3DPX - 3D Piksel Grafik Sistemi

Caspianlake

Hectopat
Katılım
7 Mart 2022
Mesajlar
2.274
Makaleler
1
Çözümler
5
Yer
Bakü
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
i5 12400F - Asus Dual Mini RTX 3060 Ti - 2x8GB Kingston Fury Beast 3200mhz - Samsung 980 1TB - Corsair HX750 80+ Platinum - MSI H610M-B - Corsair 4000D - ID SE 214 XT - Dell S2721DGFA.
Cinsiyet
Erkek
Godot 4.2 oyun motorunu kullanarak ustunde calistigim 3D piksel grafik sistemi projesi.

Bu sistem, piksel sanati gorunumunu 3 boyutlu bir ortamda, dinamik isiklandirma ile kullanmamizi sagliyor.

Projenin amaci sistemi gelistirmek ancak sistemi basit, hizli ve tekrarlanabilir tutmak.

Videoda sistemin ilk versiyonunun ornegini gosteriyor.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Godot 4.2 oyun motorunu kullanarak ustunde calistigim 3D piksel grafik sistemi projesi.

Bu sistem, piksel sanati gorunumunu 3 boyutlu bir ortamda, dinamik isiklandirma ile kullanmamizi sagliyor.

Projenin amaci sistemi gelistirmek ancak sistemi basit, hizli ve tekrarlanabilir tutmak.

Videoda sistemin ilk versiyonunun ornegini gosteriyor.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Godot çıktısı video bu şekilde mi yoksa Godot dahilinde mi?

Yani video render sonrası pixel aspect üzerinden mi işleniyor, yoksa doğrudan piksel render mı?

Standartta herhangi bir video pikselleştirilebiliyor zira, öğrenme dışında hedef nedir?
 
Godot çıktısı video bu şekilde mi yoksa Godot dahilinde mi?

Yani video render sonrası pixel aspect üzerinden mi işleniyor, yoksa doğrudan piksel render mı?

Standartta herhangi bir video pikselleştirilebiliyor zira, öğrenme dışında hedef nedir?

- Youtube ve OBS'den sonra olan sıkıştırma kaynakli kalitesizlik haricinde Godot 4.2 oyun motorunda gercek zamanli calisiyor.

- Video editlemek degilde oyunlar icin ugrastigim bir piksel render sistemi. Dogrudan piksel olarak renderlanip sonra bozulmadan olcegi ekrana gore yukseltiliyor.

- Az once dedigim gibi bu gercek zamanli bir sistem. Oyunlar icin bir grafik tarzini saglayan shader (Golgelendirici). Daha bir suru ozellik eklenecek. Amaclardan biri ogrenmek evet ancak ileride bunu kullanarak bir oyun gelistirme planim da var.

Burada ilk versiyonu ancak tek olay piksellestirme degil. Video'da objelerin kenarlarinin da isiklandirildigini ve belli edildigini gorebilirsiniz. Projenin amaci https://www.youtube.com/@t3ssel8r/videos
kullanicisinin Unity'de yaptigi sistemin benzerini Godot 4.2'de yapmak.
 
- Youtube ve OBS'den sonra olan sıkıştırma kaynakli kalitesizlik haricinde Godot 4.2 oyun motorunda gercek zamanli calisiyor.

- Video editlemek degilde oyunlar icin ugrastigim bir piksel render sistemi. Dogrudan piksel olarak renderlanip sonra bozulmadan olcegi ekrana gore yukseltiliyor.

- Az once dedigim gibi bu gercek zamanli bir sistem. Oyunlar icin bir grafik tarzini saglayan shader (Golgelendirici). Daha bir suru ozellik eklenecek. Amaclardan biri ogrenmek evet ancak ileride bunu kullanarak bir oyun gelistirme planim da var.

Burada ilk versiyonu ancak tek olay piksellestirme degil. Video'da objelerin kenarlarinin da isiklandirildigini ve belli edildigini gorebilirsiniz. Projenin amaci https://www.youtube.com/@t3ssel8r/videos
kullanicisinin Unity'de yaptigi sistemin benzerini Godot 4.2'de yapmak.
- Kalitesizlik kısmına hiç takılmadım, hatta düşünmedim. Gerçek Zamanlı ise harika, gpu cpu? Ağırlığı nasıl sistem için?

- Shader based mı diye merak ediyordum. Pikselleştirme kısmı, gölge/renk/ışık güzel akıyor, statik sprite mantığı değil.
 
- Kalitesizlik kısmına hiç takılmadım, hatta düşünmedim. Gerçek Zamanlı ise harika, gpu cpu? Ağırlığı nasıl sistem için?

- Shader based mı diye merak ediyordum. Pikselleştirme kısmı, gölge/renk/ışık güzel akıyor, statik sprite mantığı değil.
Ekran karti 3060 Ti Islemci i5 12400F. 1080p'de 3000FPS+ veriyor bu sahne. Bunun sebebi rendering zaten piksel cozunurlukte oldugu icin cok iyi bir performans veriyor. Daha sonra Nearest ile cozunurluk ekran cozunurlugune yukseltiliyor.
 
Ekran karti 3060 Ti Islemci i5 12400F. 1080p'de 3000FPS+ veriyor bu sahne. Bunun sebebi rendering zaten piksel cozunurlukte oldugu icin cok iyi bir performans veriyor. Daha sonra Nearest ile cozunurluk ekran cozunurlugune yukseltiliyor.
Total 1 + 6 + 12 (icoyu saymadım bir tık üst aldım) polygonal obje için, tek ışık, yayılmasız/spread'siz gölge için 3000 fps normal.

Çözünürlüğe göre arttırmada exponantial'da da yüksek FPS verirse altın madeni.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı