Oyun motoru nasıl geliştirilir?

Daredaron

Centipat
Katılım
15 Ağustos 2022
Mesajlar
35
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Armağan Yavuz, Mount & Blade'i nasıl tasarlamış acaba? Ben de böyle bir şeye kalkışmak isterim ama oyun motoru nasıl geliştirilir hiç bilmiyorum, bilgisi olan var mı?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
2D oyun motoru tasarlamak için şu playlisti takip ettim bir ara;

Belki yardımı olur sana.

Şimdi şu mantıkta ilerliyor olabilir.
Örneğin Java ile oyun geliştirirken;

Bir resim dosyası yazdırırdım ekrana,
O resim dosyanı bir dörtgene sığdıracak şekilde rect çizdirirdim.
Rect ile de varsa diğer rectler ile etkileşime gireceği metotları yazardım.

Yani resim dosyası bir nesne ise, rect onun bileşini olur.

Bu mantıkla gidilebilir ki yapılır da.

Mesela belirli bir nesne koyarsın pencereye, o nesneye bastığında bir adet sahneye eklersin falan. Uzun zamanlar alır ama yapılabilir.
 
Son düzenleme:
Oyun motoru tek başına yazabileceğin bir şey değil. Bildiğim kadarıyla DirectX kütüphanesini ve Object Oriented tarafına epey hakim olunması gerekiyor. Bugünün şartlarında baştan oyun motoru yapmaya gerek yok. Zaten çoğu AAA geliştirici bile Unreal Engine 5'e kaymaya başladı.
 
Arkadaşların belirttiği gibi zor ve zaman isteyen şeyler.
 
Armağan Yavuz, Mount & Blade'i nasıl tasarlamış acaba? Ben de böyle bir şeye kalkışmak isterim ama oyun motoru nasıl geliştirilir hiç bilmiyorum, bilgisi olan var mı?
Eğer ki 2D oyun vs. geliştireceksen, diğer oyun motorlarına lisans ücreti ödememek için gayet mantıklı bir iş. 3D istiyorsan eğer bu günümüzde biraz zor ve mantıksız bir şey. Bunun yerine Unreal Engine gibi açık kaynak kodlu motorları kendi istediğin şekilde geliştirmek daha mantıklı. He yok ben öğrenmek için yapmak istiyorum bu tarz şeyleri vs. gibi mantaliten varsa The Cherno iyi bir kaynaktır. Sonrasında
John "God" Carmack'ı araştırmanı tavsiye ederim. Kendileri 3D oyunların babası sayılabilir ve Doom'un yaratıcısıdır.
 
Öncelikle Mount & Blade II: Bannerlord oyunun motoru TaleWorlds şirketi tarafından geliştirilmiştir. Ve bu şirkette 130+ çalışan var. TaleWorlds'un motoru şuan da Türkiye de geliştirilen en iyi oyun motoru diyebiliriz. Çünkü AAA kalitesinde.
Dolayısıyla bu tip bir oyun motoru geliştirmek profesyonel ekip ve sürekli geliştirme istiyor. Yani Bannerlord'da kullanılan motor geliştirilerek bu seviyeye getirildi. Öncesinde daha düşük seviyede Warband'da kullanılıyordu. Daha sonra aynı motoru geliştirerek Bannerlord'u yaptılar.

Kısacası bu tip bir oyun motoru geliştirmek deneyimli ekip ister.

Türkiye de 3D az da olsa 4-5 tane oyun motoru geliştirildi tabi bunların 1-2 tanesi hariç kalanı kullanımda değil. Zaten AAA kalitesin de motor yapabilen TaleWorlds'dan başka benim bildiğim yok. AA kalitesinde bile yok. Yukarı da bahsettiğim 3D motorlar ile geliştirilen oyunlara baktım zaten onlar A kalite ve baktığımda bazıları kapanmış bazıları da en son 10 sene önce aktif paylaşım görünüyor.

Örneğin Sobee Studios şirketi 20 yıl önce Actor adında oyun motoru geliştirdi. Sanırsam ki Türkiye de geliştirilen ilk oyun motoru hatta 2010'lara kadar Türkiye de ki en iyi oyun motoru da diyebiliriz. Ama Actor oyun motorunu ilk geliştirildiği hali ile bıraktıkları için sonrasında devamını getiremediler ve şirketin kapanma sebeplerinden birisi de aslında oyun motoruydu. Actor oyun motorunu geliştiren bir zamanlar Türkiye'nin en büyük oyun şirketi. Şirkette ki lider geliştiricisi Avrupa da yılın programcısı ödülünü almış birisi.

Türkiye de geliştirilen Oyunların zaten %90'nı Unity veya UN4 motoru üzerin de geliştiriliyor/çalıştırılıyor.
 

Geri
Yukarı