"DLSS 3.7: Artan Kalite ve Performans İle Yeniden Tanıtıldı"

Drodi

Decapat
Katılım
21 Kasım 2021
Mesajlar
279
Makaleler
1
Çözümler
11
Yer
Gaziantep/Nurdağı
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
Intel(R) Core(TM) i5-7200U CPU @ 2.50GHz 2.71 GH Nvidia GeForce GT 920MX 2 GB, 12 GB RAM
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Öğrenci
1712260793826.png


NVIDIA DLSS, son beş yılda oyun endüstrisinde önemli bir yere sahip oldu. Öyle ki, DLSS desteklemeyen bile en güçlü GeForce ekran kartlarının bile 4K'da ray tracing içeren oyunlarda başarılı bir performans göstermesi zorlaştı. Hatta RTX 4090 gibi güçlü kartlar bile zorlu oyun koşullarında DLSS'nin yardımına başvuruyor.

NVIDIA, DLSS teknolojisini sürekli olarak geliştirmeye devam ediyor ve geliştiricilere sunduğu destekle birlikte, oyunların görsel kalitesini ve performansını artırıyor. Yeni yayınlanan DLSS 3.7 sürümü de bu iyileştirmelerden biri. Bu sürüm, geliştiriciler için Streamline aracının (SDK 2.4.0) bir parçası olarak sunuldu. Bu araç, geliştiricilerin DLSS teknolojisini oyun projelerine kolayca entegre etmelerini sağlayan bir çözüm olarak öne çıkıyor.

DLSS 3.7'nin ne zaman oyunlarda kullanıma sunulacağı şu an için belirsiz olsa da, test edenlerin gözle görülür iyileştirmeler rapor ettiği biliniyor. Yeni sürümün, hızlı hareket eden nesnelerin olduğu oyunlarda titreme ve bulanıklık gibi sorunları azalttığı ve görsel netliği artırdığı belirtiliyor. Performans açısından da, daha yüksek kare hızları elde etmenin mümkün olduğu ifade ediliyor.

Yani DLSS 3.7'nin geliştiricilerin ve oyuncuların oyun deneyimini daha da iyileştirmek için önemli bir adım olduğunu söyleyebiliriz.

Yeni sürümü Watch Dogs Legion ile test eden bir kullanıcı, DLSS 3.6'dan belirgin bir şekilde daha iyi göründüğünü ve görüntü kalitesinin DLAA'ya daha yakın olduğunu belirtiyor. Derinlemesine yapılan testler ve karşılaştırmalar, aradaki farkın daha net bir şekilde ortaya çıkmasını sağlayacaktır. Bununla birlikte, Nvidia'nın bu yılın sonlarında RTX 50 serisini tanıtmaya hazırlandığına dair söylentiler var. Bu kartların piyasaya sürülmesiyle birlikte DLSS 4'e geçileceği ve bu sürümün mevcut RTX 40 serisine sunulmayacağı iddia ediliyor.

DLSS teknolojisinin sürekli olarak geliştirildiği ve gelecekte daha da iyileştirilmiş sürümlerin beklendiği bir dönemdeyiz. Bu gelişmeler, oyuncuların oyun deneyimini daha da geliştirmeye yönelik heyecan verici bir adım olarak görülüyor.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bu arada kaynak: donanimhaber.com
 
Son düzenleme:
Aşağıdaki videonun 20P'den upscale edilerek oynatılması yeni DLSS özelliği mi yoksa konu mu buglı bilemedim.

Eki Görüntüle 2159251

Video linkini satır içi sürprizbozana aldığı için video onizlemesi de komple bulanık gözüküyor. Videonun başlık kısmına birkaç kere tıklayın bulanıklık kalkar.
 
Video linkini satır içi sürprizbozana aldığı için video onizlemesi de komple bulanık gözüküyor. Videonun başlık kısmına birkaç kere tıklayın bulanıklık kalkar.

Yıldız koyduğum tarafa tıklayınca bulanıklık kalktı, aynı sorunu yaşayan olursa sağına tıklayabilir.

ddsa.jpg
 
Sözde kalite artıyor ama Death Stranding ve Cyberpunk dışında 1080p'de iyi çalıştığına denk gelmedim. Hele de God of War ve RDR2 de rezildi. Bu teknolojiler 1080p'de kullanılabilir değil. 2K'da kullanılabilir. 1080p'de zaten 1080p çok yüksek bir çözünürlük değil, bir de daha altında renderlayınca iyice çamur oluyor görüntü. 2K'da iyi olacaktır muhtemelen ama bildiğiniz gibi 2K'da 4070 altı kurtarmıyor. 4070'im olsa hiç açmam bu teknolojileri de. Yani bence hala çok yolu var. "FPS'inizi 2-3 kat arttırıyor ve görüntüyü harika yapıyor!" diyen sponsorlu içerik üreticilerini pek takmamak gerek.
 
3000 serisi kullanabiliyor mu?
 
Koca teknoloji forumunda bu teknolojileri bilen tek ben varım sanırım. DLSS, NVIDIA'nın teknolojilerinden yalnızca 1 tanesinin ismidir. Ve tek işi çözünürlük işleme olan %90 yazılım tabanlı bir teknolojidir. Tensör çekirdeği barındıran her karta geldi, gelecek. DLSS 4.0 da RTX 2000 serisi dahil alayına gelecek. Hayır editörlerin kendileri "DLSS 4.0 RTX 5000 serisine özel olacak" falan diyorsa zır cahildir. Çünkü DLSS 3.x sürümleri RTX 4000 serisine özel olmadı Frame Generation oldu.

Ama adamlar şu farkı bilmekten, öğrenmekten aciz affedersin. Sonra insanlar 1,5 senedir aynı soruyu sormaya devam ederler. DLSS 2.0 tarih oldu millet zannediyor ki RTX 3060 sahibi adam hala o sürümü kullanıyor. Hayır kardeşim DLSS 3.5 kullanıyorsun, 3.7 de kullanacaksın.

DLSS = Deep Learning Super Sampling
DLAA = Deep Learning Anti-Aliasing
DLFG = Deep Learning Frame Generation*
DLRR = Deep Learning Ray Reconstruction

f12.jpg


DLFG hariç tüm teknolojilerin son sürümünü tüm RTX serisi kartlar destekliyor 4.0 çıksa da destekleyecek, 5.0 çıksa da destekleyecek. Ama Frame Generation desteklemez, NVIDIA RTX 5000 serisine özel farklı isimli bir teknoloji getirirse eskiler yine desteklemez.
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Geri
Yukarı