Anasayfa Haber Donanım Hızlandırmalı GPU Zamanlama Özelliği Nedir, Nasıl Açılır?

Donanım Hızlandırmalı GPU Zamanlama Özelliği Nedir, Nasıl Açılır?

Windows 10 2004 ile birlikte kullanıma sunulan donanım hızlandırmalı GPU zamanlama seçeneğinin nasıl kullanıldığını ve kullanım amacını ele alıyoruz.

Donanım hızlandırmalı GPU zamanlama özelliği, Microsoft’un WDDM (Windows Ekran Sürücü Modeli)  2.7 paketinin bir parçası olarak kullanıcılara sunuldu. WDDM 2.7 ise yalnızca Windows 10 sürüm 2004 kullanıcıları için geliyor. Yani bu özelliği aktif edebilmemiz için yeni Windows sürümü kullanıyor olmamız gerekli. Ancak bunun yanında NVIDIA, AMD ve Intel gibi GPU üreticilerinin sürücü desteği şart.

Yeni GPU zamanlama özelliğinin temel görevi ise GPU’nun işletim sisteminden etkilenmeden entegre ve harici ekran kartlarının doğrudan kendi VRAM’ini yönetmesini sağlamak. Bize artısı ise oyunlar, çeşitli video ortamları ve uygulamalarda performans kazançları ve düşük gecikme süreleri olarak geri dönüyor. Ayrıca bunun yeni bir donanım özelliği değil, yeni bir API desteği olduğunu belirtmekte fayda var.

NVIDIA, yayınlamış olduğu Game Ready 451.48 sürücüsü ile DirectX 12 Ultimate ve donanım hızlandırmalı GPU zamanlama özelliğini getirmişti. AMD ve Intel ise yakın bir zamanda destek sunacak. En azından bu yazıyı hazırladığımız tarihte henüz destek sağlanmış değil. Daha önce de belirttiğimiz gibi, bu özelliği aktif edebilmemiz için Windows 10 2004 (Mayıs 2020 Güncelleştirmesi) ve sürücü desteğinin birleşmesi gerekli.

Özellik Nasıl Aktif Edilir?

Özelliğin etkinleştirilmesi ise oldukça basit.

  • Windows Ayarları üzerinden Sistem menüsüne gidiyoruz.
  • Sonrasında Monitör sekmesindeki “Grafik ayarları” seçeneğine tıklıyoruz.
  • Sonrasında donanım hızlandırmalı GPU zamanlama (hardware-accelerated GPU scheduling) özelliğini aktif ediyoruz.
  • Değişikliklerin geçerli olması için bilgisayarı yeniden başlatmamız yeterli.

WDDM 2.7 İçeriği

  • Donanım hızlandırmalı GPU zamanlaması: DirectX / Vulkan / OpenGL gibi oyunlar ve uygulamalar için kullanılan API’den bağımsız olarak çalışır.
  • Shader Model 6.5
  • DirectX 12 Raytracing Tier 1.1
  • DirectX 12 Mesh Shader
  • DirectX 12 Sampler Feedback: Texture Streaming, Texture-Space Shading
  • DirectX 12 Video Korumalı Kaynak Desteği