Oyun motoru programlama

icmbdrm

Femtopat
Katılım
27 Ocak 2023
Mesajlar
4
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Kolay gelsin, bir fikir edinmek istiyorum. Vakit buldukça C++ ve SDL2 kütüphanesini kullanarak basit bir oyun oluşturdum. OpenGL GLEW ekleyip 3 boyutluya dönüştürdüm. Örnek kodlar ve kütüphaneler araştırdım, az çok bilgim var. Önce bir oyun olarak geliştirip, sonrasında açık kaynak kodlu bir oyun motoru oluşturmada bağış sağlayan ve katılım olur mu? Önerir misiniz? İyi çalışmalar.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Kolay gelsin, bir fikir edinmek istiyorum. Vakit buldukça C++ ve SDL2 kütüphanesini kullanarak basit bir oyun oluşturdum. OpenGL GLEW ekleyip 3 boyutluya dönüştürdüm. Örnek kodlar ve kütüphaneler araştırdım, az çok bilgim var. Önce bir oyun olarak geliştirip, sonrasında açık kaynak kodlu bir oyun motoru oluşturmada bağış sağlayan ve katılım olur mu? Önerir misiniz? İyi çalışmalar.
Hocam diğer başarılı , açık kaynak kodlu oyun motorlarının ne yaptıklarına bakın kodların dinamiği önemli. Benzetmeye çalışın.
 
öğretici derslere, açık kaynaklı yapılmış projelere, half life 1, cave story, godot, cocos2dx kaynak kodlarına baktım, zor ama yapılamayacak bir şey değil. Boşa uğraşmış olmamak için fikir edinmek istedim.
 
O alanda gitmek istiyorsan sana katkısı olur ama ne denli işler yaptığını bilmiyoruz.

Tanıdığım bazı kişilerin oyun motoru üzerinde çalışıyorum diye gezip açık kaynak projelere 3 satır eklemekten çok da farklı şeyler yapmamış olduklarini fark ettim.

Hazel'a göz atabilirsin. Ne durumda olduğuna dair bir fikir verebilir.
 
Böyle basit bir oyun kodlamıştım. Telefon ile oynamaya çalışınca çözünürlük problemi var.
Hazele baktım, o düzeye yakın biraz kopyala-yapistir biraz kendim kod ekleyerek dağınık bir proje oluşturdum öylece duruyor. Açık kaynak projelere kod ekleyerek kazanç sağlanıyor mu?
 
gb-math linkteki kütüphaneyi başka projelerede bakarak, geliştirerek ekledim. Vector2, vector3, vector4, matrix3, matrix4, quaternion, collision, basit matematik ve fizik fonksiyonları gibi. Opengl ile denemedim henüz, opengl ile örnek geliştirirken glm kütüphanesini kullandım.
Hazel, box2d fizik kütüphanesini kullanmış.
 

Geri
Yukarı