Anasayfa Haber AMD rDNA 2 GPU Mimarisi Yüzde 50 Daha Verimli Olacak

AMD rDNA 2 GPU Mimarisi Yüzde 50 Daha Verimli Olacak

AMD resmi açıklama yaptı! Yeni rDNA 2 GPU mimarisi ile %50 verimlilik sağlanacağını açıklayan şirket, ışın izleme desteğini de açıklığa kavuşturdu…

Temmuz 2019’da piyasaya sürülen 7nm rDNA mimarisiyle AMD, önceki Vega mimarisine kıyasla yaklaşık %50 performans/Watt kazanımı elde etmişti. Şimdi sırada rDNA 2 mimarisi var ve bu konuda AMD, 2020 Finansal Analist Günü etkinliğinde önemli açıklamalar yaptı.

Yaklaşan rDNA 2 mimarisinin, rDNA’ya benzer şekilde %50 performans/Watt gelişmesi sunacağının altı çiziliyor. Yeni rDNA 2 grafik mimarisinin 7nm+ (7nm EUV) üretim teknolojisinden faydalanması bekleniyor. AMD, daha yüksek saat hızlarında çalışan daha fazla bilgi işlem birimi sunarak, fiyat/performansı düzeyini artırmayı amaçlıyor.

AMD, rDNA 2 mimarisi ile iki temel tasarım ilkesini benimsiyor. Bunlar, Microsoft tarafından DirectX 12 DXR ve VRS API’leri altında standartlaştırılmış gerçek zamanlı ışın izleme ve değişken oranlı gölgeleme olarak nitelendiriliyor. GPU üreticisi, rDNA2’nin özel ışın izleme donanımına sahip olacağını resmi olarak duyurdu. Yazılım tarafında donanım endüstri standardı DirectX Raytracing DXR 1.1 API’sini kullanacak.

Değişken hızlı gölgeleme, AMD GPU’larda eksik olan bir diğer önemli özellikti. Bu özellik, bir grafik uygulamasının sistem kaynaklarını korumak için oluşturulan 3B sahnelerde farklı alanların farklı hızlarda gölgeleme ayrıntıları uygulamalarını sağlıyor. NVIDIA ve Intel zaten Microsoft tarafından standartlaştırılmış VRS-1’i kullanıyor ve NVIDIA Turing, VRS seviye 2 desteğinde bir adım daha ileri gidiyor. Şirket VRS katman desteğini henüz ayrıntılı bir şekilde dile getirmedi.

AMD, yeni rDNA 2 GPU mimarisini masaüstü harici grafikler, geliştiriciler, mobil (dizüstü bilgisayar/tablet) grafikler ve bulut tabanlı sistemlere (Stadia benzeri platformlar) kadar her alanda pazarlamayı planlıyor. Bununla birlikte yeni mimari yeni nesil Xbox ve PlayStation oyun konsollarında kullanılacak.

Kırmızı takım ayrıca sonraki nesil rDNA 3 grafik mimarisine de ayrıntıya girmeden kısaca değindi. Şimdilik rDNA 3 hakkında bildiğimiz tek şey, 7 nm EUV’den (muhtemelen 6 nm veya 5 nm) daha gelişmiş bir üretim teknolojisi kullanılacağı.

AMD’nin 4K oyunculuk üzerinde çalıştığını duymuştuk. Bu konuda bir açıklama yapılmasa da artık ‘Big Navi’ isimlendirmesiyle beklediğimiz GPU’ların rDNA 2 tabanlı olacağına kesin gözüyle bakıyoruz.

İlginizi çekebilir: NVIDIA Ampere Mimarisi ile %50 Performans Artışı Yaşanabilir

Küçük yaşından itibaren teknoloji ve oyunlar ile iç içe olan Fatih, araştırma yapmaktan ve insanlara yardımcı olmaktan mutluluk duyuyor.