Bir ekran kartı saniyede kaç üçgen çizebilir?

AhmetErenKose5

Decapat
Katılım
27 Eylül 2021
Mesajlar
18
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
AMD RYZEN 9 5900X
ASUS ROG STRIX RTX 3080TI
ASUS ROG STRIX B550E-GAMING WiFi
ASUS ROG THOR 850P PLATINUM
ASUS ROG STRIX HELIOS
CORSAIR VENGEANCE RGB PRO 64GB 3600MHZ
CORSAIR H150i ELITE CAPELLIX
SAMSUNG 980 PRO M2.0 2TB SSD
SAMSUNG 980 PRO M2.0 1TB SSD
STEELSERIES APEX PRO
STEELSERIES ARCTIS PRO
STEELSERIES RIVAL 5
Cinsiyet
Erkek
Ortalama bir ekran kartı akıcı bir oyun deneyimi sunabilmek için en fazla kaç üçgen işleyebilir. Tek faktör poligon ya da üçgen sayısı ile bitmiyor evet giydirilen dokular da önemli bu yüzden örneklerle devam etmek istiyorum. PC platformuna oyun çıkarmak isteyen bir yapımcı olabildiğince çok kitleye ulaşmak ister. Bundan 5 yıl sonrasını düşünecek olursak alt sınır RTX 2060 ve ortalama 3060 Ti ekran kartları, en çok sahip olunan kartlar olduğunu varsayalım. Geliştirilecek oyundaki dokuların kalitesini de 1024x1024 varsayarsak 3060 Ti ekran kartı 60 FPS üzerinde oyun deneyimi yaşatmak için en fazla kaç üçgen çizebilir?

Bunu hesaplamanın yolları nelerdir? Ya da tahmini bir sonuca ulaşabilmek için bu zamana kadar çıkarılmış oyunlardan faydalanarak nasıl kıyaslamalar yapabiliriz?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Ortalama bir ekran kartı akıcı bir oyun deneyimi sunabilmek için en fazla kaç üçgen işleyebilir. Tek faktör poligon ya da üçgen sayısı ile bitmiyor evet giydirilen dokular da önemli bu yüzden örneklerle devam etmek istiyorum. PC platformuna oyun çıkarmak isteyen bir yapımcı olabildiğince çok kitleye ulaşmak ister. Bundan 5 yıl sonrasını düşünecek olursak alt sınır RTX 2060 ve ortalama 3060 Ti ekran kartları, en çok sahip olunan kartlar olduğunu varsayalım. Geliştirilecek oyundaki dokuların kalitesini de 1024x1024 varsayarsak 3060 Ti ekran kartı 60 FPS üzerinde oyun deneyimi yaşatmak için en fazla kaç üçgen çizebilir?

Bunu hesaplamanın yolları nelerdir? Ya da tahmini bir sonuca ulaşabilmek için bu zamana kadar çıkarılmış oyunlardan faydalanarak nasıl kıyaslamalar yapabiliriz?
Konuyu biraz daha araştırman gerekli, 1995 yılından itibaren. Çizilen trigonlar mı yoksa texture/kaplamalar mı şu an seni 24 saat 100GB oyun indirmeye itiyor fakat hala sistem çöküyor.

2D + 3D Accelerator'dan günümüze incelersen, çok kolay bulursun cevabı.
 

Geri
Yukarı