İlk oyunum Little Dasher! Steam'da!

Hocam merhabalar, ne kadar sürede yaptığınızı sorabilir miyim? Ve bilgi, birikimi nasıl topladınız kodlama için? Öğrenmek çok istiyorum, tavsiyeleriniz nelerdir?
 
Hocam merhabalar, ne kadar sürede yaptığınızı sorabilir miyim? Ve bilgi, birikimi nasıl topladınız kodlama için? Öğrenmek çok istiyorum, tavsiyeleriniz nelerdir?
Temelimi dediğim gibi bir ingilizce bir Udemy kursunda attım, Godot Engine oyun motorunu kullanmaya karar vermiştim basit dizaynı ve kullanımı açısından. Kullandığım tüm assetler ücretsiz ve kursta da indirme linkleri vardı.

Oyun geliştirmeyle pek bilgim olmadan online üniversite dersleri (deprem sebebiyle) + spor ve diğer günlük aktivitelerin arasına günlük verimli 1 saat bu kursa bakmaya karar verdim ilgim vardı çünkü. Bu şekilde deftere de gerektiğinde not yaza yaza kurstaki öğreticinin gösterdiklerini yapmam yaklaşık 3 ay sürdü. Ardından bu böyle olmaz diyip kendim de 2 ay üstüne eklemeler yaptım, yeni materyal ve scriptler ekledim. Çünkü kurs sadece bir temel atmaya yarıyordu ondan sonrası senin yetenek ve hayal gücüne kalıyor. İlk başlarda ücretsiz bir indie platformuna yükleyip proje olarak dursun kafasındaydım ama gerçekten de tahmin edemeyeceğim kadar güzel yerlere ulaştım. Bunu fark edince Steam'a yüklemeye karar verdim ve tüm süreci araştırdım.

Steam senden 100 dolar (kur muhabbetinden önce 1 dolar = 14.9 TL baz alınıyordu) istiyor ve ödemeyi yapıp bir mağaza sayfası açıyor sana. Ödeme alma işlemleri için senden çeşitli vergi no, kimlik belgeleri vs. de istiyor. Sayfa açıldıktan sonra erişime açılmadan önce oraya çeşitli görseller, açıklamalar ve video yükledikten sonra onaylanmak üzere gönderiyorsun. Tüm bu Steam onaylanma, gönderme, alma vs. karmaşası da ortalama 1 ay sürüyor. Yani totalde 6 ayımı sıfırdan bu işe vermiş oldum günlük 1 saat ayırarak.

Tek mutluluğum kendi adımın oyunun ismini internete yazınca direkt çıkıyor olması.
 
Temelimi dediğim gibi bir ingilizce bir Udemy kursunda attım, Godot Engine oyun motorunu kullanmaya karar vermiştim basit dizaynı ve kullanımı açısından. Kullandığım tüm assetler ücretsiz ve kursta da indirme linkleri vardı.

Oyun geliştirmeyle pek bilgim olmadan online üniversite dersleri (deprem sebebiyle) + spor ve diğer günlük aktivitelerin arasına günlük verimli 1 saat bu kursa bakmaya karar verdim ilgim vardı çünkü. Bu şekilde deftere de gerektiğinde not yaza yaza kurstaki öğreticinin gösterdiklerini yapmam yaklaşık 3 ay sürdü. Ardından bu böyle olmaz diyip kendim de 2 ay üstüne eklemeler yaptım, yeni materyal ve scriptler ekledim. Çünkü kurs sadece bir temel atmaya yarıyordu ondan sonrası senin yetenek ve hayal gücüne kalıyor. İlk başlarda ücretsiz bir indie platformuna yükleyip proje olarak dursun kafasındaydım ama gerçekten de tahmin edemeyeceğim kadar güzel yerlere ulaştım. Bunu fark edince Steam'a yüklemeye karar verdim ve tüm süreci araştırdım.

Steam senden 100 dolar (kur muhabbetinden önce 1 dolar = 14.9 TL baz alınıyordu) istiyor ve ödemeyi yapıp bir mağaza sayfası açıyor sana. Ödeme alma işlemleri için senden çeşitli vergi no, kimlik belgeleri vs. de istiyor. Sayfa açıldıktan sonra erişime açılmadan önce oraya çeşitli görseller, açıklamalar ve video yükledikten sonra onaylanmak üzere gönderiyorsun. Tüm bu Steam onaylanma, gönderme, alma vs. karmaşası da ortalama 1 ay sürüyor. Yani totalde 6 ayımı sıfırdan bu işe vermiş oldum günlük 1 saat ayırarak.

Tek mutluluğum kendi adımın oyunun ismini internete yazınca direkt çıkıyor olması.
Anladım hocam, çok teşekkür ederim bilgilendirmen için. Umarım çok daha iyi yerlere gelirsin, bence iyi bir oyun çıkarmak için en önemli iki şey zaman ve hayal gücü.
 
Anladım hocam, çok teşekkür ederim bilgilendirmen için. Umarım çok daha iyi yerlere gelirsin, bence iyi bir oyun çıkarmak için en önemli iki şey zaman ve hayal gücü.
Rica ederim. Sorun varsa gördükçe cevaplamaya çalışırım. Sağlık, zaman ve maddi güç varsa her şey başarılır. Öncelik sırasına göre yazdım, sadece oyun geliştirme için değil tüm işler için bu şekilde.
 
Hocam tebrik ederim isterseniz oyunu Android'e cıkarın reklam gelirlerinden para elde edebilirsiniz. İOS'a çıkarmanızı önermem çünkü 100 dolar oyunu App Store'a yükleme ücreti alınıyor diye ibliyorum.
 
Direkt Udemy üzerinden map dahil hazır olarak çekilmiş bir proje. Fark ettiğim an iadeyi gerçekleştirdim.

Böyle kaba bir dil ile belirtilmez bu, ayıp denen bir şey var, kendisi ekstra mekanikler eklemiş ve geliştirmiş üstelik.

@The Towande Oynarmıyım bilmiyorum, ama destek olmak için almaya çalışacağım oyunu.
 
Son düzenleme:
Böyle kaba bir dil ile belirtilmez bu, ayıp denen bir şey var, kendisi ekstra mekanikler eklemiş ve geliştirmiş üstelik.

Aynı hassasiyeti Erzurum'a sövülürken de gösterseydiniz keşke. Konu sahibinin oyunu ile Erzurum'u aynı kefeye koymuyorum ama o eleman da kendince bazı şeyler eklemişti ama maşallah ortalık malı gibi gelen geçen vurmaktan başka şey yapmadı.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı