” menüsü içerisinden Radeon Anti-Lag seçeneğini etkinleştirebilirsiniz.
Ayrıca bu özelliği ALT+L tuş kombinasyonunu kullanarak kolaylıkla etkinleştirebilir ya da devre dışı bırakabilirsiniz. Bu kombinasyonu kullandığınızda etkinleştirme (yükselen tonlarda bir dizi ses) ve devre dışı bırakma (üç beep) sesi de duyacaksınız.
Radeon Anti-Lag özelliğinden maksimum faydayı elde etmek için Radeon FreeSync ve benzeri teknolojileri etkinleştirin, 120 Hz veya daha iyi yenileme hızına sahip bir monitör kullanın, Vsync özelliğini devre dışı bırakın ve oyunları çerçeveli modda değil de tam ekran modunda çalıştırın. Ayrıca özelliğin asıl faydalarını yukarıda bahsettiğimiz GPU’nun gecikme ortaya çıkardığı durumlarda görebilirsiniz. Bu yüzden yüksek çözünürlükleri ve yüksek ayarları deneyebilirsiniz.
Radeon Chill
Radeon Chill, oyunculara aynı oyun deneyimini sunarken fazla GPU güç tüketimini azaltmaya yarayan bir yazılımdır. Radeon Chill algoritması, giriş aygıtlarını takip ederek oyun sırasında hızlı hareketlerin yapıldığı sahneleri belirler. Eğer kullanıcı sabit duruyorsa ve ekran da genellikle hareketsizse Radeon Chill, FPS değerlerini daha düşük değerlere çekerek güç tasarrufu sağlar. Kullanıcı hareket etmeye başladığında ya da sahne ile etkileşime girdiğinde Radeon Chill, anında karşılık vererek FPS değerlerini arttırır ve akıcılığı korur.
Radeon Chill özelliğinin tepkileri çok hızlı olduğu için oyun deneyimi sırasında bir şey fark etmek oldukça güçtür. Zaten bu özellik de kullanıcıların oyun deneyimi üzerinde herhangi bir olumsuz etki olmaması üzerine tasarlanmıştır. Radeon yazılımının yeni sürümüyle birlikte Radeon Chill, birincil ekranın yenileme hızına bağlı olarak FPS hedeflerini otomatik olarak ayarlıyor. Böylelikle animasyonlar daha akıcı oluyor ve mümkün olduğunda daha fazla güç tasarrufu sağlanıyor.
Önceki sürümlerde Radeon Chill, tüm ekranlar için 70 ve 144 FPS statik değerlerini kullanıyordu. Şimdi örneğin 60 Hz bir ekranda Radeon Chill, 30 ve 60 FPS aralıklarını belirleyerek ekranın yenileme hızına göre daha iyi bir uyumluluk sağlıyor. Daha sıkı aralıklar kullanıldığında ek güç tasarrufu sağlanıyor ve ısı üretimi azaltılıyor.
Radeon Chill özelliğini etkinleştirmek için Radeon ayarlarına girin ve “Oyun” sekmesi altından “Profil Grafikleri” menüsüne girin. Burada yer alan “Chill FPS” seçeneğini etkinleştirin. Seçeneği etkinleştirdiğiniz zaman ekranda FPS değer aralıklarını göreceksiniz. İsterseniz bu aralıkları değiştirebilirsiniz.
Radeon Anti-Lag özelliğini etkinleştirmek için ALT+R tuş kombinasyonunu da kullanabilirsiniz. Radeon Overlay menüsü açılacak ve pencerede yer alan “Game Dynamics” menüsü içerisinden Radeon Chill seçeneğini etkinleştirebilirsiniz. Ek olarak F11 tuşunu kullanarak da hızlıca bu seçeneği etkinleştirebilir ya da devre dışı bırakabilirsiniz.
Radeon Chill özelliğinin faydası oyundan oyuna ve sistemin performansına göre değişiyor. Özellikle FPS oranlarının yüksek olduğu ve daha rahat GPU yüküne sahip eSpor oyunlarında en iyi güç tasarrufu elde ediliyor. Özelliğin devrede olup olmadığını grafik kartınızın fan sesinden de anlayabilirsiniz.
