Serinin 1. ve 2. oyununu an itibariyle bitirmiş olarak, bu oyunların 2007 ve 2010 yıllarında yapılmış olması inanılmaz bir olay. Yan karakterlerle çok iyi bir bağ kurduruyor oyun, ana karakter oldukça iyi tasarlanmış, her koşulda işini yapan görevini yapan asker gibi asker.
1.oyun hakkında:
34 saatte bitirdim ve oyun hemen bitmesin diye nerde yan görev varsa yaptım, Bu zamanda bile bu kadar akıcı gelen, keyifle oynatan bir oyun yapılmış, millet bunu 2007'de oynamış, valla yapımında emeği geçenleri tek tek bulup tebrik etmek lazım.
Seriye başlayacaklar varsa gönül rahatlığıyla 1.oyundan başlayabilir. Sadece alışması biraz zaman isteyen 3 konu var onlara da değineyim:
1-Haritada yön bulma konusunda "ulan ben buralardan geçmişmiydim acaba" diyip arada kaybolabiliyorsunuz. Haritaya alışmak biraz zaman alıyor.
2-Karakterimiz koşarkan çabuk yoruluyor.
3-Vuruş hissiyatı bir tık zayıf, kendi yılları için çok normal bir durum.
Not: Oyunu Türkçe yamayla oynarsanız alacağınız keyif daha da artacaktır, hikayenin içine girmek için olayları iyi anlamak lazım.
2.oyun hakkında:
63 saat gibi bir süre de 2.oyunu tüm yan görevler bitmiş, tüm gezegenler dolaşılmış(elementler 1M sınırını bile geçti o derece) olarak bitirdim.
İlk oyuna kıyasla artılarından ve eksilerinden bahsedelim:
Artıları:
1-Harita ve yön bulma konusunda çok daha net ve anlaşılır bir tasarım kullanılmış, ilk oyundan sonra ilaç gibi geldi.
2-Yan hikayelerin kalitesi artarak devam etmiş, özellikle yanımızdaki yoldaşlarımızın hepsinde bir görev var ve bunlar özenle hazırlanmış, hiçbirinde sıkıldığımı hatırlamıyorum.Özellikle aklımda kalan birkaç örneği de vereyim:
Örnek 1: Kızının peşinde olan Morint görevi
Örnek 2: Kardeşini korumaya çalışan Miranda görevi
Örnek 3: Garrus'a ihanet eden grubundaki kekoyu aradığımız görev
Örnek 4: Yan görevlerin birinde doktor kardeşini kobay gibi kullanıyordu, o görev de çok kaliteydi, görev sonunda İllusive Man'a da posta koymuştuk, "yok neymiş o denek Cerberusa lazımmış" önce insan olacan.
3-Gezegenlerdeki kaynak arama konusu daha kullanışlı tasarlanmış, gerçi çok da kullanım alanı yoktu, oyun sonunda 1M platin 700,800k diğerlerinden filan vardı.
4-Yapay zeka gayet yeterli, normal zorlukta oynamama ragmen, öyle siper almadan sıka sıka gideyim yapamıyorsun, içinden geçiyolar.Dikkatli oynamak gerekiyor, denge iyi ayarlanmış.
5-Vuruş hissiyatı ilk oyuna göre gözle görülür seviyede artmış, bacağına vurunca ayrı, kafaya vurunca ayrı tepkiler var.
6-Grafik, mekan tasarımları, karakter modellemeleri ve animasyon kalitesinde ciddi bir artış olmuş.İlk oyunda 20-25 civarı SS almışken, 2.oyunda rahat 70-80 tane almışımdır, çok güzel manzaralar vardı.
7-İlk oyunda verdiğiniz kararlara göre 2.oyunda bazı tiplere tekrar denk geliyorsunuz, ben özellikle bir canlıyı görmeyi bekliyordum, göremedim onu.(spoiler olmasın diye detaylara girmiyorum ama 3.oyunda da göremezsem ayıp olacak)
Eksiler:
1-Silah modifikasyonu ilk oyunda daha iyiydi bence, ben silahıma siyanüre batırılmış mermi takıp kimyasal hasar verebiliyordum, 2.oyunda bunlar kaldırılmış, araştırma terminalinden geliştiriyorsun o kadar.Yani ilk oyunun özelleştirme seçeneğini aradım ben.
2-Mako kaldırılmış, ilk oyunda bir gönül bağımız vardı... Yani mako sürebildiğimiz bazı gezegenler olabilirdi, ne vardı yani iki neon bir nitro takıp daha güncel bir makoyla tozu dumana katsaydık.
