Uzun yıllar adını sıkça duyacağımız Ray Tracing teknolojisinin geleceğine ve Ray Tracing destekli oyunlara göz atıyoruz.
NVIDIA, Ray Tracing teknolojisini Turing mimarili RTX ekran kartları ile birlikte gündeme getirmişti. Uzun süren çalışmanın bir ürünü olan bu teknoloji, ilk etapta çok az sayıda oyunda desteklendi. Yeşil takım oyun sektörüne yenilikleri kabul ettirmek için büyük çabalar sarf ederken Ray Tracing’in geleceğin teknolojisi olduğu iddia ediliyordu.
Nitekim öyle de oldu ve birkaç oyunla başlayan bu serüven günümüzde onlarca oyunla buluştu. Gün geçtikçe bu oyunların sayısı da artmaya devam ediyor. Gerçek zamanlı ışın izleme özelliği yansımaları, ışığı ve gölgeleri yapay zekanın da yardımıyla gerçeğe en yakın şekilde işleyerek sinema tadında görüntü kalitesi elde etmek için oldukça önemli.
Oyun ve uygulama geliştiricileri, Işın İzleme Teknolojisi’ni oyunlarına eklemek istediği takdirde DirextX Raytracing (DXR) API’sini kullanması gerekiyordu. Windows 10 2004 sürümü ile birlikte hayatımıza giren DirectX Ultimate ise hem gerçek zamanlı ışın izleme hem de birçok farklı grafik teknolojisini beraberinde getiriyor. Yani önümüzdeki etapta destekli oyunların sayısı artarken muhteşem grafiklerle oyun keyfi de daha üst seviyeye çıkacak. Son olarak Vulkan API için Ray Tracing desteği eklendiğini de notlarımız arasına ekleyelim.
Ray Tracing teknolojisi hakkındaki tüm detaylara uzun uzadıya göz atmak isterseniz bu makalemize bakabilirsiniz.
Donanım
Ray Tracing teknolojisinin öncüsü olan NVIDIA, RTX ekran kartları ile bu desteği uzun zaman önce sunmuştu. Dahası GTX serisi ekran kartlarında da gerçek zamanlı ışın izlemenin kullanılabildiğini biliyoruz. Ancak bu GPU’larda dahili Tensor ve RT çekirdekleri bulunmadığı için çok çok düşük performanslarla karşı karşıya kalmamız kuvvetle muhtemel.
Bu arada Ampere mimarili RTX 3000 serisi NVIDIA ekran kartlarını da unutmayalım. Çoğu kullanıcının RTX 2000 serisinde Işın İzleme performansından hoşnut olmadığını biliyoruz. Yeni Ampere GPU’lar ile performansın dört kata kadar artacağından bahsediliyor.
Öte yandan AMD’nin RDNA 2 mimarisi ile birlikte Işın İzleme Teknolojisi’ni GPU’lara getireceğini biliyoruz. Şu an için yeni Xbox Series X ve PlayStation 5 konsollarında bu teknoloji desteklenecek. Öyle ki PC platformu da yeni mimariyle birlikte Işın İzleme’ye kavuşacak. AMD bu konuya oldukça önem veriyor ve RDNA 2 DirectX Raytracing ile ilgili bir demo yayınlamışlardı.
Intel cephesinin ise Xe Grafik Mimarisi üzerinde sıkı çalıştığından haberdarız. İlk aşamada çıkış yapacak olan ve bu mimariye sahip ekran kartları Ray Tracing desteğinden yoksun olabilir. Ancak ilerleyen tarihlerdeki yüksek performanslı GPU’ların destek kazanacağından eminiz.
Dilerseniz sözü fazla uzatmadan oyunlara göz atalım.
Ray Tracing (Işın İzleme) Destekli Oyunlar
Minecraft RTX
Battlefield V
Call of Duty: Modern Warfare
Watch Dogs: Legion
Control
Wolfenstein: Youngblood
Shadow of the Tomb Raider
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
Deliver Us the Moon
Metro Exudus
Mechwarrior 5: Mercenaries
Quake II RTX
Justice
Atomic Heart
Ray Tracing Desteği ile Çıkış Yapacak Oyunlar
Cyberpunk 2077
Crysis Remastered
SYNCED: Off-Planet
Dying Light 2
World of Warcraft : Shadowlands
Sword and Fairy 7
Bright Memory: Infinite
Ghostrunner
Dragonhound
Stay in the Light
Grimmstar
Enlisted
Boundary
Project X
Ring of Elysium
F.I.S.T
Convallaria
Xuan-Yuan Sword VII
JX3
İlginizi çekebilir: Bilgisayarda Oyun Performansını Artırmak İçin İpuçları