AMD Resmi Performans Testleri
Radeon RX 5700 serisi önceki nesillere göre epey bir performans artışı sunuyor. 1080p çözünürlükte; Radeon RX 5700 XT ile GTX 1070 Founders Edition, GTX 970, RX Vega56, R9 390X grafik kartlarının çeşitli oyunlardaki karşılaştırmasını aşağıdaki tabloda görebilirsiniz.
Oyun | API | Ayarlar | Radeon RX 5700 XT | vs 1070 Founders Edition | vs 970 | vs Vega56 | vs 390X | Radeon RX Vega 56 | Radeon R9 390X | GTX 1070 Founders Edition | GTX 970 |
Assasins’s Creed Odyssey | DX11 | Ultra High | 73.0 | +%40 | +%128 | +%30 | +%115 | 56.0 | 34.0 | 52.0 | 32.0 |
Battlefield 5 | DX11 | Ultra | 165.7 | +%75 | +%136 | +%36 | +%148 | 121.5 | 66.7 | 94.8 | 70.2 |
Call of Duty: Black Ops 4 | DX11 | Very High | 205.3 | +%45 | %+127 | +%30 | +%111 | 158.4 | 97.3 | 141.3 | 90.6 |
Deus Ex: Mankind Divided | DX11 | High | 133.0 | +%48 | +%113 | +%35 | +%103 | 98.3 | 65.6 | 90.1 | 62.4 |
Devil May Cry 5 | DX11 | Ultra | 232.9 | +%43 | +%106 | +%26 | +%106 | 185.3 | 112.8 | 163.0 | 112.8 |
Dirt Rally 2 | DX11 | Ultra | 107.3 | +%58 | +%146 | +%44 | +%186 | 74.5 | 37.6 | 67.8 | 43.6 |
The Division 2 | DX12 | High | 147.68 | +%54 | +%197 | +%29 | +%106 | 114.54 | 71.85 | 95.64 | 49.73 |
F1 2018 | DX11 | Ultra High | 138.0 | +%52 | +%123 | +%37 | +%130 | 101.0 | 60.0 | 91.0 | 62.0 |
Far Cry 5 | DX11 | Ultra | 130.3 | +%27 | +%95 | +%17 | +%104 | 111.0 | 64.0 | 103.0 | 67.0 |
Far Cry New Dawn | DX11 | Ultra | 115.8 | +%18 | +%68 | +%8 | +%76 | 107.0 | 66.0 | 98.0 | 69.0 |
Final Fantasy 15 | DX11 | Standart | 120.4 | +%33 | +%90 | +%37 | +%102 | 88 | 60 | 90 | 64 |
Forza Horizon 4 | DX12 | Ultra | 157.5 | +%67 | +%172 | +%30 | +%128 | 121.4 | 69.1 | 94.3 | 57.9 |
Hitman 2 | DX11 | Ultra | 109.4 | +%15 | +%99 | +%12 | +%146 | 97.8 | 44.4 | 94.7 | 54.9 |
Metro Exodus | DX12 | Ultra | 86.9 | +%49 | +%131 | +%32 | +%110 | 65.8 | 41.4 | 58.4 | 37.7 |
Middle Earth : Shadow of War | DX11 | Ultra | 117.7 | +%50 | +%146 | +%33 | +%132 | 88.2 | 50.8 | 78.3 | 47.9 |
Monster Hunter World | DX11 | High | 149.0 | +%66 | +%143 | +%37 | +%108 | 109.0 | 71.7 | 89.5 | 61.2 |
Resident Evil 2 | DX11 | Max | 139.5 | +%52 | +%124 | +%32 | +%107 | 106.0 | 67.5 | 91.9 | 62.4 |
Shadow of the Tomb Raider | DX12 | Highest | 122.7 | +%53 | +%132 | +%36 | +%102 | 90.3 | 60.7 | 80.0 | 52.9 |
Sid Meier’s Civilization 6 | DX12 | Ultra | 121.3 | +%36 | +%119 | +%32 | +%110 | 91.7 | 57.8 | 89.0 | 55.3 |
Strange Brigade | Vulkan | Ultra | 167.3 | +%57 | +%138 | +%30 | +%100 | 129.0 | 83.8 | 106.3 | 70.4 |
Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands | DX11 | Ultra | 73.5 | +%39 | +%106 | +%39 | +%107 | 52.9 | 35.5 | 53.1 | 35.7 |