Witcher 3, Cyperpunk 2077 bitirdikten sonra, bu oyuna başlarken ufak bir şüphem vardı, ama ciddi manada bu seri kendi zamanının çok ötesinde bir yapım.Bakalım şimdi 3.oyuna geçiyoruz, hayırlara vesile.
Not: Bu arada oyunu Türkçe yamayla oynamamı sağlayan Sinnerclown ekibinin de eline sağlık, yama olmasa heralde oynamazdım, çünkü hikayenin içine Türkçe olmadan girmek baya zor.
3. oyun hakkında:
64 saatte tüm yan görevler dahil bitirdim. 2.oyundan sonra kalite çıtası yine bir üst seviyeye çıkmış, hatta bence serinin en iyi oyunu 3.oyun diyebilirim.
Artıları ve eksilerini adım adım değerlendirelim:
Artıları:
1- Silah çeşitliliği ve modifikasyon konusunda ilk oyuna benzer bir mekanik geri getirilmiş, 2.oyunda eksikliği direk gözüme çarpmıştı. Özellikle bol silah çeşidi var, seç beğen kullan. Favori silahım da susturuculu tabanca olmuştur yalan yok
2-Yan hikayelerin işlenişi ve özellikle final kısımları efsane, bol süpriz sonlar, şok edici olaylar spoiler vermeden birkaç örnek vereyim yine:
Örnek 1: Omega gezegeni ve Aria reisle silah yoldaşlığımız, 3.oyuna güzel bir başlangıç oluyor.
Örnek 2: Kroganların tedavi süreci ile ilgili görev baya kaliteliydi, bu arada Mordin şu oyundaki en kral adamdır o kadar diyeyim. Birde mordinin ırkından olan konsül üyesi bir tip vardı yılanın önde gideni.
Örnek 3: Gizemli bir adam var, bol süprizli bir görev. 1 adet yılan temizleniyor bu görevde, kim olduğunu görünce "yazık ulan sana verdiğim emeğe" diyeceksiniz...
Örnek 4: Gethler ve Quarians görevi de hem gidişat hem sonu itibariyle akılda kalıcı yan görevlerden, Ah Tali ah...
Örnek 5: Turianlı bir generalin oğluyla ilgili görev, karakterli bir reisdir, saygı duydum.
3-Gezegende kaynak arama konusu kaldırılmış, onun yerine parça, malzeme bulma mekaniği gelmiş, ufak bir değişim olsa da yerinde olmuş.
4-Serinin 1. ve 2. oyununda verilen kararların etkilerini görmek güzeldi, mesela benim ekipte 2.oyunda bazı karakterler hayatta kalamadı, onlar olsa yan görev çeşidi artabilirdi ama sıkıntı yok, bir sonrakine kısmetse yaşatırız.
5-Grafik ve manzara daha da kaliteli hale gelmiş, seride toplamda 248 ss almışım büyük çoğunluğu 3.oyundandır. Hatta bir yerde ss alacam diye 7-8 kere ölmüştüm, ama değer
6-Silversun Strip mekanı oyuna çok iyi adapte edilmiş, içerisinde pokerden, 21 Blackjack'e, box maçına kadar çeşit çeşit mini oyun var. Ama bir tanesi var ki Armax Arsenal Arena, buna ayrı bir parantez açacağım:
Armax Arsenal Arena:
Önce burası nedir ona değineyim: Arena bir paintball sahası gibi, haritayı, rakibi, rakip zorluğunu, eklentilerinizi(kalkanınız olacak mı, yerde muhimmat olacak mı, rakipte kalkan olacak mı vs) ve yanınızda savaşacağınız yoldaşlarınızı seçtiğiniz, 3 turdan oluşan rakiplerinizin hepsini kestiğiniz ve puan topladığınız bir mod.
Bana göre keyifli olan noktaları:
a) Puan sistemi olması ve Mass Effect dünyasından isimlerin burada belli puanlara ulaşmış olmaları sizi extra bir motive ediyor, bende mesela Barla Von diye bir bankacıydı yanlış hatırlamıyorsam, o 1.sıradaydı(tabi ben tokatlayana kadar)
b) Arena da savaştıkca Arena ile ilgili yan görevler açılıyor, mesela arenadaki hayranlarınızdan birisi "A arenasında yanınızda ittifak subaylarını alıp, Gethleri tokatladığınız bir oyun izler miyiz ?" gibi bir istekte bulunabiliyor , veya "yanınızda hiç yoldaşınız olmadan Cerberus askerlini tokatla" gibi ek görevler açılabiliyor.
c) Mini oyunda toplayacağınız puanları paraya çevirebiliyorsunuz, 100k civarı kasmışımdır, hem eğlen hem işin görülsün mantığı güzel adapte edilmiş.
d) Özellikle en arenayı tasarlayan ekibin "şu arenayı test eder misin" dediği bir görevi vardı, arenada bazı anormallikler var, ortam biraz kızışıyordu, en yüksek skorumu da orada yaptım.
