Anasayfa Haber NVIDIA, DLSS 2.0 Destekli Oyunları Duyurdu

NVIDIA, DLSS 2.0 Destekli Oyunları Duyurdu

NVIDIA, yeni DLSS 2.0 kenar düzeltme teknolojisini ve bu teknolojiyi kullanacak oyunları duyurdu.

NVIDIA, DLSS 2.0 destekli oyunları duyurmadan önce ilk olarak RTX serisi ve Ray Tracing ile ilgili bazı gelişmeleri paylaştı:

2018 yılında Ray Tracing ile önümüzdeki 10 yıl boyunca konuşulacak olan yeni bir teknolojiyi kullanıma sunduk. Bugün DirectX ve Vulkan API’leri bu teknolojiyi destekliyor. Oyun motorlarına baktığımızda ise Unreal, Unity ve Frostbite gibi büyük motorlarda da bu teknoloji mevcut.

  • Şimdiye kadar 10 üstünde DXR destekli oyun piyasaya çıktı ve 20 tane oyun da duyuruldu.
  • Toplamda 15 milyon RTX GPU üretildi.
  • Endüstri ve oyun geliştiriciler Ray Tracing’i benimsedi ve bütün platformlara Ray Tracing desteği er ya da geç gelecek.
  • Unreal Engine 4.25 ile birlikle Ray Tracing artık doğrudan oyun yapımcılarının kullanımına hazır olacak

DLSS 2.0: Yeni bir sayfa

Yeni yapay zeka destekli anti-aliasing teknolojisi artık yapay zeka ağını iki katı daha yüksek hızla kullanıyor. Temporal Feedback ile dört kata kadar daha yüksek çözünürlük kalitesin sunabileceğini belirten NVIDIA, 1080p’de 4K görüntüsü sunabileceğini iddia ediyor.

Yeni teknoloji ile artık bütün oyunlar için tek bir yapay zeka modeli kullanılıyor. Böylece yapay zekanın her bir oyuna özgü eğitilmesi gerekmiyor. İşte DLSS 2.0 destekleyecek oyunlar:

  • Mechwarrior 5: DLSS 2.0 ile 71 FPS yerine 95 FPS almak mümkün olacak ve oyunda çok daha yüksek keskinlik elde edilecek.
  • Control: DLSS 2.0 desteğine kavuşacak. Oyun bu sayede hem daha keskin bir görüntü sunarken hem de 36 FPS yerine 61 FPS’ye çıkabilecek. Önceki sürümde özellikle saçlarda veya ızgaralı havalandırma kısmında olan sorunlar, DLSS 2.0 ile ortadan kalkıyor.
  • Wolfenstein Youngblood
  • Delive us to the Moon
  • Unreal Engine 4: DLSS 2.0 desteği de geliştiriciler için önümüzdeki hafta hazır olacak.