Total War : Warhammer 2 | DX11 | Ultra | 91.1 | +%33 | +%101 | +%40 | +%144 | 65.1 | 37.3 | 68.3 | 45.3 |
The Witcher 3 | DX11 | Ultra | 118.8 | +%55 | +%130 | +%38 | +%132 | 86.4 | 51.2 | 76.5 | 51.6 |
Wolfestein II : The New Colossus | Vulkan | Mein Leben | 204.6 | +%49 | +%228 | +%21 | +%101 | 169.5 | 102.0 | 137.1 | 62.4 |
World War Z | Vulkan | Ultra | 188.2 | +%77 | +%159 | +%26 | +%106 | 149.2 | 91.2 | 106.3 | 72.7 |
Apex Legends | DX11 | Ultra High | 175.1 | +%57 | +%133 | +%39 | +%125 | 126.4 | 77.9 | 111.6 | 75.0 |
Fortnite | DX11 | Epic | 136.5 | +%27 | +%97 | +%40 | +%122 | 97.8 | 61.6 | 107.6 | 69.4 |
Overwatch | DX11 | Epic | 236.1 | +%30 | +%98 | +%40 | +%117 | 168.9 | 108.6 | 182.2 | 119.3 |
PUBG | DX11 | Ultra | 149.1 | +%47 | +%109 | +%36 | +%114 | 109.6 | 69.5 | 101.1 | 71.4 |
Tom Clancy’s Rainbow Six Siege | DX11 | Ultra | 296.5 | +%51 | +%122 | +%39 | +%114 | 213.3 | 138.4 | 196.3 | 133.5 |
Radeon RX 5700 serisi özellikle yüksek çözünürlüklerde daha iyi performans sunması için tasarlanmıştır. Aşağıdaki tabloda 2560×1440 çözünürlükte; Radeon RX 5700 XT ile RTX 2070 referans kartı ve daha pahalı RTX 2070 Founders Edition arasındaki karşılaştırmayı görebilirsiniz.
Oyun | API | Ayarlar | Radeon RX 5700 XT | vs 2070 Founders Edition | vs 2070 | GTX 2070 Founders Edition | GTX 2070 |
Assasins’s Creed Odyssey | DX11 | Ultra High | 56.0 | %+4 | %+6 | 54.0 | 53.0 |
Battlefield 5 | DX11 | Ultra | 114.1 | %+21 | %+26 | 94.0 | 90.8 |
Call of Duty: Black Ops 4 | DX11 | Very High | 141.5 | %+13 | %+17 | 125.3 | 120.9 |
Deus Ex: Mankind Divided | DX11 | High | 89.7 | %+6 | %+9 | 84.8 | 82.3 |
Devil May Cry 5 | DX11 | Ultra | 161.0 | %+2 | %+6 | 157.3 | 151.3 |
Dirt Rally 2 | DX11 | Ultra | 76.7 | %+9 | %+14 | 70.1 | 67.3 |
The Division 2 | DX12 | High | 75.64 | %+5 | %+9 | 72.35 | 69.29 |
F1 2018 | DX11 | Ultra High | 109.0 | %+8 | %+12 | 101.0 | 97.0 |
Far Cry 5 | DX11 | Ultra | 101.0 | %+4 | %+6 | 97.0 | 95.0 |
Far Cry New Dawn | DX11 | Ultra | 97.0 | %+5 | %+7 | 92.0 | 91.0 |
Forza Horizon 4 | DX12 | Ultra | 123.0 | %+49 | %+51 | 82.8 | 81.7 |
Metro Exodus | DX12 | Ultra | 66.9 | %+14 | %+18 | 58.5(DX11) | 56.8(DX11) |
Middle Earth : Shadow of War | DX11 | Ultra | 78.4 | %-4 | %-1 | 81.8 | 79.3 |
Monster Hunter World | DX11 | High | 93.9 | %+10 | %+14 | 85.2 | 82.6 |
Rage 2 | Vulkan | Ultra | 77.0 | %-4 | %-1 | 80.4(DX11) | 76.3(DX11) |
Resident Evil 2 | DX11 | Max | 90.5 | %+2 | %+6 | 88.3 | 85.4 |
Shadow of the Tomb Raider | DX12 | Highest | 82.5 | %+7 | %+10 | 77.3 | 74.7 |
Sid Meier’s Civilization 6 | DX12 | Ultra | 96.5 | %+10 | %+11 | 87.6 | 86.9 |