Ben bu arenaya rahat 8-10 saat arası takıldım. "Reaperlar dünyayı yokediyormuş, yok Cerberus yılanlık peşindeymiş" bunları unutup, oyun içinde oyuna vermiştim kendimi.
7-Baş düşman Kai Leng en az bizim kadar klas bir tip, ama birkaç eksik vardı, buna eksilerde değineceğim.
Eksileri:
1-Yapay zeka biraz zayıf geldi bana, normal zorlukta oynamama rağmen fotoğraf çekecem diye bazı yerlerde ölmem dışında neredeyse ölmeden tamamladım oyunu.Zorluk ayarı 1 ve 2 ye göre biraz basitleştirilmiş, heralde ilk kez oynayacaklarda rahat oynasın mantığı olabilir.
2-Baş düşman Kai Leng için ek görevler yazılabilirdi, hatta bu reis bizim kadar karizma bir tip olduğundan uzun süreli bir çekişme kovalamaca yaşansa güzel olurdu.Mesela sevdiğimiz bir veya birden fazla arkadaşımızı öldürebilirdi, bizde intikam için yollara düşerdik gibi gibi.Kai Leng'in potansiyeli tam kullanılamamış bana göre.
3-Gemi ile ilgili yakıt özelleştirmesi olmaması, beni biraz uğraştırmıştı, 2.oyunda yakıt depomuzu artırabiliyorduk, bunda yoktu(ya da ben bulamadıysam benim eksigim), olsaydı iyi olurdu dediğim konulardan.
4-Miranda'yı neden ekibe alamıyoruz gardaş, ulan biz Miranda'cıyız salsana onu da ekibe alalım... Tamam Liara da çiçek de, uzaydayız yani bir yedek olsun(Silah arkadaşı manasında yanlış anlaşılmasın!)
Sonuç: Bu oyuna hangi oyun türünü seviyorsanız sevin, eğer bir oyuncuysanız bir şans verin derim.Parasının hakkını hatta daha fazlasını verecek bir yapım ve seri.Yapımda emeği geçen herkesi tebrik eder, teşekkürlerimi sunarım.
1.oyun hakkında:
34 saatte bitirdim ve oyun hemen bitmesin diye nerde yan görev varsa yaptım, Bu zamanda bile bu kadar akıcı gelen, keyifle oynatan bir oyun yapılmış, millet bunu 2007'de oynamış, valla yapımında emeği geçenleri tek tek bulup tebrik etmek lazım.
Seriye başlayacaklar varsa gönül rahatlığıyla 1.oyundan başlayabilir. Sadece alışması biraz zaman isteyen 3 konu var onlara da değineyim:
1-Haritada yön bulma konusunda "ulan ben buralardan geçmişmiydim acaba" diyip arada kaybolabiliyorsunuz. Haritaya alışmak biraz zaman alıyor.
2-Karakterimiz koşarkan çabuk yoruluyor.
3-Vuruş hissiyatı bir tık zayıf, kendi yılları için çok normal bir durum.
Not: Oyunu Türkçe yamayla oynarsanız alacağınız keyif daha da artacaktır, hikayenin içine girmek için olayları iyi anlamak lazım.
2.oyun hakkında:
63 saat gibi bir süre de 2.oyunu tüm yan görevler bitmiş, tüm gezegenler dolaşılmış(elementler 1M sınırını bile geçti o derece) olarak bitirdim.
İlk oyuna kıyasla artılarından ve eksilerinden bahsedelim:
Artıları:
1-Harita ve yön bulma konusunda çok daha net ve anlaşılır bir tasarım kullanılmış, ilk oyundan sonra ilaç gibi geldi.
2-Yan hikayelerin kalitesi artarak devam etmiş, özellikle yanımızdaki yoldaşlarımızın hepsinde bir görev var ve bunlar özenle hazırlanmış, hiçbirinde sıkıldığımı hatırlamıyorum.Özellikle aklımda kalan birkaç örneği de vereyim:
Örnek 1: Kızının peşinde olan Morint görevi
Örnek 2: Kardeşini korumaya çalışan Miranda görevi
Örnek 3: Garrus'a ihanet eden grubundaki kekoyu aradığımız görev
Örnek 4: Yan görevlerin birinde doktor kardeşini kobay gibi kullanıyordu, o görev de çok kaliteydi, görev sonunda İllusive Man'a da posta koymuştuk, "yok neymiş o denek Cerberusa lazımmış" önce insan olacan.
