Merhaba arkadaşlar. Bugünkü bloğumda Ray Tracing hakkında konuşacağım. Bloğum soru cevap şeklinde olacaktır.
Ray Tracing Nedir?
"Görüntü alınan düzlemden gecen ışık ışınlarının izlediği yolu takip ederek resim oluşturmaya dayalı rendering tekniği. Yansıma, kırılma, vs.. optik olayları gerceğine çok yakın bir şekilde canlandırılabildiğinden yüksek gerçeklikli resimler oluşturur. Ancak günümüz bilgisayarları için fazla zahmetli olması yüzünden oyun vs. gibi gerçek zamanlı uygulamalarda kullanılmaz."
Tanım buydu ki, Nvidia bu yıl bizlere RTX serisini getirip Microsoft'un vermiş olduğu destek ile birlikte oyunlarımıza Ray Tracing teknolojisini getirdi.
Ray Tracing'i kısaca özetlemek gerekirse böyle.
Bu teknoloji ilk olarak 16. yüzyılda Albrecht Dürer tarafından tanımlanmıştır. 1982'de ise Scott Roth, bilgisayar grafikleri bağlamında, ilgili ışın dökümü terimini kullandı.
Hangi Ekran Kartlarında var?
Öncelikle, Ray Tracing şu anda sadece Nvidia tarafında var (RTX 20 Serisi). Ama sanılmasın ki, AMD'de böyle bir atılım yapmayacak. AMD, RDN2 mimarili ekran kartları ile destek verecek. Hatta Youtube kanalında bir video paylaşılmış durumda. (Bağlantı Adresi)
Desteklenen Oyunlar Nelerdir?
Görsel Kaliteye Katkısı ve Yükü Nedir?
Görsel kalitenin kişiden kişiye değişeceğini varsayarak, kişisel düşüncelerimi yazacağım.
Belli başlı oyunlar haricinde bir işe yaradığını düşünmüyorum. Desteklenen oyunlar kısmında çoğunluklu olarak FPS türünde oyunlar olduğunu görüyoruz. Oysaki şunu da biliyoruz ki, bir oyuncu o ortamda, hızda grafiği önemsemez bile. (Örnek olarak Battlefield V'te oynadığınızı düşünün. Ateşin su üzerindeki yansımaya bakar mısınız ki? Belki bakanlar olabilir, onlar da RT’yi merak ettiklerindendir. )
Bu teknoloji, ekran kartlarına büyük bir yük. Nvidia'da RTX'i düşük, orta, yüksek, ultra olarak sınıflandırmış. Oyun içerisinden değiştirebilirsiniz.
Açtığınız anda FPS'iniz düşecektir. Bu düşüş yukarıdaki sınıflandırmaya da bağlı olarak, bana göre, çok yüksektir.
RTX 2060 gibi bir karta RT desteğinin gelmesi sadece satış pazarlamasıdır. Keza 2080TI, daha 4K 60 FPS sabit veremezken, bir anda RT'ye geçmek...
Performans videoları şu şekilde:
Açıkçası, Ray Tracing’in sadece bir oyunda büyük değişiklikler yaptığını gördüm. O da Minecraft
Geleceği Nasıldır?
Oyun sektörü açısından geleceği olduğunu şimdilik düşünmüyorum. Çünkü mevcut ekran kartları bu teknloji için oldukça yetersiz. Üstüne üstlük grafiğe de çok bir katkısı yok (Bana göre). Belki beş yıl sonra daha iyi bir şekilde görebiliriz. Hem ekran kartları yeterli bir seviyeye ulaşır. Hem de oyun desteği artar.
Sonuç
Son olarak gelelim alınır mı alınmaz mı konusuna. Şu an için Nvidia’nın izlediği yüksek fiyat politikası Ray Tracing’i orta seviye oyuncu sistemlerinden uzakta tutuyor.Ayrıca her yeni teknolojide olduğu gibi piyasada bu avantajı yaşayabileceğiniz yapımların azlığı da bir diğer olumsuz madde. Dolayısıyla daha fazla oyunda bu tekniği görmek isteyen ve uygun fiyattan bunu elde etmek isteyen kullanıcılar için biraz zaman geçmesini beklemek daha doğru olacaktır.
Not: Yazımı okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Eksik gördüğünüz bir yer olursa mutlaka belirtiniz. Elimden geldiğince düzeltmeye çalışacağım. Bir hatam olduysa da herkesten özür dilerim.
Ray Tracing Nedir?
