Anasayfa Haber Intel’den AMD FSR ve NVIDIA DLSS Rakibi Teknoloji: XeSS

Intel’den AMD FSR ve NVIDIA DLSS Rakibi Teknoloji: XeSS

NVIDIA’nın DLSS ve AMD’nin FSR teknolojilerine rakip olarak gelen Intel Xe Super Sampling (XeSS) teknolojisinden daha önce bahsetmiştik. Mavi ekip şimdi görüntü yükseltme teknolojisiyle ilgili yeni ayrıntılar sağladı. Intel yöneticileri ve geliştiricileri, yükseltme teknolojisini çalışırken gösterdi ve bazı karşılaştırmalı performans çizelgeleri sundu.

Intel XeSS, gerçek zamanlı işleme için oyun başına eğitim gerektirmeyen ve yapay zeka (AI) tabanlı bir Süper Örnekleme tekniği kullanıyor. Arc Alchemist Xe Matrix Uzantıları (Intel XMX) ile en iyi performansı gösterecek şekilde Xe GPU’lar için optimize edildi. Ancak diğer GPU mimarilerinde DX12 SM6.4+ ve DP4a içsel desteği kullanarak da çalışabiliyor. Bu da çapraz platform ve donanımdan bağımsız olmasını sağlar ve Intel, SDK’nın açık kaynaklı olacağını söylüyor.

Intel, GDC ile birlikte geliştiricilerin XeSS’i nasıl kullanabileceğine odaklandı. Şirket bu oturumda teknolojisinin Unreal projelerine basitleştirilmiş entegrasyonu için bir Unreal Engine eklentisi duyurdu. Ayrıca projelerde XeSS’in “oluşturma hattında TAA’nın yerini aldığı”, bu nedenle raster ve aydınlatma tamamlandıktan sonra geçerli olduğu ve işlem sonrası aşamanın başına eklenmesi gerektiği söyleniyor.

Intel’in yapay zekasının geçici kenar yumuşatma üst örneklemede (TAAU) bulunan gölgelenme, parıldama ve bulanıklık etkilerini hafiflettiği söyleniyor. Bunun yanında Intel, XeSS’in AMD FSR veya NVIDIA DLSS gibi modern rakiplerinden daha yüksek ölçekleme oranlarına ulaşabileceğini iddia ediyor.

Yonga üreticisi, tüm GPU satıcılarını XeSS ile desteklemeyi amaçlıyor. Şirket, Shader Model 6.4+ ve DP4a talimatlarını destekleyen tüm GPU’ların bu teknolojiyi destekleyeceğini bir kez daha teyit etti. Yine de XeSS, Matrix Extensions (XMX) hızlandırma desteğine sahip kendi Arc ve diğer grafik mimarileriyle en iyi şekilde çalışacak.

Performans ve Kalite Ayarları

Herhangi bir yükselticide olduğu gibi, bütün mesele yüksek çözünürlüklerde hızlı kare hızlarına izin vermek için piksel ardışık düzenindeki gerilimi azaltmak. İşin püf noktası ise bunu görüntü kalitesini korurken gerçekleştirmek.

XeSS Rens demosu, aşağıdaki tabloda daha ayrıntılı olarak görebileceğiniz çeşitli üst düzey faktörleri gösteriyor. Beş kalite ayarı, Rens’i 2160p ve 1440p’de çalıştırarak test edildi.

AMD FSR 2.0 ve NVIDIA DLSS 2.3’ün aksine XeSS, 1.3X ölçekleme faktörüne sahip Ultra Kalite modu dahil olmak üzere beş görüntü kalitesi moduna sahip olacak: Ultra Performance (3.0x’e kadar ölçekleme faktörü), Performance (2.0), Balanced (1.7), Quality (1.5) ve Ultra Quality (1.3).

Intel, teknolojilerinin diğer zamansal ve uzamsal yükseltme tekniklerinden daha yüksek ölçeklendirme oranlarına ulaşabileceğini iddia ediyor. Ultra-Kalite modu, 1440p ve 4K çözünürlükler için performansı sırasıyla %21 ila %27 oranında artırırken, Ultra-Performance, %97 ila %153 daha iyi kare hızı sunabiliyor. Ek olarak, bu değerler sabit frekansta çalışan bir Arc Alchemist GPU ve Rens demosuna dayanıyor.

Mavililer henüz XeSS için bir lansman tarihi vermedi ve oyun listesi paylaşmadı. Ancak 30 Mart’ta Arc mobil ekran kartlarının resmi tanıtımında daha fazlasını görmeyi umuyoruz.

XeSS 4K Kapalı

XeSS 4K Açık