3-Gezegenlerdeki kaynak arama konusu daha kullanışlı tasarlanmış, gerçi çok da kullanım alanı yoktu, oyun sonunda 1M platin 700,800k diğerlerinden filan vardı.
4-Yapay zeka gayet yeterli, normal zorlukta oynamama ragmen, öyle siper almadan sıka sıka gideyim yapamıyorsun, içinden geçiyolar.Dikkatli oynamak gerekiyor, denge iyi ayarlanmış.
5-Vuruş hissiyatı ilk oyuna göre gözle görülür seviyede artmış, bacağına vurunca ayrı, kafaya vurunca ayrı tepkiler var.
6-Grafik, mekan tasarımları, karakter modellemeleri ve animasyon kalitesinde ciddi bir artış olmuş.İlk oyunda 20-25 civarı SS almışken, 2.oyunda rahat 70-80 tane almışımdır, çok güzel manzaralar vardı.
7-İlk oyunda verdiğiniz kararlara göre 2.oyunda bazı tiplere tekrar denk geliyorsunuz, ben özellikle bir canlıyı görmeyi bekliyordum, göremedim onu.(spoiler olmasın diye detaylara girmiyorum ama 3.oyunda da göremezsem ayıp olacak)
Eksiler:
1-Silah modifikasyonu ilk oyunda daha iyiydi bence, ben silahıma siyanüre batırılmış mermi takıp kimyasal hasar verebiliyordum, 2.oyunda bunlar kaldırılmış, araştırma terminalinden geliştiriyorsun o kadar.Yani ilk oyunun özelleştirme seçeneğini aradım ben.
2-Mako kaldırılmış, ilk oyunda bir gönül bağımız vardı... Yani mako sürebildiğimiz bazı gezegenler olabilirdi, ne vardı yani iki neon bir nitro takıp daha güncel bir makoyla tozu dumana katsaydık.
Witcher 3, Cyperpunk 2077 bitirdikten sonra, bu oyuna başlarken ufak bir şüphem vardı, ama ciddi manada bu seri kendi zamanının çok ötesinde bir yapım.Bakalım şimdi 3.oyuna geçiyoruz, hayırlara vesile.
Not: Bu arada oyunu Türkçe yamayla oynamamı sağlayan Sinnerclown ekibinin de eline sağlık, yama olmasa heralde oynamazdım, çünkü hikayenin içine Türkçe olmadan girmek baya zor.
3. oyun hakkında:
64 saatte tüm yan görevler dahil bitirdim. 2.oyundan sonra kalite çıtası yine bir üst seviyeye çıkmış, hatta bence serinin en iyi oyunu 3.oyun diyebilirim.
Artıları ve eksilerini adım adım değerlendirelim:
Artıları:
1- Silah çeşitliliği ve modifikasyon konusunda ilk oyuna benzer bir mekanik geri getirilmiş, 2.oyunda eksikliği direk gözüme çarpmıştı. Özellikle bol silah çeşidi var, seç beğen kullan. Favori silahım da susturuculu tabanca olmuştur yalan yok
2-Yan hikayelerin işlenişi ve özellikle final kısımları efsane, bol süpriz sonlar, şok edici olaylar spoiler vermeden birkaç örnek vereyim yine:
Örnek 1: Omega gezegeni ve Aria reisle silah yoldaşlığımız, 3.oyuna güzel bir başlangıç oluyor.
Örnek 2: Kroganların tedavi süreci ile ilgili görev baya kaliteliydi, bu arada Mordin şu oyundaki en kral adamdır o kadar diyeyim. Birde mordinin ırkından olan konsül üyesi bir tip vardı yılanın önde gideni.
Örnek 3: Gizemli bir adam var, bol süprizli bir görev. 1 adet yılan temizleniyor bu görevde, kim olduğunu görünce "yazık ulan sana verdiğim emeğe" diyeceksiniz...
Örnek 4: Gethler ve Quarians görevi de hem gidişat hem sonu itibariyle akılda kalıcı yan görevlerden, Ah Tali ah...
Örnek 5: Turianlı bir generalin oğluyla ilgili görev, karakterli bir reisdir, saygı duydum.
3-Gezegende kaynak arama konusu kaldırılmış, onun yerine parça, malzeme bulma mekaniği gelmiş, ufak bir değişim olsa da yerinde olmuş.