Strange Brigade | Vulkan | Ultra | 119.9 | %+1 | %+4 | 119.1 | 114.8 |
Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands | DX11 | Ultra | 57.2 | %+12 | %+15 | 50.9 | 49.9 |
Total War : Three Kingdoms | DX11 | Ultra | 61.0 | %-7 | %-3 | 65.3 | 63.2 |
Total War : Warhammer 2 | DX11 | Ultra | 62.4 | %-1 | %+1 | 63.0(DX11) | 61.5(DX11) |
The Witcher 3 | DX11 | Ultra | 84.4 | %+5 | %+8 | 80.6 | 78.0 |
Wolfestein II : The New Colossus | Vulkan | Mein Leben | 143.2 | %0 | %+4 | 142.5 | 137.1 |
World War Z | Vulkan | Ultra | 124.1 | %+29 | %+31 | 96.2 | 95.0 |
Apex Legends | DX11 | Ultra High | 125.8 | %+9 | %+13 | 115.2 | 111.6 |
CS:GO | DX11 | Ultra | 274.3 | %-3 | %-3 | 284.0 | 282.6 |
DOTA 2 Reborn | DX11 | Ultra | 250.5 | %0 | %0 | 249.5 | 249.9 |
Fortnite | DX11 | Epic | 85.5 | %-11 | %-4 | 95.9 | 88.7 |
Overwatch | DX11 | Epic | 167.1 | %+6 | %+11 | 157.4 | 151.2 |
PUBG | DX11 | Ultra | 101.9 | %+2 | %+6 | 99.7 | 96.1 |
Rocket League | DX9 | High | 249.5 | %0 | %0 | 248.9 | 248.4 |
Tom Clancy’s Rainbow Six Siege | DX11 | Ultra | 189.5 | %+1 | %+5 | 187.0 | 180.5 |
World of Warcraft : Battle For Azeroth | DX12 | 10 | 143.0 | %-1 | %+1 | 143.8 | 141.0 |
1440p çözünürlükte; Radeon RX 5700 ile RTX 2060 Founders Edition arasındaki karşılaştırmayı da aşağıdaki tabload görebilirsiniz.
Oyun | API | Ayarlar | Radeon RX 5700 | vs 2060 Founders Edition | GTX 2060 Founders Edition |
Assasins’s Creed Odyssey | DX11 | Ultra High | 48.0 | %-2 | 49.0 |
Battlefield 5 | DX11 | Ultra | 101.8 | %+28 | 79.6 |
Call of Duty: Black Ops 4 | DX11 | Very High | 122.1 | %+14 | 106.9 |
Deus Ex: Mankind Divided | DX11 | High | 79.7 | %+11 | 72.0(DX11) |
Devil May Cry 5 | DX11 | Ultra | 143.0 | %+7 | 134.0 |
Dirt Rally 2 | DX11 | Ultra | 68.1 | %+15 | 59.3 |
The Division 2 | DX12 | High | 85.2 | %+13 | 75.3 |
F1 2018 | DX11 | Ultra High | 85.3 | %+5 | 81.0 |
Far Cry 5 | DX11 | Ultra | 92.1 | %+12 | 82.0 |
Far Cry New Dawn | DX11 | Ultra | 89.2 | %+10 | 81.0 |
Forza Horizon 4 | DX12 | Ultra | 106.4 | %+37 | 77.6 |
Middle Earth : Shadow of War | DX11 | Ultra | 69.0 | %+3 | 67.2 |
Monster Hunter World | DX11 | High | 82.5 | %+15 | 71.5 |
Resident Evil 2 | DX11 | Max | 72.9 | %-1 | 73.9(DX11) |
Shadow of the Tomb Raider | DX12 | Highest | 72.9 | %+13 | 64.4 |
Sid Meier’s Civilization 6 | DX12 | Ultra | 84.1 | %+15 | 73.3 |
Strange Brigade | Vulkan | Ultra | 105.0 | %+6 | 98.7 |
Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands | DX11 | Ultra | 50.0 | %+16 | 43.2 |
Total War : Three Kingdoms | DX11 | Ultra | 52.8 | %-3 | 54.4 |
Total War : Warhammer 2 | DX11 | Ultra | 53.9 | %+2 | 52.7 |