"Görüntü alınan düzlemden gecen ışık ışınlarının izlediği yolu takip ederek resim oluşturmaya dayalı rendering tekniği. Yansıma, kırılma, vs.. optik olayları gerceğine çok yakın bir şekilde canlandırılabildiğinden yüksek gerçeklikli resimler oluşturur. Ancak günümüz bilgisayarları için fazla zahmetli olması yüzünden oyun vs. gibi gerçek zamanlı uygulamalarda kullanılmaz."
Tanım buydu ki, Nvidia bu yıl bizlere RTX serisini getirip Microsoft'un vermiş olduğu destek ile birlikte oyunlarımıza Ray Tracing teknolojisini getirdi.
Ray Tracing'i kısaca özetlemek gerekirse böyle.
Bu teknoloji ilk olarak 16. yüzyılda Albrecht Dürer tarafından tanımlanmıştır. 1982'de ise Scott Roth, bilgisayar grafikleri bağlamında, ilgili ışın dökümü terimini kullandı.
Hangi Ekran Kartlarında var?
Öncelikle, Ray Tracing şu anda sadece Nvidia tarafında var (RTX 20 Serisi). Ama sanılmasın ki, AMD'de böyle bir atılım yapmayacak. AMD, RDN2 mimarili ekran kartları ile destek verecek. Hatta Youtube kanalında bir video paylaşılmış durumda. (Bağlantı Adresi)
Desteklenen Oyunlar Nelerdir?
- Assetto Corsa Competizione – Kunos Simulazioni/505 Games
- Atomic Heart – Mundfish
- Battlefield V – EA/DICE
- Control – Remedy Entertainment/505 Games
- Enlisted – Gaijin Entertainment/Darkflow Software
- Justice – NetEase
- JX3 – Kingsoft
- MechWarrior 5: Mercenaries – Piranha Games
- Metro Exodus – 4A Games
- ProjectDH – Nexon/devCAT Studio
- Shadow of the Tomb Raider – Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes
Görsel Kaliteye Katkısı ve Yükü Nedir?
Görsel kalitenin kişiden kişiye değişeceğini varsayarak, kişisel düşüncelerimi yazacağım.
Belli başlı oyunlar haricinde bir işe yaradığını düşünmüyorum. Desteklenen oyunlar kısmında çoğunluklu olarak FPS türünde oyunlar olduğunu görüyoruz. Oysaki şunu da biliyoruz ki, bir oyuncu o ortamda, hızda grafiği önemsemez bile. (Örnek olarak Battlefield V'te oynadığınızı düşünün. Ateşin su üzerindeki yansımaya bakar mısınız ki? Belki bakanlar olabilir, onlar da RT’yi merak ettiklerindendir. )
Bu teknoloji, ekran kartlarına büyük bir yük. Nvidia'da RTX'i düşük, orta, yüksek, ultra olarak sınıflandırmış. Oyun içerisinden değiştirebilirsiniz.
Açtığınız anda FPS'iniz düşecektir. Bu düşüş yukarıdaki sınıflandırmaya da bağlı olarak, bana göre, çok yüksektir.
RTX 2060 gibi bir karta RT desteğinin gelmesi sadece satış pazarlamasıdır. Keza 2080TI, daha 4K 60 FPS sabit veremezken, bir anda RT'ye geçmek...
Performans videoları şu şekilde:
Açıkçası, Ray Tracing’in sadece bir oyunda büyük değişiklikler yaptığını gördüm. O da Minecraft
Geleceği Nasıldır?
Oyun sektörü açısından geleceği olduğunu şimdilik düşünmüyorum. Çünkü mevcut ekran kartları bu teknloji için oldukça yetersiz. Üstüne üstlük grafiğe de çok bir katkısı yok (Bana göre). Belki beş yıl sonra daha iyi bir şekilde görebiliriz. Hem ekran kartları yeterli bir seviyeye ulaşır. Hem de oyun desteği artar.
Sonuç
Son olarak gelelim alınır mı alınmaz mı konusuna. Şu an için Nvidia’nın izlediği yüksek fiyat politikası Ray Tracing’i orta seviye oyuncu sistemlerinden uzakta tutuyor.Ayrıca her yeni teknolojide olduğu gibi piyasada bu avantajı yaşayabileceğiniz yapımların azlığı da bir diğer olumsuz madde. Dolayısıyla daha fazla oyunda bu tekniği görmek isteyen ve uygun fiyattan bunu elde etmek isteyen kullanıcılar için biraz zaman geçmesini beklemek daha doğru olacaktır.
Not: Yazımı okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Eksik gördüğünüz bir yer olursa mutlaka belirtiniz. Elimden geldiğince düzeltmeye çalışacağım. Bir hatam olduysa da herkesten özür dilerim.