4-Serinin 1. ve 2. oyununda verilen kararların etkilerini görmek güzeldi, mesela benim ekipte 2.oyunda bazı karakterler hayatta kalamadı, onlar olsa yan görev çeşidi artabilirdi ama sıkıntı yok, bir sonrakine kısmetse yaşatırız.
5-Grafik ve manzara daha da kaliteli hale gelmiş, seride toplamda 248 ss almışım büyük çoğunluğu 3.oyundandır. Hatta bir yerde ss alacam diye 7-8 kere ölmüştüm, ama değer
6-Silversun Strip mekanı oyuna çok iyi adapte edilmiş, içerisinde pokerden, 21 Blackjack'e, box maçına kadar çeşit çeşit mini oyun var. Ama bir tanesi var ki Armax Arsenal Arena, buna ayrı bir parantez açacağım:
Armax Arsenal Arena:
Önce burası nedir ona değineyim: Arena bir paintball sahası gibi, haritayı, rakibi, rakip zorluğunu, eklentilerinizi(kalkanınız olacak mı, yerde muhimmat olacak mı, rakipte kalkan olacak mı vs) ve yanınızda savaşacağınız yoldaşlarınızı seçtiğiniz, 3 turdan oluşan rakiplerinizin hepsini kestiğiniz ve puan topladığınız bir mod.
Bana göre keyifli olan noktaları:
a) Puan sistemi olması ve Mass Effect dünyasından isimlerin burada belli puanlara ulaşmış olmaları sizi extra bir motive ediyor, bende mesela Barla Von diye bir bankacıydı yanlış hatırlamıyorsam, o 1.sıradaydı(tabi ben tokatlayana kadar)
b) Arena da savaştıkca Arena ile ilgili yan görevler açılıyor, mesela arenadaki hayranlarınızdan birisi "A arenasında yanınızda ittifak subaylarını alıp, Gethleri tokatladığınız bir oyun izler miyiz ?" gibi bir istekte bulunabiliyor , veya "yanınızda hiç yoldaşınız olmadan Cerberus askerlini tokatla" gibi ek görevler açılabiliyor.
c) Mini oyunda toplayacağınız puanları paraya çevirebiliyorsunuz, 100k civarı kasmışımdır, hem eğlen hem işin görülsün mantığı güzel adapte edilmiş.
d) Özellikle en arenayı tasarlayan ekibin "şu arenayı test eder misin" dediği bir görevi vardı, arenada bazı anormallikler var, ortam biraz kızışıyordu, en yüksek skorumu da orada yaptım.
Ben bu arenaya rahat 8-10 saat arası takıldım. "Reaperlar dünyayı yokediyormuş, yok Cerberus yılanlık peşindeymiş" bunları unutup, oyun içinde oyuna vermiştim kendimi.
7-Baş düşman Kai Leng en az bizim kadar klas bir tip, ama birkaç eksik vardı, buna eksilerde değineceğim.
Eksileri:
1-Yapay zeka biraz zayıf geldi bana, normal zorlukta oynamama rağmen fotoğraf çekecem diye bazı yerlerde ölmem dışında neredeyse ölmeden tamamladım oyunu.Zorluk ayarı 1 ve 2 ye göre biraz basitleştirilmiş, heralde ilk kez oynayacaklarda rahat oynasın mantığı olabilir.
2-Baş düşman Kai Leng için ek görevler yazılabilirdi, hatta bu reis bizim kadar karizma bir tip olduğundan uzun süreli bir çekişme kovalamaca yaşansa güzel olurdu.Mesela sevdiğimiz bir veya birden fazla arkadaşımızı öldürebilirdi, bizde intikam için yollara düşerdik gibi gibi.Kai Leng'in potansiyeli tam kullanılamamış bana göre.
3-Gemi ile ilgili yakıt özelleştirmesi olmaması, beni biraz uğraştırmıştı, 2.oyunda yakıt depomuzu artırabiliyorduk, bunda yoktu(ya da ben bulamadıysam benim eksigim), olsaydı iyi olurdu dediğim konulardan.
4-Miranda'yı neden ekibe alamıyoruz gardaş, ulan biz Miranda'cıyız salsana onu da ekibe alalım... Tamam Liara da çiçek de, uzaydayız yani bir yedek olsun(Silah arkadaşı manasında yanlış anlaşılmasın!)
Sonuç: Bu oyuna hangi oyun türünü seviyorsanız sevin, eğer bir oyuncuysanız bir şans verin derim.Parasının hakkını hatta daha fazlasını verecek bir yapım ve seri.Yapımda emeği geçen herkesi tebrik eder, teşekkürlerimi sunarım.