The Witcher 3 | DX11 | Ultra | 74.2 | %+8 | 68.4 |
Wolfestein II : The New Colossus | Vulkan | Mein Leben | 122.2 | %+2 | 119.7 |
World War Z | Vulkan | Ultra | 106.0 | %+25 | 8.5(DX11) |
Apex Legends | DX11 | Ultra High | 109.0 | %+12 | 97.7 |
CS:GO | DX11 | Ultra | 258.8 | %-2 | 263.8 |
DOTA 2 Reborn | DX11 | Ultra | 241.9 | %0 | 240.8 |
Fortnite | DX11 | Epic | 77.7 | %-1 | 78.3 |
Overwatch | DX11 | Epic | 145.7 | %+17 | 124.9 |
PUBG | DX11 | Ultra | 88.8 | %+8 | 82.4 |
Rocket League | DX9 | High | 242.1 | %+5 | 231.0 |
World of Warcraft : Battle For Azeroth | DX12 | 10 | 121.8 | %+5 | 116.2 |
9900K ile 5700 XT Testlerimiz
Test Sistemi:
- Intel Core i9 9900K
- G.Skill F4-3600C16D-16GTRG 16 GB DDR4-3600 MHz @ 3600 MHz
- ASUS ROG Maximus XI Formula
- ASUS Rog RYUO 240
- Samsung 970 EVO 1 TB
- be quiet! POWER ZONE 1000W
- Windows 10 Sürüm 1903
Testler:
Oyun | Çözünürlük ve Grafik Ayarı | 9900K | 3700X | Fark | GPU Sıcaklığı |
Battlefield 5
DX11 |
1440p
Ultra Ray Tracing Kapalı |
Min. 42
Ort. 125 Maks. 200 %1 65 %0.1 32 |
Min. 29
Ort. 116 Maks. 192 %1 47 %0.1 9 |
-%7.4 | 78 |
Far Cry New Dawn | 1440p
Ultra |
Min. 54
Ort. 93 Maks. 125 |
Min. 45
Ort. 84 Maks. 123 |
-%10.1 | 74 |
Tom Clancy’s The Division 2 | 1440p
Ultra |
Ort. 62 | Ort. 62 | – | 76 |
Metro Exodus | 1440p
High Ray Trace: Off DLSS: Off |
Ort.: 64
Max.: 95 Min.: 36 |
Ort. : 63
Max.: 93 Min.: 36 |
-%1.5 | |
Shadow of the Tomb Raider | 1440p
Highest |
Min. 61
Ort. 74 Maks. 115 |
Min. 61
Ort. 74 Maks. 114 |
– | 77 |
Total War Three Kingdoms[1] | 1440p
Aşırı |
Ort. 46.9 | Ort. 45.4 | -%3.2 | 72 |
World of Tanks Encore | 1440p Ultra | Min. 90
Ort. 118 Maks. 151 %1 90 %0.1 45 |
Min. 90
Ort. 119 Maks. 155 %1 89 %0.1 46 |
%0.8 | 75 |
PUBG | 1440p Ultra | Min. 58
Ort. 92 Maks. 120 %1 60 %0.1 9 |
Min. 46
Ort. 89 Maks. 103 %1 62 %0.1 5 |
-%3.3 | 83 |
[1] Ara sıra takılmalar yaşadık. Oyuna veya sürücüye güncelleme gerekiyor.
Hız Aşırtma Performansı
Yeni mimariye ek olarak RX 5700 serisi, en iyi hız aşırtma deneyimini yaşamanız için bazı kavramları bilmenizi gerektiriyor.
- Taban Frekans : Taban frekans; standart termal ve elektriksel koşullarda ve Furmark gibi aşırı sentetik iş yüklerinde ortaya çıkan minimum frekans değeridir. Bunun tipik bir kullanım senaryosu olmadığını göz önünde bulundurmak gerekir.
- Oyun Frekansı : Oyun frekansı; standart termal ve elektriksel koşullarda bir oyunun yürütülmesi sırasında minimum beklenen GPU frekans değeridir. Bu frekans hızı GPU VBIOS üzerinde ayarlanmamıştır ya da garanti edilemez. Bu değer sadece tipik oyun yüklerinde oyuncuların bekleyebileceği frekans değerlerini yansıtır.
