Frostbite Nedir ? Nasıl Kullanılamaz ? - Oyun Motorları Serisi 2

Predator Titan

Kilopat
Katılım
13 Ekim 2015
Mesajlar
1.388
Makaleler
11
Çözümler
12
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Developer
Profil Kapağı
1523184026
Merhaba dostlar, oyun motorlarının devam yazısına hoş geldiniz.

Çayları-Kahveleri alın, yer yer epilepsi krizi geçirmenize sebebiyet olacak görsel öğeler ile bir oyun motorunu daha inceleyeceğiz.

Geçen sefer Unity'i incelemiştik; şimdi ise kapalı kaynak kodlu bir oyun motoruna bakış atacağız.

*Sakın Google Görseller'e gidip te Frostbite falan yazmayın(hayır yahu ne alakası var tabii ki de ben bakmadım)kötü şeyler görebilirsiniz. (Tıbbi anlamda kötü iğrendirici şeyler. Anladınız yani.)

1.jpg


Frostbite kapalı kaynak kodları ile EA'nın ihtiyaçları çerçevesi altında kullanılan bir oyun motorudur. (TEK EA İÇİN DEĞİL BAŞKA FİRMALAR DA OYUN GELİŞTİRMEK İÇİN KULLANIYOR BU OYUN MOTORUNU. PARAYI VEREN DÜDÜĞÜ ÇALAR!) Oldukça başarılı oyunların yaratıldığı bu muhteşem oyun motoruna maalesef herkes ulaşamaz. SDK ları ücretsiz değildir. Bedava bulamazsınız. Gerçi Cracklı SDK'lar var diyorlardı, olsa ne olur ki? Sonuçta oyun motorunun lisansı yok. Yaptınız bir oyunu ne yapacaksınız ? Hiçbir şey... Üzerinde ne bir hakkınız var ne de bir hükümü. Satamazsınız, pazarlayamazsınız. Sonuçta orjinal ürün değil.

Oyun motorunun fazla detayını bilmiyorum. Kullanmadığım için pek bilgim yok lakin bu oyun motorunun üzerin de yazılmış çok büyük ses getiren oyunlar mevcut.

Programlama dili C++ olarak geçiyor. Onun dışında pek de bir şey bulamadım internette ya da herhangi bir yerde.

PS3 de saatlerimi verdiğim bu efsane oyun "Army Of Two the Devil's Cartel " Frostbite üzerinde 2013 yılında Visceral Games tarafından yazılmıştır.

armyofdevils.jpg


Oyunun incelemesini yapamayacağım ama kısaca şunu demek isterim; resimlerine baktıkça gözlerim doluyor. O kadar eski bir oyun değil lakin adı pek ün salmadı piyasada çok üzülürüm bu konuya, hakkı yendi...


Frostbite Engine, en başta meşhur FPS oyunu Battlefield oyunun yapımı için kullanılmıştır. Gerçi ondan sonra BF1'e kadar da hep FE kullanılmış...

Frostbite Engine, harika fiziksel tepkimeleri ve de gerçekliği yüzünden çok fazla başarılı oyunun yapım evi olmuştur.
Bunlara bir bakalım.


-Battlefield Serisi
-Battlefield 1 21 Ekim 2016 (EA)
-Battlefield 3 25 Ekim 2011 (EA)
-Battlefield 4 29 Ekim 2013 (EA)
-Battlefield 1943 8 Temmuz 2009 (EA)
-Battlefield: Bad Company 23 Temmuz 2008(EA)
-Battlefield: Bad Company 2 2 Mart 2010(EA)
-Battlefield: Bad Company 2: Vietnam 18 Aralık 2010(EA)
-Battlefield Hardline 21 Mart 2015 (Visceral Games) Bu Yapımcı şirket Army of two'nun da yapımcısı idi.
battlefield-1_2755322.jpg


BF1XP3_EliteClass.jpg


BF serisi anlat anlat bitirilemez kadar büyük bir hikayeye sahiptir. (kısaca anlatacak halim yok çok uzun).

-Need For Speed Serisi mi dersiniz...

Need for Speed(RIVALS-THE RUN-EDGE"GELIŞTIRME AŞAMASINDA"-PAYBACK)

need-for-speed-payback_4_1920x1080.jpg


-STAR WARS BATTLEFRONT & BATTLEFRONT II SERİLERİ
rendition1.img.jpg


-Mass Effect: Andromeda
-Medal of Honor SERİSİ
-FIFA 18-FIFA 17 SERİSİ
-Mirror's Edge Catalyst ... ve diğer güzel oyunlar daha...


Pek uzun ve detaylı şekil de sizlere bilgi veremedim çünkü dediğim gibi kapalı kaynak kodlu SDK sı açık olmayan bir Oyun Motoru. İndirip deneme şansım olmadığı için sadece oyunları ve de performansından bahsetmek zorunda kaldım.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Kullanmak için ne kadar ücret istiyorlar?
@Predator Titan
Şahsi kullanım için satın alınamayacağını düşünüyorum, ki zaten hiç bir yerde böyle bir bilgide yok. Firmalar kendileri birebir iletişime geçerek istekleri doğrultusunda motoru talep ediyor ve süreç bu şekilde işliyordur diye düşünüyorum.
 

Geri
Yukarı