- Maksimum Frekans : Maksimum frekans, ideal termal ve elektriksel koşullar altında ve hafif iş yüklerinde beklenen maksimum GPU frekans değeridir. Devrelerdeki farklılıklardan dolayı her parçanın maksimum frekans değeri değişebilir ve belirtilen değerlerden daha yüksek frekanslara ulaşılabilir. Bu değer de GPU VBIOS üzerinde ayarlanmamıştır ve garanti edilemez.
RDNA mimarisi ve 7 nm üretim süreciyle birlikte RX 5700 serisi, otomatik olarak mevcut elektriksel ve termal koşulları da göz önünde bulundurarak performansı arttırmaya çalışıyor. Bu gerçek zamanlı yapıldığı için bazı referans RX 5700 XT GPU’ların maksimum frekans değeri bir limit olmadığı için belirtilen değerlerden çok yüksek olabilir. Referans RX 5700 grafik kartlarında ise maksimum frekans 1725 MHz olarak ayarlanmıştır.
RX 5700 serisi, önceki serilere göre daha hassas mekanizmalar kullanarak Radeon Adrenalin yazılımının GPU üzerinde daha iyi kontrole sahip olmasını da sağlıyor. Tüm bunlar bir arada düşünüldüğünde sürücü yazılımı, RX 5700 serisi grafik kartları otomatik olarak en iyi oyun deneyimi için ayarlıyor.
Ek olarak Radeon Wattman yazılımındaki frekans butonu otomatikten elle değiştirebilir ayara alındığında karşınıza standart elektriksel ve termal koşullar göz önünde bulundurularak tavsiye edilen bir voltaj frekans eğrisi sunuluyor.
Referans Kartlar Üzerine
Radeon RX 5700 XT ve Radeon RX 5700 grafik kartları ile paylaşılan değerler referans kart değerleridir. Referans kartlar; termal, elektriksel, kapasite ve performans açısından taban özellikleri temsil eder. RX 5700 serisinin farklı sürümlerini ortaya çıkarak üreticiler; farklı saat hızlarını ve elektriksel, termal, kozmetik değişiklikleri kullanabilir. Bu kartlar daha iyi performans ve sıcaklık değerleri sunabilir.
AMD paylaştığı karşılaştırmalarda, kendi referans kartlarıyla, referans RTX 2070 kartın yanı sıra RTX 2070 Founders Edition ile karşılaştırmaları yaparak daha dişe diş bir karşılaştırma ortaya koyuyor. Referans RTX 2070 ile Founders Edition arasındaki karşılaştırmayı aşağıdaki tabloda görebilirsiniz.
GeForce RTX 2070 | Founders Edition | Referans |
CUDA Çekirdeği | 2304 | 2304 |
Maksimum Frekans (MHz) | 1710 | 1620 |
Taban Frekans (MHz) | 1410 | 1410 |
Grafik Kart Gücü (W) | 185 | 175 |
Tavsiye Edilen Satış Fiyatı ($) | 599.99$ | 499.99$ ve üzeri |
Radeon WattMan
Radeon Adrenalin 2019 yazılımı, Radeon WattMan için de bir güncelleme yaparak bildirimlerin daha kolay okunmasını ve daha iyi kullanıcı deneyimi sağlıyor. Otomatik ayarlar sonrasında elde edile sonucu da daha net şekilde görebiliyorsunuz.
Radeon WattMan ayarlarına ulaşmak için Radeon ayarlarına girin. “Oyun” sekmesine ve ardından da “Global Ayarlar” seçeneğine tıklayın. Burada karşınıza “Global WattMan” sekmesi çıkacak. Burada yer alan ayar seçeneklerinden otomatik seçenekleri seçebilir ya da “Manual” modunu kullarak tüm ayarlamaları elle yapabilirsiniz. Ayarlama yapıldıktan sonra karşınıza minimum ve maksimum GPU frekansları ile ilgili bir bildirim çıkacak.
Elle ayarlama modu ile maksimum GPU frekansını, bellek frekansını değiştirebilir ve güç limitini yükseltebilirsiniz. Ctrl+Shift+O tuş kombinasyonunu kullanarak grafik kartınızın değerlerini hızlı şekilde kontrol edebilirsiniz.